Het karakter van een blauw gele?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Ara forum, voor alle ara's

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat ze zich wel voort kunnen planten hoor.. Wink
Bericht Woensdag 28 Februari 2007 9:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Zou miss kunnen,
Maar heb nog nooit eerder 1 gezien Razz
Bericht Woensdag 28 Februari 2007 9:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

om daar maar even een aanvulling op te geven, ik denk dat het wel kan Wink

Omdat er ook een kruising bestaat tussen een valkparkiet en een kakatoe...
Ik zal even kijken of ik de link kan vinden...
De link kan ik niet kopieren, maar hier wel de tekst en foto's:

Kruising bij papegaaien zijn niet nieuw, er zijn al diverse succesvolle combinaties geweest in de loop van de jaren, de één weloverwogen en de ander bij toeval ontstaan. Ik heb gezien dat een roodvleugelparkiet met een koningsparkiet werd gekruist, rosé kaketoe gekruist met een wit & zwartsnavel kaketoe en zo zijn er door de jaren heen nog meer kruising geweest..

Sommige kwekers in Amerika hebben diverse ara soorten gekruist, waar de populairste kruising is de geel/blauwe ara met de rode ara, met als resultaat een bonte gekleurde ara. Maar de recentste hybride (kruising) dat ik heb gezien is werkelijk ongelooflijk en de omstandigheden waaronder deze hybride gekweekt is echt verbazend. Nikki, die in New South Wales (Australië) leeft, heeft een rosé kaketoes / valkparkiet kruising gekweekt, voor zover na te gaan eerst de eerste op de wereld is. Zij had een rosé kaketoe man van 12 jaar oud in de volière samen met vijf valkparkiet poppen en zes valkparkiet mannen. Drie koppels valkparkieten hadden een normale kweek en Nikki kreeg de schok van haar leven toen zij voorbij een kooi liep en een onmiskenbaar verschil zag bij deze “nieuwe valkparkiet”.

“Het was een jonge vogel en duidelijk een kruising tussen een rosé kaketoe en lichtgele gekleurde zes jaar oude valkparkiet, de oudervogels erg close en samen al tijd,” zei zij, deze jonge vogel is rond 25 procent groter dan een valkparkiet, met een vorm van het rosé kaketoe lichaam die grijs overgoten is. “Hij heeft een oranje kuif van de Rosé Kaketoe, oranje achtige borst, diepe oranje wangvlekken, de kleur van de vleugels zoals een valkparkiet maar de vorm van de rosé kaketoe vleugel.”

Joseph Forshaw, de deskundige binnen de wereld van de papegaai en auteur van het boek “Classic Australian Parrots book”, zei dat hij nog nooit gehoord had van een rosé kaketoe die met een valkparkiet kruist is. “Ik heb nog nooit een valkparkiet gezien die gekruist is met andere vogel, hoewel ik wel mensen gesproken heb die geprobeerd hebben om de valkparkiet te kruisen met andere papegaaien.” aldus M. Forshaw. Hij zei de recente tests van DNA erop hadden gewezen dat de valkparkiet en de zwarte kaketoe uit Australië verwant zijn. “Ik veronderstel het feit dat de valkparkiet een lid van de kaketoe familie is en dit bewijst dat het een deel van die familie is warmee is gekweekt,” zei hij.

De vogelarts Tim Oldfield was sceptisch op het moment dat hij werd ingelicht over deze kruising, maar veranderde zijn mening nadat hij de foto’s gezien had. “Ik moet toegeven dat het net een valkparkiet / rosé kaketoe kruising lijkt, zeer bijzonder” zei hij.

Nikki die de vogel kweekte nam de kruising mee naar binnen om met de hand groot te brengen en tam te maken zodat het een leuk huisdier zou worden. “Hij is zeer stil en vriendelijk, er zelfs al $15.000 geboden voor de kruising, de waarde is voor mij echter onbetaalbaar er is er tenslotte ook maar eentje van op deze wereld” zij zei. De oudervogels, die in een volière 2.5m x 1.5m x 1.8m hoog zitten, kregen als voeding een papegaai mix en vers groenvoer. Nikki beschreef de vier broedblokken van 40 centimeter hoog als “valkparkiet formaat”, de blokken hingen verdeeld in de volière, in elke hoog hing één blok. “Drie van de broedblokken werden gebruikt door valkparkieten en het laatste blok werd gebruikt door de ouders van de hybride baby,” zei zij. “De rosé kaketoe paste nog maar net in het broedblok en zal het wel krap hebben gehad.”

Het jong wat eruit is gekomen:
http://www.valkparkiet.com/data/foto/galatiel2.jpg
http://www.valkparkiet.com/data/foto/galatiel1.jpg

De ouders:
http://www.valkparkiet.com/data/foto/parents1.jpg
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 6:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

sorry voor de lange lap tekst... maar je wordt er wel wat wijzer van Wink Razz

de bron is trouwens:www.valkparkiet.com
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 6:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja die is grappig en bijzonder he? We hebben hier ook ergens een topic over deze kruising met wat links Very Happy
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 8:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja, die is echt bijzonder!
Is er maar 1tje van op de wereld Very Happy
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 8:32 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bijzonder he! Had dit artikel in het Engels gelezen. Het was een jaar geleden gepost op het Engelse forum??
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 8:41 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ook hier hoor Razz
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 8:45 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja, ook hier Laughing
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 10:27 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja,is dat niet die gaai waar 10000 of 15000 dollar voor geboden is.
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 10:32 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Da's veel! Shocked
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 11:08 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

15000 was er op geboden ja
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 11:18 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow, dat is wel lucratief dus.
Heel apart, en ook nog mooi. of te wel, het jong is mooi opgedroogd Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 8 Maart 2007 12:23 pm
amede
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Heel grappig. Een tijdje geleden heb ik me hier ook in verdiept omdat ook mijn wens is om ooit een blauw gele ara te hebben. (zal nog een poos duren hoor)
Maar wat ik grappig vond om te lezen was dat een ara je altijd zal uitproberen. Je zal laten 'schrikken' om te kijken of je bang voor em bent.

Ook al ben je zijn beste maatje.. dan nog zal hij je af en toe es uitproberen.

Herkennen jullie dit?

Hoi,
We hebben ook een blauw gele ara... al van toen ie 8 weken oud was. Hij is ondertussen best al heel tam en ik weet niet of ik het herken dat hij ons wil laten 'schrikken'. Wat ik wel herken is dat ie wat lomp is soms.. hij vliegt inderdaad soms zomaar op je gezicht, maar denk dat het ook wat uit blijheid is om ons dan terug te zien. Ze wil altijd bij ons zijn en geknuffeld worden! We krijgen er wel veel liefde van...
Bericht Zaterdag 24 Maart 2007 3:45 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heb je nieuwe fotos van hem?
Volgens mij had je alleen de baby fotos nog in je gebruikers/dagboek? pagina
Bericht Zaterdag 24 Maart 2007 10:23 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 5:34 am
  Berichten van afgelopen: