|
|
|
Laura B
Moderator

en als er echt zo veel dieren leed ,daar van daan komt moet de dieren bescherming dat maar gaan schecken vind ik
want het gaat tenslotte wel om levende wezens[/quote]
Hahaha, beetje naief hoor!!! het is helaas erg moeilijk om dit soort winkels aan te pakken. Om dit leed te voorkomen moet eerst de wet worden aangepast worden, er zouden dan voorschriften moeten zijn waaraan een papegaaienhouder zich aan moet houden op straffe van verlies van een vergunning. Dit bestaat echter nog niet en opzet valt vrijwel niet te bewijzen, vrijwel alle dode vogels worden meteen begraven. Dit geldt trouwens voor vrijwel alle dierenhandel, dit leed komt ook voor in de honden en kattenhandel. |
Zaterdag 20 Januari 2007 7:41 pm |
|
|
mh_1204
Net uit het ei
|
|
|
goed.... das geen onduidelijke taal die hier gesproken wordt!
ik krijg er alleen een beetje een naar buikgevoel van mensen .
let wel:
in de basis vind ik het enorm rot dat verhaal met kippie. de manier van zakendoen van 4-animals vind ik zo ook niet correct, en dat er veel klachten zijn op het i-net maakt ze iig wel verdacht. en dat wij elkaar op deze wijze steunen en helpen en informeren en ook waarschuwen is mooi.
maar waar komt nou toch dat buikgevoel vandaan?
ohja....bij het feit dat er hier door een hoop mensen blind gescholden wordt op 4-animals. als een bende jonge wilde honden storten wij ons op het slachtoffer. en zodra er iemand is die een poging doet om de 'frenzy' te sussen en mensen probeert zelfstandig te laten denken en niet als een papegaai iedereen na te laten praten(leuke woordkeuze trouwens op een papgaaienforum ) door te vertellen dat er ook positieve verhalen zijn ,hebben we ons tweede slachtoffer te pakken. lekker simplistisch gooien wij die tweede persoon die niet meedoet met het afzeiken in een hokje met de termen naief en dom erop. tegelijkertijd vragen wij ons hardop af of het misschien eventueel linda zelf niet kan zijn....wat tsja als wij lekker met zn allen aan t schelden zijn dan dulden wij vooral geen tegenspraak en zijn wij natuurlijk alles wetend!
en dan durven jullie iemand met een andere mening te betichten van naief en dom gedrag???
nogmaals voor de mensen met een zeer korte termijngeheugen die ik zojuist waarschijnlijk hard tegen de schenen hebt geschopt en die nu klaar staan om ook mijn kop eraf te hakken:
in de basis vind ik het enorm rot dat verhaal met kippie. de manier van zakendoen van 4-animals vind ik zo ook niet correct, en dat er veel klachten zijn op het i-net maakt ze iig wel verdacht. en dat wij elkaar op deze wijze steunen en helpen en informeren en ook waarschuwen is mooi.
even een opsomming:
is 4-animals wel vaak negatief in het nieuws? JA!
is het daarom wijs voorzichtig te zijn bij hun? JA
is de gang van zaken met kippie netjes geweest? NEE!
is het goed dat wij elkaar daar over informeren? JA absoluut!
is het goed dat wij met zijn allen iemand die een andere mening heeft monddood maken? in jullie ogen JA! en bij duidelijk NEE!
is het goed dat wij nu er blind vanuit gaan dat aaaallles wat met 4-animals te maken heeft op voorhand al negatief is? in jullie ogen blijkbaar JA! ik? absoluut NEE!
een forum is een openbare discussieruimte. waar meningen geuit mogen worden en waar informatie verstrekt wordt.
maar wat ik in dit draadje allemaal lees gaat echt mijn pet te boven. kortzichtig, onvolwassen gedrag. als een stel brulapen gaan we zitten brullen wat een drama het allemaal wel niet is en de enigste die echt het recht heeft om zo fel te reageren is de eigenaar van kippie. die is nl niet correct behandeld. de rest kan t beamen, ernaar luisteren en steun betuigen. en niet als een viswijf mee gaan zitten blerren over wat je viavia allemaal misschien wel nietgehoord heb en eventueel...blablabla...gelul in de ruimte noem ik dat....pure stemmingmakerij!
en opzeker dat er nu mensen met stomheid geslagen zich afvragen waarom ik fel tegen jullie intrek....(hij zal mink of linda wel zijn,zal er wel werken,zal bevriend met ze zijn zijn of whatever, want positieve gedachten over 4-animals kan natuurlijk niet echt zijn....)
voordat ik daar antwoord opgeef nogmaals maar even een reminder voor de ondertussen vlekkenvoordeogen hebbende,met emotieoverladen lezers die mij nu ook graag zien bloeden:
in de basis vind ik het enorm rot dat verhaal met kippie. de manier van zakendoen van 4-animals vind ik ook niet correct, en dat er veel klachten zijn op het i-net maakt ze iig wel verdacht. en dat wij elkaar op deze wijze steunen en helpen en informeren en ook waarschuwen is mooi.
ik heb zelf 2 edels zitten. kaya een pop van 1,5 jr oud bij 4-animals vandaan en tiko een edelman van 5 jaar oud bij oorspronkelijk bij dennis vandaan komt. jawel.... in jullie ogen ben ik nu echt suuuuperdom! naief dat ik daar koop etcetcetc...kom maar op met het labeltje wat je me wil geven. douw me maar kortzichtig in een van jullie hokjes....
helaas moet ik jullie mededelen dat beide edeltjes getest zijn en in blakende gezondheid hun aanwezigheid goed duidelijk maken in huis.niks aan het handje! en zo ken ik ook nog een hoop meerdere mensen die (en nu gaat mn kop er vast en zeker echt af...) op mijn aanraden bij 4-animals verschillende soorten vogels hebben gekocht. totaal geen klachten. iedereen is dik tevreden over de winkel,de beesten en vooral de service en nazorg. en ik kom er ook nog regelmatig om speeltjes of voeding of advies voor mijn lieve fladderende verenbaaltjes te halen.
4-animals doet naar mijn mening hun uiterste best om een goede zaak neer te zetten en zoals al eerder door een ander slachtoffer geschreven is ...waar gehakt wordt vallen spaanders. en de reden waarom er alleen maar negativiteit de ronde doet is omdat mensen die WEL positieve ervaringen hebben met deze naar mijn mening goede toko gelijk woordelijk afgemaakt worden en dus niet een sbeginnen aan een goed positief bericht te typen. jullie geloven t toch niet....
ik hou jullie nu een spiegel voor en vraag aan jullie
hoeveel mensen van jullie zijn er nou echt geweest??? wie heeft hier nu echt recht van spreken? wie weet waar die over scheldt???
90% van jullie niet! dus shut up!
mensen...napraten is zo makkelijk...zo kinderachtig...zo in en in treurig.
ik vind zelfs dat het getuigd van ballen als je winkel op inet zo snoeihard wordt afgebroken dat je daar openbaar een reaktie op geeft. dat je op voorhand al verloren hebt in zo'n bloederig gevecht is al een feit. en toch doen....en dan gaat t niet om wat ze typt maar dat ze de moeite neemt om uberhaupt te reageren in plaats van weg te kruipen wat een veel bedrijven wel zouden doen. compliment voor linda dat ze op deze op voorhand al verloren wedstrijd toch nog gereageerd heeft!!
tegen de eigenaar van kippie( may he/she R.I.P.) zeg ik dat als je echt zo slecht behandeld bent, dat je idd door moet gaan om je recht te halen en dat ik je daar groot gelijk ingeef. ik wens je heel veel strekte hierin en met het verlies van je grijsje! en dat is niet sarcastisch dat meen ik serieus!
tegen de rest zeg ik....
kom maar op,maak mij nu ook maar monddood,plaats mij maar ergens in een heel slecht donker klein hokje in je meningsloze onvolwassen hokjesgeest, maak mij maar het volgende slachtoffer in je middeleeuwse heksenjacht.....
en bevestig in een klap wat ik zojuist allemaal geschreven heb!
ohja...en nogmaals voor de mensen die het alweer vergeten zijn:
men zegt dat de maatschappij individualiseert....
nou daar is hier geen sprake van..... 100% rasechte kuddedieren!
in afwachting op uw reaktie....
met zeer vriendelijke groet...
marc. |
Vrijdag 9 Maart 2007 12:13 pm |
|
|
mirkip
Vlieger
In zekere zin ben ik het met mh_1204 eens.
Iedereen heeft het recht om een (subjectieve) mening te vormen naar gelang wat hij gehoord of gezien heeft.
(En het verzoek of hij/zij wat minder met het woord k*nk*r zou willen 'gooien, bij sommige mensen kan dat 'pijn' doen )
Echter nadat ik al deze 5 pagina's door heb gelezen zal ik daar geen dier meer kopen.
Niet omdat nu per defenitie 4-Animals zo slecht is, maar omdat ik het liefst 0% kans zou willen lopen om ook in zo'n situatie terecht te komen.
Helaas is er inderdaad heel weinig aan slechte praktijken te doen...
Daar zouden ze zich ook eens over moeten buigen in Den-Haag.
Ik denk dat er behalve bij dierenwinkels bij mensen thuis ook nog veel dieren zitten in slechte situaties (maar das meer wat voor een andere discussie).
Verder wil ik Kippie nog heel veel sterkte wensen met 't verlies!
En ik hoop dat gerechtigheid zal geschieden!!!  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:45 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Ja hoor, in principe heb je gelijk . Maar dat maakt t geen goede winkel..ook niet als je er zelf wel tevreden klant was.
Zie alleen hun eigen reacties...bv op vogelarena. En kijk dan eens naar bv lorre co. Tsja zoiets heb je als winkel dus WEL in de hand...en dat werkt niet positief.
Sorry, maar ik vind persoonlijk dat advies over goede of minder goede winkel ..of over wat dan ook ,niet
alleen
afhankelijk moet zijn van eigen situatie of ervaring...maar als de verhalen gaan stapelen? en ,mss belangrijker nog ,de reacties van de winkel ook nog eens vreemd zijn?
Mss lees je meer emotie dan nodig? en mss weet je ook niet helemaal waarop mensen deze mening baseren? Ik zou willen zeggen..laat t langs je heen gaan en trek t je niet aan. Niemand valt jou aan en iedereen zal blij zijn als 4 animals ineens door hele positieve berichten naar voren komt.
Of
dat gebeurt is niet aan ons...maar aan hun! En wij staan er open voor  |
Vrijdag 9 Maart 2007 3:25 pm |
|
|
mirkip
Vlieger
Daar heb je gelijk in.
En hoe meer je soms luistert naar adviezen van anderen, hoe minder je zelf in vervelende/pijnlijke situaties terecht komt. |
Vrijdag 9 Maart 2007 9:16 pm |
|
|
Vixen
Kuikentje
Even mijn mening over 4-animals erbuiten gelaten.
Waarom belsuit jij na n dikke maand om maar weer eens de knuppel in het hoenderhok te willen gooien? |
Vrijdag 9 Maart 2007 9:43 pm |
|
|
|
|
mirkip
Vlieger
oh sorry, had niet eens gezien dat het al zo lang geleden was.
Oeps...
Ik had hier gewoon op gereageerd omdat het topic vrij bovenaan stond, verder niet op de datum gelet.
Mijn excuses. |
Vrijdag 9 Maart 2007 9:55 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by mirkip
oh sorry, had niet eens gezien dat het al zo lang geleden was.
Oeps...
Ik had hier gewoon op gereageerd omdat het topic vrij bovenaan stond, verder niet op de datum gelet.
Mijn excuses.
opmerkning geld niet voor jou hoor hahahaha maar voor mh1204 denk ik. |
Vrijdag 9 Maart 2007 9:59 pm |
|
|
Danny
Moderator

Ach,er mag ook op oude topics gereageerd worden,hoor.
He t is niet verboden.mss. is Mh. dit topic vandaag pas tegen gekomen.
Dus er hoeven geen excuses aangevoerd te worden,en ik vind het ook geen probleem dat het topic nog eens geopend wordt.
ieder mag zijn mening daarbij geven. |
Vrijdag 9 Maart 2007 10:01 pm |
|
|
|
|
mh_1204
Net uit het ei
|
|
|
danny heefft gelijk. ik las dit onderwerp pas vanmiddag en t gaf me kippenvel,maar dan de onaangename vorm. ieder zn mening maar de hetze en heksenjacht die hier ontstond stoote me echt heel hard tegen de borst. daarom dat epistol,waar ik trouwens nog steeds achter sta. onjuiste behandeling van beessies kan ik niet tegen,dat is te lezen in mijnnreakties op meerder fora,Maar ook tegen mensen/bedrijven vind ik zoiets walgelijk en in mijn ogen was dit n klassiek voorbeeld. daarom dat ik, n mndje te laat even mijn ongezouten mening inet op schoot. hoe dan ook blijft t voor t kippieve haal echt ronduit triest,kan de pijn zelfs heel goed voorstellen.
maar mense denk zelfstandig en feitelijk,en ga niet als n papegaai meelullen.
ook wilde ik idd toegeven dat in mijn reply t K-woord regelmatig terugkwam en terecht gaf iemand daar n reply op. t was niet de bedoeling n link te leggen met deze ziekte/sluipmoordenaar. trust me....i have had my share of it...
t was n impulsieve uiting op de naar mijn mening ontwrichte 4-animals situatie.
mvg marc |
Vrijdag 9 Maart 2007 10:40 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik was ook een beetje verbaasd na zo'n tijd opeens weer een reactie op dit topic te lezen...dit is idd een forum waar het iedereen zijn mening kwijt kan...al vind ik het eerlijk gezegd wel dat het een beetje minder kan, hersenloze kuddedieren, monddood, hokjes....
Als de aanleiding van dit topic niet zo serieus was zou ik er een beetje om moeten lachen.... |
Vrijdag 9 Maart 2007 10:47 pm |
|
|
Vixen
Kuikentje
Van mij mag je alles zeggen hoor. Ik ben de grootste voorstander van vrijheid van meningsuiting.
Maar het kwam mij nogal vreemd over. Zon verhitte reactie op een onderwerp wat al zo oud was.
Het kwam op mij echt over alsof marc alles nog even aan wilde zwengelen.
Ik vind ook dat als mensen informatie hebben, ook al is deze uit 2de of 3de hand dat ze dit hier zeker moegen vertellen.
Het is aan de mensen die het lezen wat ze ermee doen. |
Zaterdag 10 Maart 2007 1:03 pm |
|
|
|
|
Loesje
Eitje
|
|
|
|
Zeven maanden later en ik wil ook nog even iets kwijt over 4 animals.
Je zou verwachten dat 4 Animals na alles wat hiervoor al is medegedeeld hun leven zou beteren. Begin oktober 2007 ben ik op zoek gegaan naar een grijze roodstaartpapegaai kuiken . Via dit forum kwam ik terecht op een kwekers lijst. Er staan heel voor adressen vermeld maar de adressen die ik heb gebeld hadden op één na geen kuiken die geschikt zou zijn voor mij. Ook de bekende betere dierenwinkels hadden geen geschikte kuiken voor mij.
Dan maar marktplaats.nl. Het is niet geheel terecht om te beweren dat alle adverteerders op marktplaats.nl verkeerd bezig zijn. Ik weet van hele serieuze fokkers van honden dat ook zij adverteren op marktplaats.nl.
Goed, ik zag een advertentie staan van een grijzeroodstaart kuiken en volgens de advertentie was de plaats Gouda. Er stond 06 -nummer bij en ik pakte de telefoon erbij om eens te informeren of dit kuiken geschikt voor mij zou zijn. Ik kreeg eerst een dame aan de telefoon maar onmiddellijk werd de telefoon doorgegeven aan een heer . Ik vroeg naar het kuiken van de advertentie. Ik kreeg een leeftijd te horen maar ik gaf aan dat ik dit kuiken te jong vond en op zoek was naar een kuiken van ongeveer 12 weken. Geen probleem, die was er ook. Ik vroeg of het kuiken getest was op ziektes. Het antwoord was dat dit pas kon met een halfjaar. Ik vroeg hoe dit dan in zijn werk ging. De bedoeling was dat ik over een halfjaar met de bij hem aangekochte papegaai naar een willekeurige dierenarts zou gaan en een beetje bloed zou laten prikken om het bloed te laten testen bij een laboratorium op ziektes . Ik vroeg aan de man waar hij woonde en tot mijn grote verbazing was dat geen Gouda. Ik sprak mijn verbazing uit en hij gaf er een draai aan en vertelde dat zijn bedrijf in Rijswijk zat. Hij noemde het adres. Ik vroeg aan hem hoe zijn zaak heette. Ik hoorde een aarzeling in zijn stem en noemde toen 4 Animals. Door zijn bloed test verhaal, aarzeling bij het noemen van de naam van het bedrijf en de plaats verwarring ging er bij mij enkele belletjes heel hard rinkelen. Op Google 4 Animals ingetikt en toen kwam onder andere deze draad tevoorschijn. Ik vind het diep triest dat 4 Animals nog steeds zo asociaal met dieren en mensen om blijft gaan.
Ik ben van mening dat 4 Animals niet vaak genoeg op het Internet genoemd kan worden zolang zij met deze negatieve praktijken bezig blijven. Hoe meer 4 Animals op het Internet en in dit forum genoemd wordt hoe sneller de zoek robots van onder andere Google het registreren en daardoor kunnen toekomstige kopers van papegaaien die via Internet informatie zoeken over 4 Animals sneller gewaarschuwd worden. |
Maandag 15 Oktober 2007 2:55 pm |
|
|
Cosch
Vlieger
Brrr. Ver weg blijven van deze mensen.
Een bedrijf die niet wil adverteren onder hun eigen naam is sowieso al niet goed bezig. |
Maandag 15 Oktober 2007 2:59 pm |
|
|
Daantjuh
Beginnende vlieger
ja waarom geheim adverteren als je niks te verbergen hebt en een goede zaak hebt?
ik hoop idd dat niemand hier ooit een dier nog zal gaan kopen zowel papegaaien niet als reptielen niet
deze mensen weten niet waarmee zij bezig zijn |
Maandag 15 Oktober 2007 6:03 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 5 September 2008 11:59 am
|
|
|
|