|
|
|
Sue
Moderator

|
| Dennis papegaaien speciaalzaak Den Haag & Amsterdam |
|
|
Er was eens, heel lang geleden (15 jaar), een familie die erg graag een papegaai wilde hebben. De familie heeft eens rondgevraag en gekeken, en wilde een vertrouwde fokker in de hand nemen.
"Dennis heeft een bekende en goede naam," dachten ze, en gingen er heen. Daar aangekomen hielp Dennis junior de familie erg vriendelijk, en vertelde ze alles wat ze maar wilden weten, ook over een zekere 'garantie op levende have'. Nou, dacht de familie, dat zit wel goed dan, en na nog een tijdje rond te hebben gekeken viel de familie 100% voor een Bonte Boertje, ook wel Senegal Papegaai genaamd. De beslissing was genomen en ze zochten er eentje uit die levendig en vrolijk overkwam, en namen die mee ... (nog steeds een vriendelijke Dennis junior).
Eenmaal thuis aangekomen, het Bonte Boertje in zijn al ingerichte kooi gestopt en alles lijkt in orde. De volgende dag echter stond er een onaangename verrassing ze te wachten, toen ze weer bij de kooi kwamen : het vogeltje lag dood op de bodem. De vader heeft toen direct Dennis Papegaaien opgebeld en de toestand van zaken voorgelegd. Dennis maakte er geen probleem van en de familie kon een ander exemplaar op gaan halen.
Zo gezegd, zo gedaan, alleen is Dennis niet meer die vriendelijkheid zelf als voorheen, hij is een beetje minder vriendelijk en wilt de rest van de mensen in de winkel er zo weinig mogelijk van laten merken, dus gaat alles ietwat achter de rug om, een zou bijna geneigd zijn op te schrijven, dat alles stiekem gebeurde.
De familie blij, een nieuw Bonte Boertje ... En voor de afwisseling thuis aangekomen, de vogel in de kooi gezet. Deze begon gelijk heel gestrest onder in zijn kooi in de hoek te kruipen. Op die manier heeft hij een week volgehouden, en overleed toen simpelweg omdat hij te gestrest was om te eten of te drinken. De vader, die nu wel zijn buik vol begon te krijgen van Dennis Papegaaien, belde weer op, met ook wat minder vriendelijkheid aan zijn kant. Weer is de familie een aanbod gedaan om terug te komen en een nieuwe vogel te halen.
Ze hebben Dennis uitgelegd dat zij dit niet meer zullen accepteeren, omdat ze op die manier vogels zouden blijven halen als aan de lopende band. Zij hebben met aangifte gedreigd. Toen deed Dennis ineens poeslief, en bood een Timneh African Grey aan, die een stuk duurder zijn, om er zo maar van af te komen. De vader heeft met zijn hand over z'n hart gestreken, en een Timneh meegenomen. Onder die laatste onderhandelingen was er met Dennis echt bijna niet te praten. Vader had ook de dode Bonte Boertje meegenomen in een doosje, die zonder pardon door meneer uit zijn handen werd gerukt en zo snel mogelijk ergens achter de deur weggewerkt. Dennis plukte vervolgens erg ruw een Timneh uit het hok weg, en propte deze in een nieuwe doos. Na nog een paar scheldwoorden en iets wat er op neer kwam dat hij de familie hier niet weer wilde zien, zijn zij maar vertrokken.
Wat is nou de reden van deze sterften, zul je denken ?
Simpelweg het feit dat Dennis veel aan import doet. De Bonte Boertjes waren allebei niet geringd, en Timneh ook niet. Hij is ook een wildvang, maar na 15 jaar met liefde, aandacht en begrip behandeld te worden is deze is nu zelfs een beetje tam en is het een in alle opzichten gezonde vogel. Met onze Tim hebben we echt geluk gehad ...
Bron: Parrotfriends |
Zondag 2 Juli 2006 3:57 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Dit zijn echt ongeloofelijke verhalen!!
Van deze handelaren moet meteen de deur gesloten worden!!
Sue,je hebt zelfs ook al dingen meegemaakt met Handels,zelf ben ik ook niet te spreken over deze winkel.
Sprak ik vandaag iemand die ik best goed ken,maar niet van wist dat het ook een papegaaienliefhebber is.
Diegene is op zoek naar een amazone. Was deze week naar Handels geweest. Is daar naar zijn zeggen met tranen naar buiten gelopen.
Hij is van plan om de dierenbescherming in te schakelen.
Ik weet niet of wij als forum leden iets kunnen doen.
Mss. met behulp van dierenartsen,andere vogelliefhebbers,maar ik zou graag willen dat hier iets tegen gedaan wordt. |
Zondag 2 Juli 2006 8:55 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Denk dat je er weinig aan kunt doen....Zeker aan Dennis niet.... |
Zondag 2 Juli 2006 9:10 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Nee, niets aan te doen helaas Ze worden wel gecontroleerd, maar t is allemaal nooit erg genoeg ofzo  |
Maandag 3 Juli 2006 9:52 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi J&J.. Ik heb zelf nog niets meegemaakt met Handels, wel met Dennis!  |
Maandag 3 Juli 2006 11:07 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Sue
Hoi J&J.. Ik heb zelf nog niets meegemaakt met Handels, wel met Dennis!
Ik dacht dat jij al eens problemen met hem had gehad over een kooi. |
Maandag 3 Juli 2006 11:21 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Sorry J&J, ik ben niet helemaal wakker. Ik heb idd problemen met hem gehad.. (Idd met die montana finka)
Sorry sorry! |
Maandag 3 Juli 2006 11:26 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Koffie,koffie tijd!!!!
Maar nog niet wakker om 12.30 s'middags????? |
Maandag 3 Juli 2006 11:29 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm, ik denk dat ik idd maar koffie moet gaan drinken..
 |
Maandag 3 Juli 2006 11:37 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:16 am
|
|
|
|
|