|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Er is zo'n uitdrukking: "hoe je het ook doet, goed doe je het nooit".
Mensen oordelen vaak zo snel en daardoor denken ze niet meer. Jammer is dat. En ook voorstellings vermogen is er niet. Als je dan idd. veel geld uitgeeft voor je huisdier dan is dat per definitie maar stom en onnodig. Wanneer je bij een da of va veel geld kwijt bent hoor je ook vaak, daar kun je een nieuw huisdier voor kopen. Je bent gek dat je er mee naar een arts gaat.
Maar ja, dat is ook wel een beetje de maatschappij tegenwoordig. Het is niet anders.
We hebben de instelling wanneer het kan en we willen iets graag kopen, of dat nu voor ons of Herman is dan doen we dat. En wat een ander d'r van vindt...ze vinden maar.
Een van de redenen wat ik hier op het forum zo leuk vindt is dat we eigenlijk allemaal zo "gek" zijn. Heerlijk. Kan je tenminste lekker enthousiast over een speeltje of weet ik wat ouwehoeren. |
Dinsdag 31 Juli 2007 6:52 pm |
|
|
Tommy
Moderator

|
|
|
Uhmm oke, ik ben ook gek op mn beesjes en verwen mn dieren en kinderen best wel Maar hoeveel je van iemand kunt houden als je die gebaard hebt...weet je pas als je t gedaan hebt. Geloof dat maar! Niet dat t uitmaakt hoor, maar moest ik toch even kwijt En daarmee zeg ik niet dat ik minder van mn dieren hou dan een ander of dan toen ik nog geen kinderen had ...maar het het is en blijft anders dan de liefde voor een kind. Eigenlijk is t ook niet eens te vergelijken
Verder moet je je niks aantrekken van anderen. Iedereen vindt wel iets of iemand gek en sommigen vinden alles raar...is het niet om de dieren, dan wel om de gordijnen, de kleren, het onkruid, zn poetsdrang, zn levensstijl etc etc
Zelf ben ik ook verslaafd aan dieren- en speelgoed winkels...beide om spullen voor de dieren en de laatste tuurlijk ook voor de kinderen Alleen al om te kijken is t zo leuk Soms koop ik, maar veel maak ik zelf. Bezoek zegt ook vaak...jeeee wat hebben die beesten veel spullen zeg En dan weten ze nog niet eens wat er nog in bakken ligt te wachten om verwisseld te worden of wat er aan materiaal ligt om van alles mee te maken  |
Dinsdag 31 Juli 2007 7:15 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by esjo
Er is zo'n uitdrukking: "hoe je het ook doet, goed doe je het nooit".
Mensen oordelen vaak zo snel en daardoor denken ze niet meer. Jammer is dat. En ook voorstellings vermogen is er niet. Als je dan idd. veel geld uitgeeft voor je huisdier dan is dat per definitie maar stom en onnodig. Wanneer je bij een da of va veel geld kwijt bent hoor je ook vaak, daar kun je een nieuw huisdier voor kopen. Je bent gek dat je er mee naar een arts gaat.
Maar ja, dat is ook wel een beetje de maatschappij tegenwoordig. Het is niet anders.
We hebben de instelling wanneer het kan en we willen iets graag kopen, of dat nu voor ons of Herman is dan doen we dat. En wat een ander d'r van vindt...ze vinden maar.
Een van de redenen wat ik hier op het forum zo leuk vindt is dat we eigenlijk allemaal zo "gek" zijn. Heerlijk. Kan je tenminste lekker enthousiast over een speeltje of weet ik wat ouwehoeren.
Met het bovenstaande ben ik het ook helemaal met je eens Esjo! |
Dinsdag 31 Juli 2007 7:40 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Tommy
Uhmm oke, ik ben ook gek op mn beesjes en verwen mn dieren en kinderen best wel Maar hoeveel je van iemand kunt houden als je die gebaard hebt...weet je pas als je t gedaan hebt. Geloof dat maar! Niet dat t uitmaakt hoor, maar moest ik toch even kwijt En daarmee zeg ik niet dat ik minder van mn dieren hou dan een ander of dan toen ik nog geen kinderen had ...maar het het is en blijft anders dan de liefde voor een kind. Eigenlijk is t ook niet eens te vergelijken
Ja klopt ook helemaal hoor Tommy dat is ook ! Maar toch kan ik je ook zeggen dat als je kids eenmaal zelfstandig zijn en ze je minder nodig hebben qua verzorging en opvoeding of al het huis uit zijn, dat je dat dan weer meer projecteert op je dieren....in de goede zin des woords
Verder moet je je niks aantrekken van anderen. Iedereen vindt wel iets of iemand gek en sommigen vinden alles raar...is het niet om de dieren, dan wel om de gordijnen, de kleren, het onkruid, zn poetsdrang, zn levensstijl etc etc
Zelf ben ik ook verslaafd aan dieren- en speelgoed winkels...beide om spullen voor de dieren en de laatste tuurlijk ook voor de kinderen Alleen al om te kijken is t zo leuk Soms koop ik, maar veel maak ik zelf. Bezoek zegt ook vaak...jeeee wat hebben die beesten veel spullen zeg En dan weten ze nog niet eens wat er nog in bakken ligt te wachten om verwisseld te worden of wat er aan materiaal ligt om van alles mee te maken
Haha ja ook heel herkenbaar die koppen dan vaak  |
Dinsdag 31 Juli 2007 7:47 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

quote:
Ja klopt ook helemaal hoor Tommy dat is ook ! Maar toch kan ik je ook zeggen dat als je kids eenmaal zelfstandig zijn en ze je minder nodig hebben qua verzorging en opvoeding of al het huis uit zijn, dat je dat dan weer meer projecteert op je dieren....in de goede zin des woords
Meer dan nu is bij mij bijna onmogelijk  |
Dinsdag 31 Juli 2007 8:52 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by esjo
Als je dan idd. veel geld uitgeeft voor je huisdier dan is dat per definitie maar stom en onnodig. Wanneer je bij een da of va veel geld kwijt bent hoor je ook vaak, daar kun je een nieuw huisdier voor kopen. Je bent gek dat je er mee naar een arts gaat.
Ja, heeeeel herkenbaar. Zelfs mijn moeder vond het eerst niet zo oké dat ik zoveel geld uitgaf aan Iago's dierenartsbezoekjes. (Die later een gat in z'n krop bleek te hebben)
Moet wel bekennen dat ze later wat heeft bijgedragen in de kosten..
Nu heeft ze zich erbij neergelegd.  |
Dinsdag 31 Juli 2007 8:59 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Tommy
maar het het is en blijft anders dan de liefde voor een kind. Eigenlijk is t ook niet eens te vergelijken
Als je soms ziet hoe mensen met hun kinderen omspringen doet dat je bijna anders geloven.. En andersom: Als je ziet hoe sommige mensen met niet zelf gebaarde kinderen omspringen, vraag ik me af of dit werkelijk zó zou verschillen van de situatie waarin ze ze wél zelf gebaard zouden hebben?
Denk dat de liefde voor kinderen bij iedereen anders is. |
Dinsdag 31 Juli 2007 9:00 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Oke, gaat ook niet om t baren...maar wel om t verschil liefde voor kind of dier. Dat IS nml niet te vergelijken...liefde bestaat op zoveel niveaus ...dus dat HOEF je niet eens te vergelijken. Je gaat de liefde voor je kinderen ook niet op een weegschaal leggen als t er meer zijn Maar ik mag toch hopen dat t grootste deel van de wereld meer van zn kind houdt dan van zn dieren Uitzonderingen heb je altijd, bij mensen met dieren en bij mensen met hun kinderen...maar gelukkig worden die kinderen dan soms weer heeeel liefdevol opgenomen in een ander gezin Overigens moet je dan ook nog eens de hele situatie van die persoon kennen om daar echt over te mogen oordelen of te zeggen dat een keuze al dan niet uit liefde gemaakt is...en vaak kent niemand de hele situatie van een ander  |
Dinsdag 31 Juli 2007 9:18 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
He? Is het nu wel of niet te vergelijken? Ach.. Ik moet toegeven, ik weet het inderdaad niet, want heb zelf geen kinderen. Kan alleen maar afgaan op wat je om je heen ziet en meemaakt. (Vul dingen dus zelf in voor anderen..) |
Dinsdag 31 Juli 2007 9:31 pm |
|
|
|
|
bardicola
Kuikentje
ik heb gewoon een advertentie gezet op marktplaats (oeps mag ik dit wel noemen) dat ik baby speelgoed zoek lekker goedkoop en zo kan je je boom nog eens veranderen:P |
Vrijdag 21 September 2007 1:16 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha dat is wel een goede zeg! Heb je veel reacties gekregen? |
Maandag 24 September 2007 9:08 pm |
|
|

|
|