roodrug

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Australische parkieten forum zoals de rosella

Auteur Onderwerp
dianatjuhh
Fladderaar

roodrug  Reageer met quote  

hoii,
ik hoor van verschillende mensen en site's verschillende andwoorden.
ik wil 2 koppels roodruggen bij elkaar houden kan dit?
ik zie foto's waarop meerdere koppels staan.. maar er is verteld dat dit niet kan.

ik heb het geprobeerd en het lukte nu niet kan dit door te weinig ruimte komen? straks heb ik een mooie grote voliere mischien dat het dan wel lukt??

zo niet zou ik dan wel 2 poppen en 1 man kunnen?
ipv 2 koppels?
ik hoor het graag gr diana
Bericht Zaterdag 27 September 2008 7:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
annemie2
Fladderaar

Reageer met quote  

Hoi , denk dat om te kweken het inderdaad beter is om geen koppels bij elkaar te zetten. Tijdens de broedperiode zijn de meeste vogels niet zo vredelievend voor elkaar. Denk niet dat het iets met ruimte te maken heeft hoor. Ook in een grote voliere moet je heel goed oppassen wat je bij elkaar zet of er vallen doden.
Bericht Zaterdag 27 September 2008 9:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
dianatjuhh
Fladderaar

-  Reageer met quote  

hoii bedankt voor de reactie ik wil dew vogels niet in de voliere laten broeden als ik ze wil laten broeden dan zet ik ze appart.
gr dian
Bericht Zaterdag 27 September 2008 9:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: roodrug  Reageer met quote  

Hoe groot was de ruimte waar je het eerst hebt geprobeerd?
Ik zal het eens vragen aan iemand die roodruggen (volgens mij?) heeft gehad.. Very Happy
Bericht Zondag 28 September 2008 8:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dianatjuhh
Fladderaar

-  Reageer met quote  

2m hoog, 6 hoekig 1.10diameter.
er zit een koppel roodruggen en een koppel rosella's.
straks heb ik een voliere van 2 m lang bij 1 m diep en 2 m hoog.
daar komen de koppel rosella koppel grasparkiet en als het lukt 2 koppels roodruggen als het niet lukt houd ik de agressieve mannetje die begon met vechten appart naast de kooi.
het is toch niet echt een koppeltje meer het mannetjeheeft meer intresse voor de rosella's niet meer voor het popje. terwijl het eerst een echt koppeltje was. en het popje vond het heel leuk de nieuwe roodruggen. die zat al meteen te kletsen dus het mannetje zet ik dan appart als het niet lukt in de grote voliere.
gr diana
Bericht Zondag 28 September 2008 11:03 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als ik het goed begrijp zou je dan drie koppels in een voliere van 2 meter lang, 2 meter hoog en 1 meter diep houden.
Het lijkt mij persoonlijk vrij krapjes.
Heb je er ook nog een binnenhok bij?
Bericht Zondag 28 September 2008 12:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

4 koppels als het goed gaat met de 2 koppels roodruggen.
anders maar 3
het binnenhok komt in de schuur niet in de voliere. en is niet bij de afmetingen bijgeteld.

en er word niet gebroed in de kooi.
Bericht Zondag 28 September 2008 5:24 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou geen twee koppels roodruggen in die voliere bij elkaar houden, ondanks dat je ze niet wilt laten broeden. ze zijn nogal territoriaal aangelegd en de voliere bied niet genoeg ruimte om elkaar genoeg te ontlopen zeg maar.
Bericht Maandag 29 September 2008 9:58 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik sluit me bij Laura aan. Ik zou geen 2 koppels Roodruggen samen in 1 voliere zetten omdat ze zo territoriaal zijn. En de man de hele tijd in en uit de voliere zetten lijkt me ook geen goede optie.
Bericht Maandag 29 September 2008 10:09 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik kan alleen maar zeggen dat ze gelijk hebben. bij mij is hij ergt agressief naar de anderen toe omdat ze aan het broeden zijn. er zijn al wat veertjes getrokken en oogjes gepikt. triest dus als je echt roodrugjes wilt hebben hou ze dan apart van elkaar want het gaat niet goed.
Bericht Maandag 29 September 2008 3:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

het nieuwe koppel houd ik dan bij de andere vogels
die hebben altijd bij andere vogels gezeten valkparkieten enzo dus zijn ook heel lief ook tegen mijn grasparkietjes.
het oude koppeltje is altijd appart gezeten samen.
dus die houd ik dan appart.

de nieuwe hadden als ze gewild hadden mijn grasparkietjes zo kunnen vermoorden maar zijn echt lief tegen ze staan ook gewoon naast elkaar zonder trillen en kletsen ook tegen elkaar.
Bericht Maandag 29 September 2008 4:43 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja ze gaan ook goed samen tot de broedtijd komt. dan merk je het pas. ik heb mijn roodruggen samen met kietjes en valkjes en dat gaat ook goed maar nu het popje een kuiken heeft is de man heel dominant en dan moeten ze gewoon uitkijken.
Bericht Woensdag 1 Oktober 2008 8:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 6:43 am
  Berichten van afgelopen: