|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
| Re: 4-animals papegaaienziekte |
|
|
Hoi Martien,
Welkom op het forum. Nare ervaring zeg .
Is het mogelijk verhaal te halen bij 4 animals voor alle kosten die jullie gemaakt hebben? Ik krijg bij 4 Animals een beetje het idee dat ze alleen om hun portemonnee geven, dus als we ze willen laten stoppen met de kweek en verkoop van zieke vogels moeten we ze daar maar eens raken. Grrr.  |
Vrijdag 4 Juli 2008 5:57 pm |
|
|
Sarah
Moderator

| Re: 4-animals papegaaienziekte |
|
|
Hallo Martien,
Van harte welkom hier op het forum. Wat vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken zeg. Dat is toch eigenlijk gewoon niet te geloven zoiets.  |
Vrijdag 4 Juli 2008 7:15 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| 4-animals papegaaienziekte psittacose ornithose |
|
|
Jeetje Martien, wat een verhaal! Papegaaienziekte is niet niks! Heb je 4-animals nog ingelicht over het feit dat er papegaaienziekte was geconstateerd? |
Vrijdag 4 Juli 2008 7:33 pm |
|
|
|
|
Martien
Eitje
| Re: 4-animals papegaaienziekte psittacose ornithose |
|
|
Ik ga ze morgen bellen, maar ik mis de parkieten super veel.
De 2de valkparkiet was zo tam dat ik er mee kon rondfietsen terwijl hij op mijn hoofd zat. Ik kan zo wel door blijven praten maar ik hoop alleen dat 4-animals toch eens wat doet tegen de ziektes.
Als er al van die winkel "PBFD" is gemeld en van mijn valkparkiet al "CHLAMYDIA"
ben ik toch benieuwd of dat ze het in de doofpot stoppen.
Als dat 4-animals hun vogels goed gaan verzorgen en de medicijn of antibioticumkuur gaan geven.
De volgende gevleugelde vriend die ik ga halen wil ik eerst langs de dieren arts gaan voor controle, ook al heeft ie papieren dat ie gezond is. |
Vrijdag 4 Juli 2008 8:23 pm |
|
|
Wickingh
Fladderaar
Tja zo werkt dat bij de 4-animalsen en Dennissen van deze wereld.
Er zijn iedere keer weer mensen die ze er in laten tuinen.
Doofpot nergens voor nodig, in de wereld is het van belang dat ze je kennen , de meeste mensen vergeten toch dat het een negatief bericht was.Er is al zoveel gezegd en geschreven over deze firma's en ook jij bent er weer ingetrapt toch?
Mvg Frank |
Zaterdag 5 Juli 2008 8:58 am |
|
|
PeCe
Beginnende vlieger
|
|
|
Dat Martien of anderen er steeds weer intrappen vind ik iets te makkelijk gesteld.
De diverse winkels die regelmatig zieke vogels verkopen of anderzins negatief in het nieuws komen doen het zoals je zelf zegt omdat iedereen?!? ze kent. Het zijn helaas geen dierenliefhebbers in de zin zoals wij verwachten en zijn wel heel erg commercieel gewiekste en "slimme?" personen. Zo maken ze er gebruik van dat 90 procent (als het niet meer is) van de nederlanders weinig tot geen ervaring hebben met vogels. Zo komt het helaas ook nog veel voor dat mensen een vogel als versiering/ornament in huis hebben staan en er behalve zaad geven en schoon zand niet mee of voor doen.
Mensen die niet bekend zijn met forums en/of kwekers kopen vaak een vogel bij een winkel, waar het al dan niet goed is verzorgd. NA aankoop gaat men zich verdiepen in de vogel en komt op dit soort forums terecht. Helaas merken ze dan pas (zeker als de vogel ziek) wordt wat er allemaal fout kan gaan. Zoals je zelf weet kopen door deze zelfde onwetendheid veel mensen ook niet zelfstandige vogels. Iets waar we ze op kunnen aanvallen, maar dan is het leed al geschied. Zoals je zelf ook weet, juist dan hebben ze onze hulp nodig om de vogel goed te verzorgen of zelfs te redden.
Door de onbekendheid met vogels EN omdat die winkels zo bekend zijn verkopen ze nog regelmatig vogels. Ik ben bang dat Martien er op deze wijze ook in is getrapt.
Martien, je kunt wel protesteren, mogelijk kan je een klein succesje bereiken, maar deze zaken hebben al eerder rechtzaken verloren, zieke dieren gehad enz. Het zal niets veranderen. Pas wel op dat ze je niet als goedmaker tegen kleine bijbetaling een andere vogel "aansmeren". |
Zaterdag 5 Juli 2008 2:23 pm |
|
|
|
|
rmesteur
Kuikentje
|
|
|
Na alle verhalen op internet werd ik heel nieuwsgierig naar 4-animals. Ik ben iemand ik wil alles met eigen ogen zien voor ik mij een mening vorm.
Maar goed als je met mensen praat die een beetje in de vogelwereld zitten hoor je al snel 'negatieve' verhalen. De eerste positieve moet ik nog vernemen uit die wereld.
Mijn vriend en ik waren daar een keer op een zondag heen gegaan. Gewoon om eens een beeld te krijgen van die winkel. We werden vriendelijk behandeld. Volgens mij was het mink zelf, maar pin mij er niet aan vast. Hij vertelde vanalles over zijn vogels en dat ze uit gingen breiden en een ruimte die leegstond daarnaast.
Verder vertelde hij dat hij zelf vogels uit spanje ophaalde. Hij kon aan alle vogels komen. Je hoefde maar je wensen op te geven en hij regelde het. Ik persoonlijk ben daar geen fan van, want je weet niet waar die vogels uiteindelijk vandaan komen.
Verder zag ik allemaal jongen papegaaien in bakken zitten die nog met de hand gevoerd moesten worden. Ook daar ben ik geen fan van omdat jonge dieren heel kwetsbaar zijn. Dus in bakken in de winkel lijkt mij niet verstandig.
We waren een beetje aan het praten en toen kwam voer ten sprake. Er werd ons gevraagd wat wij onze vogels gaven. Dus ik vertelde 2/3 pallets en 1/3 zaad. (om de krop goed te stimuleren om kropverzuring te voorkomen). Nou er werd ons meteen gezegd dat de vogel alleen op pallets moest. Dus ik vroeg of dat wel goed voor de krop was. Ja dat is het zeker, van zaad moesten we af.
Uiteindelijk was ik toch blij dat ik heen gegaan was. Ik heb nu mijn beeld en eigen mening gevormd van die winkel. Ik denk dat ze op kennis gebied veel kunnen leren. Ik kreeg ook het idee dat ze geprogrammeerd waren. Heel gek je verteld wat en ze geven advies zonder te luisteren naar wat je zegt.Zoals we vroegen wat we met plukken aan moesten. Nou dan had ze eensoort buisje waar je pallets in moest doen en dan moest hij moeite doen om het eruit te krijgen, dat zou voor afleiding zorgen. Dus ik zei dat onze gaai depresief was en niet wist wat spelen was en alleen maar een beetje voor zich uit zat te staren de hele dag en op dezelfde plek zat. Het antwoord was koop dit ding en er is ene kans dat hij stopt met plukken omdat hij afleiding heeft.
Ik persoonlijk zou nooit daar een beest kopen. Ze hebben alle soorten dieren als ik marktplaats (als ik de advertenties mag geloven.) Alles handtam en in huiselijke kring opgevoed. Ik word alleen al gek van al die advertenties waarmee ze marktplaats mee overspoelen.Daarom alleen al zou ik er niets vandaan willen hebben, maar ook omdat ik niet het idee kreeg dat ze veel verstand van hun vak hadden.
Ik wilde dit even kwijt  |
Woensdag 17 September 2008 1:26 pm |
|
|
natascha28
Eitje
| 4 animals aan de galg |
|
|
Wij hebben in mei een blauwe voorhoofdsamazone aan geschaft bij 4 aninmals. Hij was toen 6 weken. 3 weken na aanschaf hebben wij hem tijdelijk terug gebracht omdat wij op vakantie gingen. Na 2 weken terug gehaalt, na een paar dagen begon hij eten te weigeren en stond bol in de veren. Wij opgebeld naar hun, konden gelijk komen. Hij was te mager en oogde ziek, moesten hem daar achter laten niet wetend hoe lang. Na 6 weken konden we hem terug halen. Hij at zelfstandig en zat nog 1 keer pap. Het ging ff 3 weken goed, daarna zeuren om eten en maar dat nare geluid de hele tijd. Dus ging hem 2x voeden terwijl hij allang helemaal zelfstandig moest eten. Uiteindelijk 27 augustus gebeld weer terug met hem, daar vonden ze hem er goed uit zien niks mis mee, was zelf te dik. Maar om onze angst mocht hij daar blijven om te kijken of er wat mis was. Want zijn poep was al vanaf het begin erg nat en wij vonden dat niet oke. Maar volgens hun normaal door de pap. Hun gingen hem gelijk van de pap afhouden, want hij was super dik, dus moest eraf en hij was te oud. Die zondag hebben wij hem weer opgehaald. We mochten hem onder geen beding meer pap geven en dat zeuren wat hij deed was omdat hij zo gek op mij is omdat ik hem pap gaf. Gewoon laten gaan want dat ging vanzelf over.
Nou oke jullie zullen het weten dachten wij. Eergister zat Rico helemaal bol in zijn veren en maar non stop dat geluid, dat is niet gestopt om gek van te worden. Gister toch maar een dierenarts gebeld, wij naar amsterdam. Nee zag er slecht uit. Allerlei testen gedaan wij wachten met Rico op de uitslag van het bloed onderzoek. Ja hoor toen kregen we het te horen...onze rico ligt op sterven. Zijn nieren hebben het begeven en zijn lever waarde zijn niet te meten zo slecht. Zijn spieren zijn helemaal weg, hij heeft al zijn reserves op gebrand om te overleven. Rico heeft waarschijnlijk de papegaaien ziekte. Dat weten we pas zeker over 2 wken maar of hij die haalt is heel klein. We hebben hem daar achter moeten laten, antibiotica aan het vocht infuus en warmte lamp. Vannochtend gebeld en hij leeft nog maar wilt geen eten, ja pap. Wij hebben godverdomme onze vogel laten verhongeren omdat hun zeiden dat we hem geen pap mochten geven en blijkt dat hij gewoon al die tijd al ziek was. En nu lees ik van martien dat zij 2 zieke vogels daar vandaan heeft. Zij hadden moeten zien dat rico zo ziek was, maar tot 2x toe een zieke vogel mee terug geven dat er niks aan de hand is. Nu gaat hij dood, want dat arts zei dat de kans dat hij het overleeft zo klein is. Moesten hem nog niet opgeven maar de kans was 60 procent dat hij het niet overleeft. Ik ga stappen ondernemen en ik hoop dat er meer mensen met mij mee willen doen want die zaak moet gewoon dicht want dit ka niet.
groetjees |
Donderdag 18 September 2008 9:41 am |
|
|
Sarah
Moderator

Natascha,
Ik ben er niet goed van als ik dit lees. Ik woon te ver om te zaak te bezoeken en eigenlijk maar goed ook als ik dit hier allemaal lees. Wat vreselijk wat Rico overkomt maar je mag jezelf echt niet de schuld geven, je hebt hun vertrouwd en dat is misschien fout maar ook dat konden jullie niet weten. Het heeft geen zin met jezelf de schuld te geven, Rico is duidelijk een vechter en zal vechten om alle mogelijkhei op overleven te halen. Hij wil duidelijk terug bij jullie zijn en dat zet hem aan te vechten. We gaan echt met heel ons hart duimen dat Rico toch mag overleven en mag genezen en lekker terug bij jullie mag komen want jullie zijn geen slechte ouders, jullie hebben gedaan wat het beste leek en het is niet jullie schuld. Heel veel sterkte en hopelijk mag Rico het halen, mag hij toch nog genoeg reserve hebben om te blijven vechten.
Ik snap echt niet waar ze daar in die zaak mee bezig zijn, in elk geval niet met het welzijn van de dieren. Hou julie sterk, voor Rico.  |
Donderdag 18 September 2008 10:12 am |
|
|
|
|
Silly
Fladderaar
| Re: 4 animals aan de galg |
|
|
Jemig ik lees het allemaal nu pas maar dit kan toch niet
Dat er na zoveel "zaken" nog steeds niks aan gedaan is, wat sluiten van die winkel betreft, mij een raadsel..
Dit is gewoonweg dieren mishandeling wat hun daar doen
quote:
Originally posted by
natascha28
Jeetje wat erg voor jullie..
Ik kan goed begrijpen dat jullie stappen willen en gaan ondernemen..
Heel veel sterkte, en ook suc6
|
Donderdag 18 September 2008 10:16 am |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Wat erg Natasha.  |
Donderdag 18 September 2008 11:18 am |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Wat een verhaal zeg.. echt heel erg voor jullie sterkte ermee! |
Donderdag 18 September 2008 12:31 pm |
|
|
|
|
Wickingh
Fladderaar
Niemand die zegt dat het zo ongelooflijk stom is een papegaai aan te schaffen die nog niet zelfstandig is?
Ik word hier zo droevig van.
Tuurlijk de winkel is een bron van ellende, maar ook de koper moet zich eens beter gaan informeren.
Dat voorkomt een hoop van dit soort droevige verhalen,
mvg Frank |
Donderdag 18 September 2008 7:32 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik denk niet dat een zelfstandige gaai hier in dit onderwerp enige verandering had gebracht bij de service van de zaak, daar gaat het hier hoegenaamd niet over.
En, aub, ik denk dat die mensen het nu al zwaar genoeg hebben zonder ook nog de stempel "stom omdat ze een niet zelfstandige gaai hebben gekocht" te krijgen. Maar nogmaals, het al dan niet al zelfstandig zijn heeft niks te maken met de "niet goede" service van de zaak.  |
Donderdag 18 September 2008 8:01 pm |
|
|
Wickingh
Fladderaar
Bij een zelfstandige vogel waren er geen problemen gekomen mbt het voedsel.
Maar ja we moeten lief zijn tegen elkaar zodat de volgende kopers zich aan dezelfde stenen stoten en de volgende vogels ten dode zijn opgeschreven.
Sorry laat mij dan maar de botte hond uithangen als hierdoor maar 1 vogel gered wordt heb ik mijn doel bereikt.
Mvg Frank |
Donderdag 18 September 2008 9:07 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 12 Oktober 2008 1:12 am
|
|
|
|