Tanden knarsen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Ara forum, voor alle ara's

Auteur Onderwerp
Python1
Beginnende vlieger

Tanden knarsen  Reageer met quote  

Soms durft jacko hier met zijn bek knarsen.

Dan schraapt hij zo met het onderstuk van zijn bek over de binnenkant van het bovenstuk van zijn bek en dan maakt dat zo'n knarsent geluid alsof je je tanden over elkaar aan het wrijven bent.

Is dit normaal is dit voor zijn bek aantescherpen ofzo?

Of moet hij zich gewoon nog een beetje aanpassen en is dit omdat hij nog niet echt zelfzeker is ofzo of nog moet wennen aan de nieuwe omgeving??

Ja nu dat ik hem heb gaan jullie bestookt worden mee vragen zene.

Heb er nu al veel over gelezen maar dat is nog niets vergeleken met praktijkervaring natuurlijk.
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 3:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat is volkomen normaal.
Ze doen dit als ze lekker ontspannen zijn. Maar het heeft inderdaad ook een functie. Je zult zien dat aan de onderkant van de bovensnal 'ribbeltjes' zitten. Hiermee vijlen ze inderdaad de ondersnavel.

Alleen maar goed dus!

Gr Corina
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 4:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ach ok dan ben ik gerust.

Idd aan de onderkant van zijn bovenste snavel is het idd geribbelt.
Dus in andere woorden hij is al redelijk op zijn gemak hier bij ons als hij dat doet.

Bedankt voor de gerust stelling Laughing
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 4:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Da's hartstikke normaal! Smile Ze hebben het dan naar hun zin, je zal zien dat hij er dan altijd lekker ontspannen bij zit.
Ik vind het zalig als ze dit doen.
Bij Jacky zal het wel heel erg massief klinken!
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 4:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Heerlijk geluid ja Very Happy ik ben ook altijd blij het te horen!
Hun ontspannen knarsen en dan weet je dat het goed zit Wink
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 11:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh jij vindt het ook zo heerlijk om te horen? Er is geen betere muziek dan de muziek die ze maken tijdens het knarsen. Laughing
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 11:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja ik vind dat echt super. Shandor doet het al als hij rustig op zijn standaard zit en ik hem ff de volle aandacht geef door ff 1 op 1 wat te kletsen. Dan heeft ie zijn koppie schuin en dan ineens ...knars knars en dan geniettttttt ik Very Happy

Charu deed het eerder ook maar dan vlak voor ze s'avonds ging slapen maar dat mis ik nu al een poosje... Sad denk dat ze te gestrest is de laatste tijden door haar alertheid op Shandor Sad
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 11:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh wat fijn zeg dat hij dan ook knarst.. Hartje Lukcy you, want hier doen ze het niet zo supersnel. Vooral Zazu is niet zo'n snelle knarser.

Is Charu zo alert? Heeft ze reden om alert te zijn? Valt Shandor haar lastig?
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 10:52 am
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kan ook echt van dat knarsen genieten! Als ik voor de tv lig komt Sypie vaak op mijn borstbeen liggen, of net onder mijn kaak, tegen mijn nek aan, en dan knarst ie ook. Hartje Echt superfijn vind ik dat!!!
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 11:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh dat moet vlg mij zó lief klinken! Ze klinken trouwens allemaal anders, heel schattig.
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 12:47 pm
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Echt lief he! En soms zit ie te knikkebollen in m'n hand of op m'n vinger. Zo scheetig!!! Wordt trouwens zelf ook duf van dat tandenknarsen van hem. Dus dan zitten we met z'n tweeen te knikkebollen.... !!! Laughing
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 2:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Achhh zie jullie al zitten, helemaal relaxed. Cool Lief he, als ze zo gaan knikkebollen op je vinger?
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 4:44 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat lijkt mij ook een heel lief gezicht Manon Very Happy geniet er maar fijn van Very Happy
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 5:00 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ohhh wat fijn zeg dat hij dan ook knarst.. Hartje Lukcy you, want hier doen ze het niet zo supersnel. Vooral Zazu is niet zo'n snelle knarser.

Is Charu zo alert? Heeft ze reden om alert te zijn? Valt Shandor haar lastig?

Ze was zelf eerst niet meer zo aardig tegen hem, snel uitvallen als hij in haar buurt kwam en nu is Shandor groter en gaat ze op de loop voor hem zo snel hij dichterbij komt. En Shandor heeft dat nu ook door dus stormt nu op haar af...de rollen zijn opeens omgekeerd ..zucht.
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 5:02 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm dus Madame heeft het zelf uitgelokt? Rolling Eyes Misschien gaat het nog wel over hoor. Hier gaat het ook een stuk beter dan eerst. Er is hoop!
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 5:20 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 6:06 am
  Berichten van afgelopen: