Jacky is opgenomen :(

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Ara forum, voor alle ara's

Auteur Onderwerp
Antonia
Ervaren vlieger

Jacky is opgenomen :(  Reageer met quote  

Jacky is van het weekend opgenomen na plotseling hevig overgeven.
Zojuist krijg ik een telefoontje van da va dat hij een aandoenig aan z'n nieren heeft Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Dat je één keer een vogel treft die dat heeft ..... maar twee keer Crying or Very sad

Hij ligt momenteel aan een infuus en medicijnen zijn besteld.
Ik ga hem zometeen bezoeken.
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 11:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het zit ook echt niet mee he Sad
veel sterkte de komende tijd en geef jacky maar een stefige knuffel Troosten
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 11:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, je kunt gerust stellen dat het je niet meezit de laatste tijd. Hopelijk kunnen ze Jacky goed behandelen en kan die al dan niet medicijnen nog lang en "gezond" bij je zijn.

Sterkte.
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 11:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Och jee, waarom nu ook weer Jacky Sad Hoe is zijn prognose ?
Mag hij al snel naar huis als de medicijnen binen zijn of moeten ze eerst nog de hoeveelheid afstemmen terwijl hij daar moet blijven?
Heel veel sterkte Antonia en natuurlijk ook voor Jacky veel sterkte!!
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 12:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ach wat vervelend nu weer. ik hoop echt dat hij er weer heel snel bovenop is.
heel veel sterkte allebei
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 12:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel veel beterschap!!!! hopelijk komt Jacky er weer bovenop!!
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 2:25 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Jacky is opgenomen :(  Reageer met quote  

Jeetje Antonia, heeft hij het aan zijn nieren?! Shocked Is de nierwaarde weer zo hoog net zoals bij Flurry?
Nierproblemen kunnen (ik ben geen arts, heb alleen maar dingen gelezen/gehoord) symptomen van heel veel ziekten/problemen zijn.
Gaat Bastiaansen nog onderzoeken wat er verder aan de hand kan zijn? Wat is er nog meer onderzocht? Wat kwam daar uit?
Ik zou even rondbellen naar andere vogelartsen of zij evt een idee hebben wat het zou kunnen zijn dat deze nierproblemen veroorzaakt? --> Zodat Bastiaansen wat back-up heeft en misschien verder kan onderzoeken?
Ik wil ook wel voor je rondbellen als je er zelf tegen op ziet... Wink

Mochten er nog verdere bloed of weefselonderzoeken nodig zijn die Bastiaansen niet zélf kan uitvoeren en die hij weg moet sturen, probeer dan aub te kiezen voor een vogelarts die deze onderzoeken in eigen laboratorium kan doen. Tijd is echt heel belangrijk om snel doelgericht te kunnen behandelen.

Heel veel sterkte vanmiddag, laat aub even wat weten.

Laatst aangepast door Sue op Donderdag 4 Oktober 2007 7:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 3:43 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

aaahh gut jeehtje zeg:(

stertke
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 4:59 pm
sharonl
Kuikentje

Reageer met quote  

sterkte Antonia
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 6:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Jacky is opgenomen :(  Reageer met quote  

Antonia.. Hoe ging het?
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 8:07 pm
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik ben zo blij hem gezien te hebben,en Jacky ook,
hij werd helemaal vrolijk toen hij me zag
Stapte gelijk op en knuffelen
Als het goed is mag hij zaterdag naar huis Smile

Alles blijft voorlopig nog onzeker
De medicijnen die Jacky gaat krijgen, daarvan is niet zeker of het ook gaat werken.Er zijn wisselende resultaten mee bereikt, het is iets dat langzaam moet worden opgebouwd en hopelijk heeft de apotheek het morgen klaar. Het zijn eigenlijk pilletjes maar de va laat er een drankje van maken met een zoete smaak.
Jacky gaat daar 1 a 2 keer per dag een paar druppels van moeten innemen.Ik hoop dus dat ie gauw weer fruithapjes en papjes wil eten, zodat hij het goed naar binnen krijgt, het mag niet stressig naar binnen gewerkt worden, anders is het beter om niet te geven, klinkt dus heel eng allemaal.

Er was totaal geen aanleiding om ongerust te zijn, en nog geen twee weken ervoor was zijn ontlasting nog uitgebreid onderzocht en was het helemaal oké.
Vrijdagavond was hij hier nog aan het rennen om een walnoot te gaan pikkenen heeft hij heerlijk zitten kroelen op schoot, totaal niks aan de hand.

Ik hoop ook heel erg dat ik binnenkort weer lekker met hem kan gaan wandelen en spelen, nu is hij behoorlijk afgevallen maar gelukkig had hij aardig wat reserveszei de va.

Hij zou of vandaag of morgen nog een infuus krijgen om de nieren te spoelen en z'n bloed moet over een poosje nog een keer onderzocht worden.
De waarden lagen nu heeeeel hoog, rond de 800 en deze mogen rond de 200 zijn in gezonde toestand.

Het is zo verdrietig allemaal Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 9:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat fijn dat je hem gezien hebt en dat hij meteen zo blij was om je te zien. Geen wonder. Jullie zijn een superteam, dat heb ik wel gezien! Mr. Green
En inderdaad, vrijdag was er nog niets aan de hand! Tenminste, anders heeft hij het goed verborgen. Dat kunnen ze best goed.. (Daar zijn het vogels voor...)
Heeft Bastiaansen iets gezegd waarom het zo snel is gegaan?

Ik hoop zó dat de medicijnen goed aan zullen slaan.. Mag je eventueel pindakaas geven om z'n medicijn naar binnen te krijgen? Pindakaas verdoezelt veel maar ik weet niet of het mag ivm zout enzo.

800?! Sad Ik neem aan dat de waarden omlaag gebracht zullen worden met de spoelingen? En met de medicijnen?

Ik ga heel hard voor jullie duimen..
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 9:53 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Poeh, wat hoog die waarden zeg. Hoop dat de medicijnen goed aan slaan en dat ie snel weer fitter is. Nogmaals veel sterkte !!!!!
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 10:44 pm
sabina/kippie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

heel veel sterkte zal voor je duimen dat alles snel weer goed gaat met Jacky.
Bericht Vrijdag 5 Oktober 2007 6:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

heel veel sterkte met Jacky
Bericht Vrijdag 5 Oktober 2007 6:48 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 5:41 am
  Berichten van afgelopen: