Dieca Gorinchem

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
fer
Vlieger

Dieca Gorinchem  Reageer met quote  

Beste Mensen,

Wilde dit toch even vertellen, ik heb mijn winkel gevonden.

Ik krijg volgende maand een baby Meyer papegaai, gekocht bij
Diana in Veenendaal, wat een lieve baby's heeft ze daar zitten,
en alles ziet er goed uit daar, schone hokken, gezonde baby's en
ook Diana is echt heel erg aardig, heel rustig praat ze over de vogels
die ze heeft zitten, en je merkt gewoon dat ze gek is op de vogels.
Was een leuke ervaring om dat allemaal te zien. Als ik haar mail met een vraag krijg je al heel snel antwoord, ben blij dat ik bij toeval haar adres heb gekregen.

Maar goed nu had ik een baby meyer gekocht maar verder had ik nog niks
dus ik aan het zoeken naar een papegaaienspeciaal zaak in Amsterdam
of in de omgeving, maar niks te vinden hier alleen Dennis in den Ilp, maar daar wil ik niet naar toe, de rest van de winkels waren allemaal een uur rijden van Amsterdam, of nog verder.
Na veel zoeken waren er drie winkels waar ik naar toe kon gaan Casper iets voorbij Alkmaar, Lorre en Co in Wijhe en Dieca in Gorinchem, Casper viel eigenlijk af door de website die ze hebben en Lorre en Co is ander half uur rijden vanaf hier dus ben uiteindelijk naar Dieca gegaan.
Wat ben ik blij dat ik daar naar toe ben gegaan, ze hebben alles voor de papegaai, een enorm assortiment speeljes, voeding, snoepjes, vitamines, mineralen, kooien, echt alles hebben ze daar. En de winkel is zo schoon.
Maar het beste daar zijn de mensen in de winkel, nemen de tijd voor je vertellen ongevraagd waar je op moet letten wat je wel of niet moet doen echt geweldig. Jammer dat het niet naast de deur is voor mij maar wel beter voor mijn portemonnee, want je blijft hier kopen.
Voor mij dus geen andere winkel meer dan Dieca, is wel een uurtje rijden maar het centrum van Gorinchem is ook de moeite waard om even doorheen te lopen en heb er dus een winkel middag van gemaakt.
Oh jee het lijkt wel of ik de wereld door een roze bril begin te zien, zou dat komen door mijn nieuwe baby.

Groeten Fer
Bericht Woensdag 6 Februari 2008 7:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Dieca Gorinchem  Reageer met quote  

Hey Fer, is de Diana waar je het over hebt Diiana hier op het forum? Met Savannah? Very Happy

Dieca is echt een hele fijne winkel. Ze hebben er vaak vernieuwende speeltjes die ik ook altijd mee moet nemen hahaha!
Heb je de Tiki take out bijvoorbeeld gezien? Mijn bonte boer heeft 'm en da's echt een succes. Very Happy Misschien ook iets voor je meyer?
Bericht Woensdag 6 Februari 2008 7:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Sue,

Heb net naar het dagboek gekeken van diana en klopt daar heb ik de meyer gekocht, wat erg had ik niet eens in de gaten, Embarassed maar er is hier ook zoveel te lezen, heb al bijna vierkante ogen. Shocked
Helaas die Tiki takeout heb ik niet gekocht is inderdaad heel erg leuk, maar volgende maand ga ik weer een kijkje nemen bij dieca en dan ga ik deze zeker kopen, was voor mij voor het eerst dat ik speeltjes ben gaan kopen en moet eerlijk bekennen voor het geld wat ik uitgegeven heb had ik een luxe villa kooi kunnen kopen, Embarassed heb heel veel verschillende speeltjes genomen van acryl, hout, touw, cocos, leer enz enz, vind het net een snoepwinkel als je voor die muur met speeltjes staat. Heb nu ook een hele platte portemonnee. Sad
Bericht Woensdag 6 Februari 2008 8:43 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat grappig dat je je kippetje bij Diiana hebt gekocht. De wereld is klein. Laughing

Misschien een tip: Probeer vooral speeltjes te kopen die lang mee gaan. Hoewel al die knaagspeeltjes hartstikke leuk zijn kan je die vaak redelijk zelf maken: Takjes van de wilg, onderzetters van de xenos (met dank aan Ann, ik heb de kooi nu vol hangen en leuk dat ze het vinden!) van 50 cent, etc etc.
Als je die Tiki graag wil zou ik even bellen voordat je gaat. Soms is het namelijk allemaal uitverkocht. Evil or Very Mad
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 10:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ja soms is de wereld inderdaad klein,
ben blij dat ik bij Diana terecht ben gekomen
je hoort vaak zulke nare verhalen maar bij
Diana weet ik zeker dat ik een lieve en
gezonde baby krijg. Smile

Welke onderzetters van xenos bedoel je
die gemaakt zijn van kurk??

Ik lees ook heel vaak dat mensen kinder speelgoed
kopen, waar moet je op letten als je dat koopt.
Ik was deze week even bij Ikea en daar hebben ze
heel veel speelgoed van hout, maar de persoon
waar ik mee was had heel veel haast en had dus geen
tijd om te kijken of het goed was en wat het koste, Rolling Eyes
ga binnenkort maar weer eens kijken.
Heb nu heel veel verschillende speeltjes gekocht,
ook om een beetje te kijken wat hij staks het leukste vind om mee te spelen. Very Happy
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 11:34 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik bedoel die onderzetters van ehmmm riet denk ik? Very Happy
Ze zijn iig niet van kurk.

Ik let bij het kopen van kinderspeelgoed op de sterkte. Op kleine knopjes die ze eraf kunnen rukken, of kraaltjes, stukjes metaal etc. Als dat kan, laat ik het liggen of mogen ze er alleen onder toezicht mee spelen.
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 7:14 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik ben wel een beetje laat maar alvast gefeliciteerd met je baby meyer.
ik heb gehoord dat dat hele leuke vogeltjes zijn.
ik maak veel speelgoed voor jefke en joske zelf.
bevoorbeeld een sisal bol kopen en die in elkaar vlechten zodat hij goed dik is en er dan knoopjes in leggen en touwtjes doorheen steken, zeer eenvoudig en succes verzekerd.
ook heb ik wilgentakjes(waar joske wat bang van is), stukjes wc-papier of keukenpapier aan de tralies vastgemaakt, lege wc-rolletjes, etc.,etc..
dan met kinderspeelgoed heb ik van die rubberen bijtringen(die wel sterk genoeg zijn dat hij ze er niet van af kan bijten Wink ) en dan heb ik ook nog van die kralen voor kinderen.
je noemt maar op en een papegaaitje is er content mee.
maar pas wel goed op voor de veiligheid, de veiligheid van je gaaitje gaat voor op het spelen Very Happy
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 1:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Dankjewel Stephen,

Soms is het net als met kleine kinderen toch,
je kan een duur speeltje kopen en dan vinden ze wel iets onbenulligs om mee te spelen.
Scheelt mij weer in de portemonnee, maar vind de speeltjes vaak zelf zo leuk om te zien maar weet niet of de vogel dat dan ook wel vind natuurlijk.
Als hij straks hier is ga ik dat allemaal wel ontdekken denk ik
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 4:06 pm
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ben het natuurlijk helemaal met je eens dat de veiligheid voorop staat, zal ook zeker in het begin met zelfgemaakte speeltjes of kinder speelgoed er alleen mee laten spelen als ik in de buurt ben
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 4:11 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

jaja dat heb ik ook dat het eruitziet als een mooi speeltje en dat de gaai er niet mee wil spelen maar liever aan een stukje touw knaagt Laughing .
wel het hangt ook van de interessen van je gaaitje af.
jefke (aga) houd van dingen slopen en ondersteboven aan touwen hangen en joske (bont boertje) houd van klimmen enzo en moet niets hebben van knaagspeeltjes
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 4:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Het zijn net mensen Very Happy
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 4:17 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

tja das waar.
en ze zijn bijna even duur in onderhoud (volgens mijn ma dan toch als ze ziet voor hoeveel ik weer eten heb gekocht)
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 4:35 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hallo! Wat leuk dat je hier ook op het forum zit Very Happy echt toevallig! Smile
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 9:03 pm
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Diana,

Ja wat leuk dat we elkaar hier ook tegenkomen, Very Happy Sue vroeg mij van de week of jij de Diana op dit forum was waar ik over schreef, en toen ik je foto's in je dagboek zag wist ik pas dat jij hier ook was, Embarassed heb zo ontzettend veel gelezen de laatste twee weken op internet, en op verschillende forums dat ik er vierkante ogen van heb, vind dit overigens het leukste forum, hoewel er overal wel goede tips staan hoe je om moet gaan met een papegaai. Zag op de foto's dat je een nieuw hok hebt ziet er heel erg mooi uit, Very Happy en het trieste nieuws dat scully is weggevlogen wat erg voor je en voor chip natuurlijk. Crying or Very sad

Groetjes Fer
Bericht Zondag 10 Februari 2008 2:55 am
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dankjewel! Die hokken wilde we al lang bouwen voor Toby en Utah, alleen het kwam er maar niet van en nu eindelijk naar een paar weken heb ik ze Laughing Van Scully is inderdaad echt niet leuk, ze is niet meer gevonden ook. Maar Chip heeft nu weer een nieuw vriendje waar hij mee kan spelen gelukkig.

Verder gaat het heel goed met het meyertje! Het is echt een lieve vogel! Very Happy
Bericht Maandag 11 Februari 2008 4:23 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:21 am
  Berichten van afgelopen: