|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Weet iemand trouwens of Mokie nu besloten heeft wel/niet een roodrug te nemen? |
Donderdag 5 Juli 2007 5:15 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ehmmm nee. Misschien komt hij of zij nog wel kijken..  |
Donderdag 5 Juli 2007 5:18 pm |
|
|
Maartje Emons
Eitje
|
|
|
Onze Pino is uiteindelijk 27 jaar oud geworden. We hebben hem vorige week vrijdag moeten laten inslapen omdat hij zware artrose had en dus ontzettend veel pijn had. Hij kon niet meer op zijn stokje blijven zitten en viel telkens op zijn rug en kon zich dan niet meer omdraaien HARTVERSCHEUREND
Pino was een mannetje en erg lief en vrolijk. De laatste jaren was hij soms wat mopperig, maar dat kwam echt door het ouderdom. Hij kon prachtig zingen en roepen.
Pino was niet eenkennig, maar als wij op vakantie gingen miste hij ons wel, als we hem naar familie brachten kwam hij weer kaal terug, had hij al zijn veertjes uitgetrokken. e hebben toen besloten om Pino naar een speciaal vogelpension te brengen als we weg gingen. Pino vond het daar altijd fantastisch want daar waren natuurijk andere vogels.
Pino reageerde op van alles en nog wat. Als hij de kraan hoorde lopen ging hij roepen, dat betekende dat hij in bad wilde. Als hij het woordje appel hoorde ging hij ook roepen, want dat vond hij heerlijk. Als de kastdeur in de woonkamer open ging, riep hij ook, want hij wist dat daar lekkernijen lagen. En zo zijn er nog heel veel voorbeelden te noemen.
Pino is nooit alleen geweest, naast zijn kooi heeft altijd een kooi gestaan met twee grasparkieten, op het laatst een grasparkiet. Met Paco de grasparkiet (helaas gestorven aan een hersenbloeding, wel oud) was Pino echt vriendjes. Paco mocht bij hem in de kooi komen en kreeg altijd pitjes van Pino. Toen Paco stierf hebben we Elmo ook een roodrugparkiet gekocht voor Pino omdat hij echt aan het treuren was, wat ik ook deed.Met Elmo in een kooi ging niet samen, achteraf waarschijnlijk omdat Pino pijn had en eigenlijk heel oud was.
Pino was echt een super lieve vogel en ik mis hem nog steeds ontzettend en kan er nog steeds om huilen, ook nu ik dit type. Nu hebben we Elmo een roodrugparkiet. Het karakter is eigenlijk precies hetzelfde, ik moet er soms echt om lachen. Ook toen Pino nog leefde leek het net of ze een tweeling zijn (innerlijk). Elmo is ook heel lief maar wel heel veel drukker dan Pino was, maar ja dat kon ook komen door de leeftijd van Pino dat hij voortaan wat rustiger was.
Ik kan iedereen een roodrugparkiet aanraden, maar dan moet hij wel een mooie ruime kooi hebben, vrij mogen vliegen (zonder gevaren en onder toezicht), heeeeel veel aandacht krijgen en goed verzorgd worden. Daarnaast moet je goed naar de signalen kijken die het vogeltje geeft, daar kan je namelijk al heel veel uit opmaken.
Echt heel tam worden ze niet, maar je hebt er zooooooo veel plezier aan en ze zijn zoooooo gezellig en kunnen echt heel mooi fluiten. |
Woensdag 28 Juli 2010 6:02 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat erg voor je. hij had een mooie leeftijd. wauw.
zo te lezen had hij een geweldig leventje en daar mag je trots op zijn.
ik heb ook een koppel roodruggen. hier in tsjechie worden ze zangparkietjes genoemd.
mijn koppel heeft een ei van de valkjes uitgebroed en het jong opgevoed alsof het hun kind was. zo schattig.
ik heb ze in een voliere met kietjes en valkjes zitten en dat gaat heel goed. in het voorjaar hebben ze een jong gehad dat ik daarna aan de buren heb gegeven en daarna dit valkje. nu zit ma weer op eitjes. of er wat in zit weet ik niet, maar het gaat goed. |
Donderdag 29 Juli 2010 8:54 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Wat een treurig verhaal maar Pino heeft zo mogen genieten bij jullie, is duidelijk heel gelukkig geweest.
Jullie hebben hem geholpen om niet verder te moeten afzien toen het niet meer ging, die beslissing moet hartverscheurend geweest zijn maar weet wel dat jullie het beste voor jullie schatje gedaan hebben.
Heel veel sterkte en denk eraan, Pino zit in jullie hart en als je aan hem denkt zal hij er altijd zijn daar op dat plekje in je hart.
Veel sterkte.  |
Donderdag 29 Juli 2010 9:32 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 6:26 am
|
|
|
|