|
|
|
mireille
Fladderaar
| leuk!! |
|
|
Hallo daar. Zo, toch ff op de Australische vogel forum, haha. Gaaf ja, dat dat apart is aangemaakt. Hier hoor ik dus ook thuis met Lodewijk. Nou, ben benieuwd hoe aktief het hier nog is. Maar ik doe enthousiast mee hoor. Ik heb wel even een vraagje en waar die hoort weet ik niet zo goed. Ik zie tot mijn verbazing dat jullie je vogel heel veel meenemen ergens naar toe. Zijn ze dan allemaal gekortwiekt?
En zoals in een restaurant of in het bos is dat niet heel erg moeilijk voor zo'n vogel?
Heb wat dat betreft nog 1001 vragen, maar ik doe het wel in gedeeltes..  |
Donderdag 21 September 2006 7:43 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Bij ons zijn ze allemaal gekortwiekt!!
Het levert wat extra werk,maar we doen het hier graag voor de gaaitjes!!! |
Donderdag 21 September 2006 7:57 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Bij ons zijn ze ook allemaal gewiekt,
Ik neem ze niet mee naar een restaurant
Bos zou kunnen, ik neem ze vaak mee in de tuin,
Heel soms neem ik PICO (grijsje) mee naar KFC |
Donderdag 21 September 2006 8:11 pm |
|
|
mireille
Fladderaar
goh, grappig dat jullie zo aktief zijn in het beantwoorden.. Vorig jaar heb ik ivm mijn werk 'los'gevlogen met een soldaten ara!! Dat is mijn ultieme droom voor lodewijk en mij, maar hoe ik dat voorelkaar moet krijgen..
Zijn er geen andere opties dan heer Hooymeyer?Begrijp me goed hoor,ik vind hem ook wel goed, maar nadat hij zo verschrikkelijk commercieel is gegaan...
Ik heb altijd begrepen dat papegaaien net kinderen van de leeftijd van 4 jaar zijn, en zo praat ik niet men mn nichtje van 4 hoor!
complimenten naar Hooymeyer, Hij krijgt het wél voorelkaar!! |
Donderdag 21 September 2006 8:25 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik denk dat,dat ieders droom is!!
Maar hoe je het realiseert....  |
Donderdag 21 September 2006 8:40 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Tja, hoe krijg je dat voormekaar
Dat wil iedereen wel  |
Donderdag 21 September 2006 8:54 pm |
|
|
mireille
Fladderaar
ik heb het idd gedaan en dat is zo gahaaf!!Misschien meel ik hem wel en dat deel ik dan weer met jullie dan he?  |
Donderdag 21 September 2006 9:17 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hier zijn ze ook allemaal gekortwiekt..
Ik neem ze wel eens mee naar een terrasje, en als ik ze meeneem naar een restaurant, dan vraag ik het altijd eerst. (Honden mogen ook vaak mee )
Ik neem ze niet meer mee naar de supermarkt. |
Zondag 24 September 2006 10:34 am |
|
|
mireille
Fladderaar
Hallo Fluffie,
ik wil je(langs dit antwoord dan maar)enorme complimenten maken voor je mooie vogels, met name de 'verwaande'Inca-kaketoe!!Wat een enorm mooi dier man!Beetje jaloersie(positieve) uit mn stem hoor!!  |
Zondag 24 September 2006 10:51 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Mireille.. Bedankt voor je complimenten, maar je hoeft echt niet jaloers te zijn.. Zazu (inca) is echt een ontzettend moeilijke vogel..  |
Zondag 24 September 2006 11:08 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Hoe bedoel je moeilijk voor een vogel? Of ze het naar vinden? Als je het opbouwt dan merk je dat vanzelf. Veel dingen vinden ze ERG leuk
Ik neem al mn vogels wel mee, maar ze kunnen nog niet allemaal even veel aan. Tommy die hier samen met Guano t langst is is wildvang en durfde eerst echt niks. Nu gaat hij mee naar heeel veel plaatsen (als t maar niet extreem druk is) een enkele keer als t zo uitkomt naar de supermarkt, fietsen, bos strand, ergens iets drinken etc etc...alles vindt hij nu leuk Maar ik ga natuurlijk niet vanaf dag 1 de supermarkt in ofzo..dat bouwen we rustig op
Hoe oud is Lodewijk? En is hij nu of ooit gewiekt? Zo niet dan heeft hij al een voordeel kwa vliegkunsten. Als je buiten wilt vliegen en je wilt geen tuigje gebruiken...dan moet je op de hoogte zijn van de risicos en eerst veel binnen oefenen en zelf leren belonen precies op het moment dat hij op je arm komt/zit ,niet eerder...niet later. Zet dat heeelll goed onder commando, wees onvoorspelbaar met de voerbeloning (buiten zijn er bv in bomen veel beloningen te vinden waardoor hij niets meer om een zonnepit geeft Dus af en toe echt iets extreem lekkers houdt hem nieuwschierig naar jou beloning) en oefen tot het vlekkeloos gaat . Laat hem binnen veel vliegen en landen , want goede vliegkunsten zijn buiten echt heel belangrijk
Dan vraag je of je in een gesloten manege oid mag oefenen. Daarna bv in een overdekt winkel centrum. Het mooist is het als je hem ondertussen met een tuigje kunt laten wennen aan de buiten dingen...en dan ECHT GOED laten wennen aan alles. Als dat allemaal gaat kun je een strand of grote open plek zoeken zonder bomen en daar samen met een helper gaan vliegen. Van hem naar jou. Dit is een beknopte uitleg hoor Er zijn wel engelstalige sites met goede uitleg Mjah...het is een lange weg dus...en er zijn zeker risicos, maar het kan wel en t is ook mijn droom ...maar ik weet niet of hij ooit uitkomt  |
Zondag 24 September 2006 2:58 pm |
|
|
mireille
Fladderaar
Bedankt Tommie.
De ruimte maak ik me niet druk om. Ik werk bij een klein dierenparkje, met een grote binnenruimte. Het belonen ed komt dat hetzelfde neer als een hondentraining: timing is dus van essentieel belang.Mmm, ik laat mn gedachten er even over gaan. Je wordt enorm bedankt voor de moeite en de goede uitleg! Lodewijk is nu drie maand en is direct dat ik hem had gekortwiekt.. Ik denk alleen dat iedereen hier raar opkijkt als je met een vogel de super inloopt, haha  |
Maandag 25 September 2006 10:23 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 6:32 am
|
|
|
|
|
|