iemand nog tips?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Ara forum, voor alle ara's

Auteur Onderwerp
evilparrots
Beginnende vlieger

iemand nog tips?  Reageer met quote  

hey allemaal,

ik zit er helemaal doorheen, ben zwaar aan het overwegen om kiki een ander huis te geven ( bekende ven me heeft een ara en is bereid mijn kiki in huis te nemen).
ben nu al 1.5 jaar aan het proberen het gegil af te leren, maar luisteren/begrijpen ho maar.

negeren, afleiden, in een andere saaie kamer plaatsen, het strafstokje, het strafkooitje, gewoon niets, maar dan ook niets helpt.... kiki gilt gewoon vrolijk verder.
zodra de gordijnen ook maar 1 cm open staan gaat madam al krijswn als een speenvarken, echt niet normaal..
als kiki mee naar buiten gaat is ze heel ff stil, maar dat is helaas van korte duur, zodra madam dr kans ziet schreeuw ze zo hard dat ik zeker 10 seconden niets meer hoor....

ik heb geen idee wat er tijdens de opvoeding is misgegaan, geloof ook dat ik al eens eerder een post heb geplaatst over het gillen, het heeft niet geholpen..

zelf heb ik het idee dat kiki zichzelf graag hoort gillen, ze gaat helemaal op in dr eigen spel.

ik wil jullie graag een filmpje laten zien over dat gegil, maar eerlijk gezegd wil ik dat jullie gaaitjes niet aandoen, en jullie zelf ook niet....

dus... plseplse als iemand nog een GOUDENTIP heeft, is deze MEER DAN WELKOM.

groetjes suzanne, pootje van kiki en likje van dana
i
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 8:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als negeren niet helpt, heb je geprobeerd om het gegil door een andere wat acceptabele geluid te vervangen ? Geleidelijk aan door eerst niet te reageren op het ergste gegil maar een wat zachtere (heh) meteen te belonen, en zo over de tijd afbouwen tot belonen voor alleen geluiden op een normaal volume ?

Of proberen leren dat gegil voor een ander leuker geluidje te vervangen ?

Kost allemaal heel veel geduld vermoed is, maar jullie hebben al meer dan bewezen dat geduld iets is wat jullie zeker hebben, dus het kan proberen waard zijn ...

Heel veel sterkte ermee; ik kan me voorstellen hoe veel stress dat moet zijn.
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 1:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
evilparrots
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

shi ik heb echt alles geprobeerd wat in mn macht ligt, geloof me, zelfs t stappenplan waar ik me 3 maanden meebezig gehouden heb, maar van ellende maar mee ben gestopt omdat t gedrag alleen maar erger werd.... ben er nu al te lang mee bezig en nog geen verandering.
t is voor ons absoluut niet leefbaar meer, laat staan voor de buren ( die klagen nooit maarja ik hoor t de hele dag)
kan nog geen tv kijken (met of zonder geluid ) of kiki schreeuwd de hele buurt bijeen..... radio is al helemaal verboden zodra ik er alleen al naar kijk is kiki al aan t schreeuwen..

aan de voeding kan het niet liggen, ze krijgt pellets, zaadjes , groente fruit, noten, gedroogde vruchten, rijst, bami, kip noem maar op, alles wat ze lekker vindt krijgt ze hier....heeft speelgoed genoeg, takjes om op de knagen, wcrollen, doosjes van thee en dat soort spul.....
schijnbaar is t allemaal niet goed genoeg.
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 2:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Troosten Ik vind het hartverscheurend om te zien ... maar ik kan me voorstellen hoe stressvol dat moet zijn. Nou ja, ik kan het me niet voorstellen, gelukkig, maar we hebben ook soorten (gehad) die wel eens hun snavel open trekken en ik geef eerlijk toe dat ik een heel groot probleem zou hebben als het schreeuwers zouden zijn.

Hoe veel ik overtuigd ben dat een dier voor altijd is, en dat mensen te snel recyclen --- ik ben ook overtuigd, ik WEET, dat er tijd is van laten gaan. Op een gegeven moment moet je inzien dat het niet werkt, en zorgen dat iedereen er zo goed mogelijk van af komt. En jezelf vergeven Troosten

Ik denk dat het tussen en papegaaien hetzelfde is als tussen mensen onderling; soms is die klik er gewoon niet of ontbreekt er iets, waardoor het gewoon niet werkt, al geef je nog zo veel om elkaar.
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 2:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
evilparrots
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

shi, dat was heel pakkend wat je schreef/typte, zit nu te janken .... maar wat je beschreef, komt wel overeen met mijn gevoel.

ik heb alles geprobeerd maar helaas, zo kan het niet langer... Crying or Very sad

voel me er wel klote bij, het gevoel dat ik een slecht mens ben. toen ik kiki kocht had ik echt niet in mn hoofd om haar ooit weg te doen. en idd je koopt een dier met de gedachte dat t voor altijd is, tot de dood ons scheidt zeg maar.....

ben er wel 100% van overtuigd dat kiki een goed huis krijgt bij die mensen, mag ook komen kijken als ik wil, maar denk dat t verstandig is voor mezelf en vogel dat ik dat de eerste 2 weken niet doe.... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 3:16 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: iemand nog tips?  Reageer met quote  

Sorry voor mijn late reactie.. Sad
Wat erg dat het zo ver heeft moeten komen.. Geen verwijt, maar gewoon gevoel.. Heb je überhaupt evt nog energie om eraan te werken? Ik bedoel, ik kan me heel goed voorstellen dat de irritatie zó is opgelopen dat je de energie er niet meer voor hebt. Sad
Mocht je nog wel energie hebben, zou je dan geen contact kunnen opnemen met de moderne papegaai? Zij komen geloof ik ook aan huis om je te helpen. Je moet dan alleen de kosten van het vervoer (?) betalen. Plus evt een donatie? Ik weet bijna zeker dat ze aan je noodkreet gehoor zullen geven..

Sterkte!!! Troosten
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 9:07 pm
evilparrots
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

@ sue,

ik ben heel eerlijk, heb vanaf het begin dat het gegil(denk 1 a 1.5 jaar geleden) begon ook al een post gemaakt. heb er echt alles aan gedaan om het histerische gedrag (want daar lijkt het af en toe wel op) de kop in te drukken.
het is een tijdje goed gegaan, maar vervolgens 3 keer zo erg terug gekomen ( oorzaak unknown).

als ik terug kijk naar de afgelopen maanden/jaren kan ik ook niet vinden waar ik ( als het al aan mezelf zou liggen) de fout ben ingegaan.

ik heb er ook idd over na gedacht om de moderne papegaai een mailtje te sturen, maarja stel ze kunnen kiki helpen en ze zou "modern" bij me terug komen wat dan? ik weet voor 90% ckr dat ze na verloop van tijd terugvalt in haar oude gedrag.... er is nlk bijne niet doorheen te prikken...

na 2 maanden iedere dag 10 uur de oren van mijn hoofd afgegilt te hebben ( dus echt IEDERE DAG) heb ik besloten om kiki een ander huis te geven.

hoe hard het ook klinkt, hier scheiden onze wegen, hoe graag ik haar ook bij me wil houden...het gaat echt niet meer.

eerlijk gezegd heb ik dus geen energie meer om nog 1 jaar te proberen om kiki van het gillen af te helpen, heeft me nu al te veel hoofdpijn, buikpijn, ruzie met partner en niet te vergeten PARACETAMOLLEKES gekost.

het enige wat ik wel nog wil meegeven aan iedereen hier op het forum: als je ooit van plan bent om een ara aan te schaffen, bedenk heel goed wat je in huis haalt, dit soort gedragsproblemen komen het meest voor bij vogels die met de hand gevoerd worden, dus van kuiken tot zelfstandig..... als je de keuze hebt om de ara op te laten voeden door de ouder vogels doe dit dan en koop liever een ara die 14-16 weken oud is, opgevoed is met vogel-normen (om het maar zo te noemen) door de oudervogels.....
nu wil ik niet zeggen dat iedere met de hand grootgebrachte ara gilt, maar de meeste problemen komen daar uit voort....

ik hoop dat jullie me kunnen vergeven, want ik kan mezelf wel tegen de Stom! Stom! slaan.

groetjes suzanne
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 10:17 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hé Suzanne, zo te lezen heb je gedaan wat je kan. Wees toch ook niet te hard voor jezelf. Je moet ook niet alle schuld op jezelf nemen. Ik denk nu ook niet dat het de bedoeling is dat je nu ook nog met je partner en je buren en zo ruzie krijgt. Dat lost ook niks op. Je hebt al een leuke thuis gevonden voor Kiki zag ik, daar moet je je troost in vinden en daarna echt ff rust voor jezelf zoeken. Die zal je wel kunnen gebruiken na 1,5 jaar. Kijk, als Kiki niet gelukkig is, wat daarom nog niet eens jou schuld hoeft te zijn dan heb je weinig andere keus dan te zoeken naar een oplossing wat Kiki wel gelukkig maakt en misschien is die ander thuis wel de juiste oplossing. Nieuwe omgeving, kan een heel ander gedrag uitlokken bij Kiki, niet zeker maar zou kunnen. En het mooie is dat je Kiki niet helemaal moet afgeven, je kan Kiki, als je er aan toe bent nog gaan bezoeken. Als de energie op is Suzanne, na alles wat je geprobeerd hebt dan denk ik niet dat je jezelf de schuld moet geven hoor. Troosten
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 10:08 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jij hebt gedaan wat je kon en je hebt het ook de tijd ggeven om er wat aan te doen maar wat niet gaat gaat niet meis. daar hoef jij je niet rot over te voelen. je geeft hem een nieuwe kans ergens anders op zijn gemak te zijn en je kan hem altijd opzoeken. het gaat hem daar zeker goed. geef het een plekje, laat het tijd. je hebt gedan wat je kon. de meeste mensen hadden het al eerder opgegeven. Troosten
Bericht Vrijdag 11 Juli 2008 6:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 5:40 am
  Berichten van afgelopen: