wie kan helpe

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Australische parkieten forum zoals de rosella

Auteur Onderwerp
mimi
Vlieger

wie kan helpe  Reageer met quote  

zo als somige weten heb ik een kakerikie ..
hy is 1 f 2 jaar oud heeft een rode ring om dicht met alle dingen er op kan en mag er niet op kijken dus weet niet zeker van welk jaar.. maar volgens mij stond er 07 op dus van 2007
is al gekortwiekt
ik heb hem over genomen omdat ie aanvalligerig is..
de eerste dagen ging het eigelijks best goed hier .
maar nu neej meneer/mevrouwtje wil niet meer op stappe in ze eigen kooi op je mouw Embarassed durf nog niet op me hand van wege aanvallen
maar nu is het zo hy/zy komt zelf de kooi uit en wil dan best by je zitten stapt buiten de kooi ook wel op je vinger op .. maar je moet geen vinger of wat dan ook naar hem/haar uit steken want dan valt ze je aan ookal kom je aan de staart ..
ken iemand me helpe
ik ben wel bezig met leren op stappen zit paar keer per dag met me hand in de kooi en met me mouw dicht bij hem zo dat ie er aan kan wenne maar gaat meteen in de aanval .. aan ze eten of aan de hout snipper moet je ook niet komen dan valt ie je ook aan ..
maar het rare van alles hy is wel super nieuwschierig hy/zy wil alles weten wat je doet houd je helemaal in de gaten en alles als je voor de kooi zit ook klimt ze om hoof en gaat kijke wat je doet..
iemand misschien tips nog hoe ik het anders kan doen op een manier dat het wel kan op de hand
ben namelijk bang dat me andere vogel het gedrag gaan kopieren dat zy ook zo worden en dat wil ik niet en wil kiekie een goed huis geven by my en niet weer herplatsen omdat ik weet dat het beesje het wel in zich heeft maar nooit geleerd heeft en ik hem specail vindt
Bericht Maandag 24 Maart 2008 12:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: wie kan helpe  Reageer met quote  

Hoi mimi, ik zou hem vooral UIT de kooi proberen te krijgen. In de kooi gedragen ze zich vaak anders. Probeer buiten de kooi met 'm te oefenen. Laat 'm daar op een opstaptouw ofzo stappen. Als hij dat goed kan, kan je het ook IN de kooi toepassen. (Dan hoef je je handen niet meer te wagen)

Ik denk niet dat je andere vogels dit gedrag zullen kopiëren hoor.. Wink
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 8:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

oke dankje wel sue..
ja ik heb wel geprobeerd hem laten opstappen op een stok maar die stok valtie dan ook aan ..
ik zou het eens proberen en kijken o het lukt laat het weten hoe en het gaat af en toe
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 4:03 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Probeer je dat buiten de kooi of in de kooi?
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 7:35 pm
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ik hebn nu ook buiten de kooi geprobeer en dan met de stok laten opstappen nou dat gaat wel goed..
en op me handen hy moet er niks voor weten loopt eerst helemaal naar achter en dan neemt ie een aanloop en valt je aan als je hand nog op de zelfde plek heb maar hy stapt wel op je mouw en op je knie blijft ie lekker zitten dus ja ik weet niet denk dat het gewoon heel veel tijd nodig heeft
maar dan heb ik wel Very Happy
Bericht Maandag 31 Maart 2008 6:58 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk inderdaad ook dat het een gaaitje zal zijn waar je vooral veel geduld mee zal moeten hebben en die misschien wel nieuwsgierig is maar toch niet teveel druk ineens aankan. Je weet ook niet of hij iets heeft meegemaakt of zo? Of denk je echt dat het is omdat hij het nooit geleerd heeft?
Bericht Maandag 31 Maart 2008 9:22 pm
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ja .. soms twijfel ik wel eens wat hy is best vals naar handen toe en ik heb hier ook een bonte boer zitten die 3 jaar geen aandacht heeft gehad en dat ook niet echt geleerd had en die was wel anders.. dan dit ..
dus ja ik weet neit wat ik er van moet denken maar ik heb gelukkig heel veel geduld en het komt van zelf want hy is wel heel erg nieuwschierig hy il ook alles weten wat ik doe en kijk ook alsik voerbakjes verschoon of hem een bakje geef of fruit want dan ook hy kijkt altijd wat ik doe en komt dan ook echt naar de tralis toe
Bericht Maandag 31 Maart 2008 9:26 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou zeker de moed nog niet verliezen hoor maar echt geduldig zijn en kleine stapjes nemen met hem. Mocht hij totaal niks van je willen hebben dan zou ie volgens mij ook aanvallen als je zijn bakjes ververst en dat doet ie niet, volgens mij is ie erg onzeker.
Bericht Maandag 31 Maart 2008 9:40 pm
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ja en ik denk ook wel als ie me niet mocht dat ie dano ok niet gewoon op me mouw bleef zitten en op me been..
kom van zelf allemaal wel Smile
ik kan hem gelukkig wel weer in de kooi doen dus hoef hem er niet in telaten zitten Smile
hy komt er iedere dag even uit en dan zit ie by me of is aan het gek doen en atcief bezig zyn met rood rennen en springen hihi Laughing
Bericht Dinsdag 1 April 2008 9:58 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan kan toch zeker al niet gezegd worden dat hij niet gelukkig is maar zoals ik al zei misschien eerder wat onzeker en dat is zeker op te lossen maar vraagt tijd. Eens hij doorheeft dat hij je kan vertrouwen dan kan het goed zijn dat hij op een dag zelf naar je toe komt en begint verder te gaan om je te tonen dat hij je vertrouwd. Is niet zeker natuurlijk maar zou best wel kunnen.
Veel succes in elk geval en hou ons op de hoogte. Wink
Bericht Dinsdag 1 April 2008 10:55 am
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ja dat weet ik .. we hebben net by de jumper geweest allemaal speeltjes gekocht was in de uit verkoop kiekie was er zeker bly mee Very Happy
en me vriend heeft nog even met hem getriant in de kooi en kwam al vaker op de hand dan eerst
we geven kiekie gewoon de tijd en elke dag even 10 min trianen wil het ook niet over haast doen
Bericht Dinsdag 1 April 2008 1:17 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Mimi! Wat knap dat hij wel op een stok opstapt. Hij doet het waarschijnlijk nog niet in de kooi maar het begin is er! Je kan nu iedere keer proberen om de stok in de kooi te gebruiken. Ik heb dat ook gedaan met een grijsje. Die haalde ik anders de kooi uit met een handdoek. Op een gegeven moment stapte hij maar op de stok. Die handdoek werd 'm te veel.
Bericht Woensdag 2 April 2008 7:27 am
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ja ben der ook bly om Smile
ja kan wel eens porberen met de stok in de kooi
ik had gisteren roosvice gehad en ik had een beetje op me vinger gedaan en dan tegen de trails aan met me vinger en dan likt ie het er heel voor zichtig af maar dan is i toch ook wel weer bang kan je wel merken aan ze houding
Bericht Woensdag 2 April 2008 12:35 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm ik zou 'm vooral iets lekkers geven als hij iets goed doet. Hoe gaat het met 'm? Smile
Bericht Donderdag 10 April 2008 8:04 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 6 September 2008 6:48 am
  Berichten van afgelopen: