kakariki schreeuwen/krijsen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Australische parkieten forum zoals de rosella

Auteur Onderwerp
amst3l
Eitje

kakariki schreeuwen/krijsen  Reageer met quote  

Ik zit al een tijd met dit probleem, ik heb al 4 jaar een gezond kakariki popje. Het is lieve vogel, redelijk tam en daarbij ook nog is redelijk zindelijk!

Alleen zitten we al een tijd met een probleem. Ze kan nogal schreeuwen/krijsen. Wat hier de oorzaak van is, is ons bekend of het nou aan vogels buiten ligt of dat ze alleen is. Als dit laatste het geval is. Wat zou dan het verstandigste zijn om te doen. Een mannetje of vrouwtje erbij. En in welke leeftijd? We willen iniedergeval niet meer dat we hem/haar met pap hoeven te voeren aangezien daar simpelweg geen tijd voor is.

Alvast bedankt!
Bericht Dinsdag 5 April 2011 3:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat je met training al een eind gaat komen, maar een metgezel is altijd leuker natuurlijk. hoeft niet perse van hetzelfde ras te zijn. een garantie dat het schreeuwen ophoudt heb je dan echter niet.
Bericht Woensdag 6 April 2011 7:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
amst3l
Eitje

Reageer met quote  

En hou zou ik haar dan kunnen trainen?
Bericht Woensdag 6 April 2011 8:21 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

schreeuwen negeren maar stil zijn belonen. dt is moeilijk in het begin want hij zal het moeten leren, maar met geduld kom je er wel. als je ziet dat hij wil gaan schreeuwen probeer hem dan voor te zijn door hem af te leiden. klap eens in je handen, schuif een stoel eens hard aan of zo. dan leid je hem af en gaat het schreeuwmoment even niet door. is hij stil, direkt belonen.
Bericht Donderdag 7 April 2011 7:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
amst3l
Eitje

Reageer met quote  

Dan zal ik is een zak zonnebloem pitten gaan halen of iets dergelijks : -)
Bericht Donderdag 7 April 2011 11:32 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 6:29 am
  Berichten van afgelopen: