kun je 2 vrouwrosella's en 1 man rosella bij elkaar houden.
ik ben bang dat ik namelijk 2 popen heb ipv man en pop.
het zijn prachtrosella's.
iik hoor het graag.
mvg diana
Zondag 5 Oktober 2008 3:54 pm
Sue Moderator
Re: vraagje rosella's
Hmmm lastige vraag. Hoe groot is de kooi/voliere waar je ze in wilt houden?
2 poppen en een man gaat niet lukken,je hebt kans dat de poppen om de man gaan vechten.
Je kunt bij overjarige poppen ook even aan de onderkant van de vleugel kijken hier moeten dan witte strepen zijn,dit hebben mannen niet.
ja je moet de vogel pakken,en dan de vleugel strekken.het zit aan de onderkant kun je zo niet zien.ook heeft de pop een kleinere snavel en een iets kleinere kop.ook kun je bij de ogen kijen naar de veren van de pop zijn dit wat bruiner bij de man zie je dit niet.ook de wangvlek van de pop is matter van kleur dan bij de man.
zo heb je een paar dingen om te vergelijken.
hoii heb helaas nog geen tijd gehad om te kijken ik ga kijken als ik de vogels overhuis naar een grotere voliere dat word waarschijnlijk volgende week.
gr diana
ik heb er over na gedacht ik ga kijken tot broedtijd dan wil ik kijke of ik bevruchte eiren heb dan zie ik ook of het ee man en een pop is.
omdat ik heel hard ben gebeten door 1 rosella..
bijten kunnen ze goed,als ik naar je foto's kijk dan zeg ik ook dat het twee poppen zijn.dit omdat de randen om de oog goed zichtbaar zijn,dit is bij een man minder.
Maandag 22 December 2008 9:09 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:54 am