Ara in de winkel ik ga kijken.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh wat gaaf zeg.. Ze zijn zó mooi he!

Flupke (wat een lieve maar vooral passende naam!) is echt een scheetje.
Die aga'tjes zitten zó vol karakter. Heb je nog meer foto's van hem?

Kaketoes zijn vrij lastige vogels. Zelf woon ik samen met een kaketoe en het is iedere keer wel weer lastig. Hij is natuurlijk hartstikke lief maar als ik alles zou weten wat ik nu weet zou ik niet meer voor een kaketoe gaan. Wink
Wat voor geelkuif zou je willen hebben? Een kleine of een grote?
Waarom wil je een kaketoe? Voor welk kenmerk (karakter? Uiterlijk?) ben je gevallen?
Bericht Vrijdag 16 November 2007 10:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Rozjee
Eitje

Reageer met quote  

ik zal jullie beiden maar in 1 keer antwoord geven;)

Ik zal binnenkort meer foto's van hem maken! (hij zit inderdaad VOL karakter, maar o zo lief, zou hem niet meer kwijt willen!)

Of we voor een grote of kleine gaan weet ik nog niet, maar we hebben eerst eens gekeken welke papegaai soorten er dus allemaal zijn, een ara bv is ook erg mooi maar ook erg groot Very Happy (of je moet al een kleiner soort nemen). Maar het uiterlijk is erg mooi daar kan ik niet omheen, plus daarbij we gaan geregeld naar de winkel waar die soldaten ara is en daar ben ik dus ook altijd bij de papegaaien te vinden. En de geelkuif kaketoes verkopen zich echt zelf, de blik alleen al. Ze vragen veel aandacht dat voel je, maar je krijgt er ook veel voor terug. Ik krijg alleen het gevoel dat ze snel jaloers worden (weet niet of ik dat goed voel:P) want als ik een van de 2 meer aandacht geef en daarna terug ga naar de ander, probeert ie meteen te bijten (is me met 1 van de 2 al gebeurd).

Maargoed misschien wordt het wel een heel ander soort, had wel gelezen dat er ook een kaketoe soort is welke bekend staat om zn nachtelijke schreeuwen dat vond ik eigenlijk al wat minder (goffini?). Maar over een tijdje eens kijken, alles op het gemak want wil geen overhaaste beslissingen maken en dan later erachter te komen dat het toch niet werkt.

Welke papegaaisoort zouden jullie aanraden op karakter? (snap wel dat het een mening/ervaring is maar ben nieuwsgierig ernaar Razz)
Bericht Zondag 18 November 2007 3:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh ik snap waarom je voor de kaketoe valt! Echt, iedere gaai kan nét zo om aandacht vragen. Het hangt vooral van de opvoeding af.

Open anders een nieuw topic in een ander forum met je 'eisen' aan een papegaai. Dan kunnen we allemaal een duit in het zakje doen. Wink
Bericht Maandag 19 November 2007 1:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:07 am
  Berichten van afgelopen: