|
|
|
millie
Kamikaze piloot
| dennis papegaaien |
|
|
dennis papegaaien heeft een wedstrijd wie er de leeftijd van de tv ara raad wint een papegaai naar keus en een kooi :S beetje raar
je doe toch geen wedstrijd met als hoofdprijs een levend dier of zie ik dat verkeerd er stond een advertentie van op marktplaats maar je weet nooit wie er op reageerd ja toch is wel een dier beetje raar |
Zaterdag 8 April 2006 4:21 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
op zicht een beetje raar vind ik,ja.
ligt er natuurlijk aan wie reageert.
Denk eerder dat een publiciteits stunt is om papegaaienliefhebbers te lokken naar zijn site en winkel.
Dus als alleen echte papegaaienliefhebbers reageren,vind ik het niet veel kwaad kunnen.
Dus ik denk dat die dennis er wel rekening mee moet houden aan wie hij deze prijs geeft. |
Zaterdag 8 April 2006 6:27 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ik vind dat je geen dieren moet verloten en zeker neit om je winkel onder de aand8 te brengen |
Zaterdag 8 April 2006 7:31 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ach, Millie, als het om Dennis gaat verbaas ik me al nergens meer over....Het is gewoon een grmbl zaak die van mij meteen mag sluiten....
Als je de verhalen erover leest is het verbazingwekkend dat er nog mensen zijn die in zn praatjes trappen...Arme gaaitjes..  |
Zaterdag 8 April 2006 9:45 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Nou,dit wist ik natuurlijk niet.
Maar als ik laura's bericht lees,weet ik al genoeg.  |
Zondag 9 April 2006 1:21 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ja ik vind het te gek voor woorden een gaaitje verlote en ook nog een jonge gaai waarschijnlijk nog aan de pap pfff en ook nog advertentie op marktplaats  |
Zondag 9 April 2006 10:06 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Volgens mij MAG dat niet eens Ik zal nog eens zoeken, maar ik meen toch serieus dat je geen dieren als prijs mag weggeven. Hier doen ze dat helaas ook met een veemarkt...dan kun je een shet hengst veulen winnen met een loterij Later las ik dus dat dat niet mocht. |
Zondag 9 April 2006 10:40 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Het is ook belachelijk...Dan wint iemand een shetje of een gaai of een goudvis, terwijl ze er misschien helemaal geen verstand van hebben en dan beland zo'n arm beest in de handel...Ik ben blij dat het verboden is..maar hoe zorg je dat een Dennis zich aan de regels houdt: aangifte doen ofzo??/  |
Maandag 10 April 2006 11:54 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Mag dat niet? Het gebeurt geloof ik nog wel eens? |
Maandag 10 April 2006 12:11 pm |
|
|
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Ik wist ook niet dat het verboden was .
Ik las op marktplaats een advertentie van iemand die hier dus op reageerde. Werd meteen verwijderd, maar er stond in dat als je mee wilde doen, je je antwoord in moest leveren bij meneer Dennis zelf. Ze lokken dus mensen naar de winkel om ze vervolgens vanalles aan te smeren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet meer raar van op kijk. Ik ben niet anders gewend van Dennis. Ik had gehoopt dat door het invoerverbod van vogels (nu met de vogelgriep) zijn bedrijfje het niet zou overleven, maar ik denk dat dit alleen maar valse hoop is. |
Maandag 10 April 2006 2:48 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ja precies lokkertje maar wat voor een lokkertje doe dan een leuke aanbieding van kooien of speelgoed maar ga geen gaai verloten om je winkel onder de aandacht te brengen |
Maandag 10 April 2006 2:57 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
het mag inderdaad niet.
ik had toen karlijn gewonnen met een loterij van de vogelvereniging.
later hoorde ik dat dat helemaal niet meer mag levend "spul" verloten. |
Maandag 10 April 2006 2:57 pm |
|
|
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Ik ben het helemaal met je eens hoor Millie! |
Maandag 10 April 2006 3:12 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Ik had die advertentie een tijd geleden ook al gezien, maar was het weer vergeten. Het als prijs gebruiken van een dier is absoluut VERBODEN in Nederland: http://www9.minlnv.nl/servlet/.....a=PORTAL30
Dit is de site van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, kijk maar ff bij het kopje Algemene regels:
"In de GWWD staan algemene regels die voor alle dieren gelden. In deze algemene regels staat onder andere dat het verboden is:
...
dieren als prijs, beloning of gift uit te reiken."
Ik weet niet goed of je hier ergens aangifte van kan doen? Ik ga ff zoeken! |
Maandag 10 April 2006 3:30 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Denk dat je sowieso als eerste marktplaats moet in lichten om de advertentie te laten verwijderen.
Kopieer of print hem wel nog even uit, als bewijs,als je een aanklacht tegen deze advertentie indiend. |
Maandag 10 April 2006 3:33 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:17 am
|
|
|
|
|