|
|
|
Sophie
Kuikentje
hai patrick,
zat net ff op de kaart te kijken, zo ver van ons zit je niet hoor, is maar een klein drie kwartiertje rijden, wij zitten bijna anderhalf uur in de auto op naar meppel te gaan!
Ik vind het niet eens zo'n gek idee, heb je plek en tijd dan? wij gaan donderdag avond de 4de weg en dan zijn we dinsdag 9de weer terug..in principe hebben we al een plekje bij hooi gereserveerd hoor, en tis niet echt een lieverd
iki heb nu hetzelfde met het eten gedaan, 50/50 en dat ga ik zo houden denk ik, gaat prima.
hihi vivaldi? ze zijn wel 'sophisticated', elmo houdt van alles waar op geheadbanged kan worden, hoe harder hoe beter en dan komt er een vals geluid uit!!!  |
Dinsdag 16 Februari 2010 6:49 pm |
|
|
patrickpain
Net uit het ei
Tijd is geen probleem, huisvesting wel! jij hebt natuurlijk alleen een grote vaste kooi?
mmmm tja mijn hart is er goed genoeg voor om 'm die paar dagen in huis te nemen! denk je dat Elmo niet de boel bij elkaar krijst? De huisvesting is het probleem,.. en drie ara's in één kooi gaat niet gezellig worden.
ik ga even denken! |
Woensdag 17 Februari 2010 12:12 am |
|
|
Sophie
Kuikentje
hihi, nee joh, elmo is helemaal geen schreeuwerd, helemaal niet als we weg zijn. We hebben wel een kleine kooi die we kunnen inklappen en meenemen, die is volgens mij 60 diep en breed en 80 hoog. Wel erg klein maar die had hij toen hij nog een klein kuikentje was.. Voor die paar uurtjes dat jij weg bent is het geen probleem, als hij daarna er maar uit kan..gaat het niet twee tegen één worden dan? want elmo vind andere gaaien al niet zo heel leuk dus het begin zal sowieso bekvechten zijn.. ah joh, maakt mij niet uit, anders doe ik hem nu nog even bij hooimeijer (krijgt ie gelijk een check up) en dan doen we het gewoon de volgende keer toch? |
Woensdag 17 Februari 2010 10:46 am |
|
|
|
|
patrickpain
Net uit het ei
Goh wat een vertrouwen dat je Elmo zomaar bij mij zou brengen! De reiskooi waar jij het over hebt heb ik ook hier, maar ik voorzie daar echt (huisvestings) problemen mee..
Ik had het graag gedaan, maar Elmo moet wel een beetje ruimte hebben.
jammer! Heb jij 'm al vaker bij Hooimeijer gebracht?
groetjes |
Woensdag 17 Februari 2010 11:42 pm |
|
|
Sophie
Kuikentje
hahaha patrick ik zi ehet zo, jij hebt twee van die monsters (en een amazone meen ik? dus jij zal wel heel wat gewend zijn
Elmo is inderdaad al vaker bij hun in pension geweest, dit zal de derde of vierde keer zijjn? Hij is ook al een keer in Haren geweest, bij stichting papegaaienhulp, is ook erg leuk en de mensen zijn daar wel gewoon aardig Het idee dat elmo bij HM direct bij een dierenarts is is natuurlijk ook wel prettig,dan ga je wel met een gerust gevoel weg .. |
Donderdag 18 Februari 2010 11:27 am |
|
|
Chico
Net uit het ei
Hallo Patrick,
Ik lees dat jij 2 ara's hebt. Nu heb ik wat vragen Ik ga op korte termijn 2 ara's aanschaffen. Ik zit te twijfelen tussen 2 blauw gele ara's of 1 blauw gele en 1 groenvleugel.
Wat zijn nu duidelijke verschillen tussen deze 2? Zijn de blauwgele echt ADHD'ers en de groenvleugels rustiger?? Of maakt het niet veel uit?
Ik hoor graag wat van jou ervaringen. Tevens wat over het schreeuwen etc.
Alvast bedankt,
gr. |
Woensdag 7 Juli 2010 9:34 am |
|
|
|
|
patrickpain
Net uit het ei
Beste Chico, mag ik iets opmerken? jij stelt mij vragen over ara's en jij koopt er gelijk twee? Weet jij waar je aan begint...... ?
Ik bedoel het goed,..
Ik weet niet waar je woont, maar je bent van harte welkom. Ik kan er uren over praten.
(Ik lees net dat jij een goffini kaketoe hebt,.. )
De twee soorten ara's zijn in mijn "ervaring"verschillend, de uitdrukking adhd past niet bij mijn Luna,..en zij is bij mij de rustigste. Pablo de groenvleugel is bij ons thuis vrij druk,.. dit valt hier vrijwel altijd grappig uit. Maar hij houd de boel graag bezig (kleustofjes gedrag haha)
De kunst is bij mij om goed kontakt met de vogels te houden (dagelijks , en op gezette tijden) en dan volhouden de rode draad blijven volgen... 24/7 en dat jaren lang! maar dan heb je wel één van de mooiste dieren in huis,..
ik hoor graag wat meer van je! |
Vrijdag 9 Juli 2010 11:51 pm |
|
|
Chico
Net uit het ei
|
|
|
Hallo Patrick,
Bedankt voor je reactie. Ik snap dat jullie idd denken waarom ik er 2 wil kopen. Ik ben al meer dan 4 jaar bezig hiermee. Ik heb overal wat info verzameld en wil op die manier een goed beeld krijgen over het houden van ara's.
Er zit hier een grote kweker waar ik ook geregeld even langs ga om te praten en te zien hoe de vogels zich gedragen etc.
De reden waarom ik er 2 wil is simpelweg omdat ik overdag werk. Ik heb gemerkt (ook bij mijn kaketoe) dat ze veel meer aandacht op eisen wanneer ze alleen zijn. Het welzijn staat bij mij voorop, en ik denk dat het veel leuker is, ook voor de vogels als ze een maatje hebben van dezelfde soort.
Mijn vragen betreffende de groenvleugel en blauwgele stel ik omdat er zoveel verschillende informatie voorhanden is dat het moeilijk is om daar een conclusie uit te trekken welke nou het meest geschikt is.
Via kwekers hoor ik vaak dat blauwgeel geschikter is, omdat in de broedperiode de groenvleugel zichzelf nog wel een flink kan laten horen en dat geluid is scheller en harder dan van de blauwgele. De blauwgele ara die hij heeft zitten zijn erg rustig en hij hoort ze tevens nauwelijks schreeuwen.
Via forums en internet vindt je juist dat de groenvleugel weer stukken rustiger is dan de blauwgele en dat die heel geschikt is.
Al met al hoor ik dus graag uit ervaringen van andere hoe zij er tegen aan kijken. Kijk als ze jong zijn dan zijn ze allemaal schattig en lief, maar het gaat er mij ook om dat ik geen verkeerde keuze maak en dat ik in de broedperiode problemen ga krijgen met de buurt oid.
Patrick ik hoop dat zo het een en ander wel duidelijk is. En ik zou graag een keer willen komen kijken. PB me maar dan maken we een keer een afspraak, super!
Als iemand iets wil toevoegen (ervaring etc.) dan hoor ik dat uiteraard graag.
Groetjes |
Maandag 12 Juli 2010 8:40 am |
|
|
patrickpain
Net uit het ei
|
|
|
Gelukkig vat je het goed op en geef je uitleg aan jouw motivatie om ara's te houden. Er zijn vast mensen die zomaar zo'n mooie ara kopen en binnen het jaar het toch niet aankunnen (kijk maar op marktplaats) dit betreft váák jonge vogels.
En waarom? omdat de eerste vijf levens jaren niet de makkelijkste zijn van de ara!
De opvoeding was in mijn geval echt (en nog steeds) héél véél werk, ik durf zelfs te zeggen dat je echt een beetje gek moet zijn om er elke dag mee bezig te zijn.
Maar als jij dat kan en er alle moeite voor doet, dan heb je in mijn ogen het mooiste dier op aarde in huis.
Het probleem schreeuwen zal altijd een issue zijn,.... ja ze maken geluid (zo'n super vuvuzela ) ik hoor dat dagelijks wel 'n keertje, en soms is het iets om gek van te worden. Dit zijn in mijn ervaringen de periodes van hun leven... en mijn fouten die er voor zorgen dat ze het doen...
Ik heb erg veel geleerd van een man die vaak op andere fora afgezeken is, ik persoonlijk heb er echt mijn dingetjes uitgehaald en ik heb superveel fouten gemaakt, maar gelukkig alles kunnen herstellen.
En na al mijn liefde en toewijding aan mijn vogels heb ik niet kunnen voorkomen dat de geel/blauwe ara toch is gaan plukken.... dit is een zeer frustrerende ervaring en ik ben er nog steeds mee bezig..
het praten is bij onze Pablo (groenvleugel) elke dag aanwezig,.. ook dansen en zelf zingen! dit is zoooooo leuk. Luna is de knuffelkont van de twee..
Ik stuur je een PB en mocht je de moeite willen nemen om langs te komen dan moet je dat zeker doen... het is altijd leerzaam
Ik ga weer verder met balen van de verloren wk finale  |
Maandag 12 Juli 2010 2:33 pm |
|
|
|
|
patrickpain
Net uit het ei
ik probeer een pb te sturen,.. maar ik kan de mogelijkheid niet vinden?
stuur even jouw e-mail adres svp |
Maandag 12 Juli 2010 2:39 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
ho ho ho. Er is hier geen PB systeem. Als je aan een moderator vraag of je zijn emailadres mag, dan sturen de moderators het door.
Geeeeeeeeeeeeeeeeeeeen emailadressen op t forum zetten  |
Maandag 12 Juli 2010 4:47 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik zal het even aan Sue voorleggen...  |
Maandag 12 Juli 2010 5:46 pm |
|
|
|
|
patrickpain
Net uit het ei
aha duidelijk...
Maar koppel ons even aub,... in het belang van de nieuwe ara's van Chico ..
dank je! |
Maandag 12 Juli 2010 6:51 pm |
|
|
Chico
Net uit het ei
Hallo Patrick,
Het koppelen is nog niet gelukt volgens mij he? Ik zou toch graag een keer komen kijken.
Ik ben toevallig afgelopen week bij Hyacinth BV weze kijken. Daar hadden nog wat koppels blauwgele zitten en wat koppels groenvleugels.
Wat me opvalt, en dat heb ik nu al bij meerdere kwekers gehad, is dat de blauwgele ara's rustiger zijn dan de groenvleugels.
Ook bij Hyacinth zag ik het duidelijk en hoorde het ook
De groenvleugels hebben zich echt een paar keer laten horen. Wel een flink geluidje moet ik zeggen, de blauwgele daarentegen hoorde je helemaal niet. Weer zo'n tegengestelde ervaring tov. particulieren.
Patrick, je zou op mijn eigen website kunnen kijken, daar staat mijn nummer en een email adres. Ik weet niet of dit zo kan maargoed dan hoor ik het wel. www.puraverde.nl |
Dinsdag 20 Juli 2010 10:04 am |
|
|
patrickpain
Net uit het ei
slim gedaan,.. je hoort snel van mij! |
Woensdag 21 Juli 2010 12:27 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende