Rosella van 1,5 jaar tam maken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Australische parkieten forum zoals de rosella

Auteur Onderwerp
anti-rsca
Eitje

Reageer met quote  

Oscar wordt maar niet tam Sad. Hij vraagt enorm veel aandacht als er iemand in de buurt is, maar eens je te dicht komt, dan klapt hij toe.

Overlaatst was hij een hele tijd aan z'n tralies aan het knauwen, daarmee heb ik z'n deurtje maar eens opengezet. Pas na een half uur durfde hij het aan om uit z'n kooi te komen. Enkele minuten later schrok hij op en aangezien hij al meer dan een jaar in een kooi zit, dacht ik dat hij niet meer kon vliegen. Verkeerd gedacht dus, na enkele rondjes in de keuken zette hij zich hoog op de keukenkast. Ik heb hem dan maar even laten doen, waarna ik hem in het nauw dreef en terug in z'n kooi zette.

Hij blijft echter ontzettend hard knauwen in m'n vingers elke keer ik hem vastpak. Dus ik denk dat Oscar liever gewoon in de kooi blijft en ons van op kleine afstand gezelschap houdt.
Bericht Dinsdag 23 Juni 2009 2:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

misschien is het een optie hem een andere kooi te geven die je van boven open kunt maken en een stok tussen kunt doen. dan heeft hij een hele andere omgeving, kan op zijn dakterras gaan zitten en bij onraad meteen zijn huis weer in klimmen.
er zijn vogels bij die gewoon niet tam te krijgen zijn en dat moeten we dan ook respecteren. hij kan best vanaf een afstand genieten zo buiten zijn kooi dus is dat misschien een optie
Bericht Woensdag 24 Juni 2009 9:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
anti-rsca
Eitje

Reageer met quote  

ik denk niet dat ie zal terugkruipen.
Toen hij bovenaan z'n kooi zat, was hij de omgeving heel goed aan het scannen, toen hij wegvloog heeft hij ook geen enkele intentie gemaakt om terug naar de kooi te vliegen.
Dus vanaf nu hem gewoon nog aandacht geven van buiten z'n kooi en zoveel mogelijk in de buitenlucht zetten, daar geniet hij echt van.
Bericht Woensdag 24 Juni 2009 9:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als je daar een happy bird mee krijgt, waarom dan niet. wij moeten ons realiseren dat een vogel niet altijd MOET maar vaak MAG. hij geeft zelf aan wat hij prettig vindt dus als dat deze manier is, geef hem die dan ook.
heel goed zo,
Bericht Woensdag 24 Juni 2009 12:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
moo
Eitje

Reageer met quote  

Hoi,

Ik vind het heel sneu altijd voor zowel de vogel als het baasje als ik zulke verhalen lees.
Ik denk dat Oscar zich echt prettiger zou voelen in een volliere, met een soortgenootje.
Hier waren laatst ook mensen, die een rossela in de winkel gekocht hadden alszijnde tam.
De vogel was van vorig jaar, en was dus alles behalve tam.
Het leverd veel stress op voor zowel de vogel als het nieuwe baasje, met alle pogingen om zo'n dier nog tam te maken.
Beter kan je dan een reeds tamme vogel kopen, en ter plekke kijken of het dier ook idd. tam is.

Een tamme vogel kan je tenmiste elke dag lekker uit zijn/haar kooi halen, en terug zetten.
En dat hebben ze toch wel nodig, je kan ze niet in de kooi laten zitten hele dagen.
Bericht Zondag 12 Juli 2009 2:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 6:43 am
  Berichten van afgelopen: