|
|
|
Windkracht13
Vlieger
| Ervaring drinkfles gevraagd ! |
|
|
Aangezien chefke nogal een rommelmaker is, wat betreft het soppen van papier en karton in haar waterbak,
wil ik deze
gaan aanschaffen.
http://www.de-vogelkelder.nl/w.....2016%20oz.
Iemand ervaringen of andere modellen? |
Maandag 7 December 2009 9:27 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Whisper heeft ook een drinkfles voor solace. Ook al omdat die zo sopte met de pellets http://www.fluffies.org/nl/voe.....t7791.html |
Maandag 7 December 2009 9:32 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ja, die van mij hebben drinkflessen. Solace heb ik het geleerd door een beetje pindakaas rond het tuitje te smeren, daar ging hij dan aan knabbelen en dan kreeg hij wel door dat er water uit komt. Shallsea heeft het gewoon van Solace afgekeken.
Gaat prima, hoewel ik ze expres een waterbakje heb laten hangen om in te soppen - als ze dat zo leuk vinden, mogen ze van mij. En mocht het flesje dan ooit niet goed doorlopen, kunnen ze uit het soepbakje drinken tot de volgende ochtend (dan ververs ik al het water en zie ik of het flesje nog werkt). |
Maandag 7 December 2009 12:39 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
die van mij drinken ook wel graag uit een drinkfles, maar ze blijven ook uit de waterbak drinken. Dus ik zou het niet vervangen maar als erbij geven zodat ze kunnen kiezen.
soppen met pellets doen de meeste papegaaien en lijkt me dan toch wel een soort van nut te hebben, ik zou ze die mogelijkheid dan ook niet afnemen Je hebt kans dat ze zonder het soppen te weinig vocht binnenkrijgen (of ze moeten voldoende fruit krijgen) |
Woensdag 19 Mei 2010 7:59 am |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
Die van ons soppen ook graag met voer of papier in het water. Gebeurt dus geregeld dat je "soep" in de waterbakjes aantreft. Je blijft die bakjes verschonen. Mede daarom hebben ze als extra ook drinkflesjes. Zien er uit als de "drinky II". Die werden heel snel geaccepteerd en ze drinken graag uit de flesjes. Dus ze kunnen drinken (zolang het schoon is) en soppen in het waterbakje en hebben altijd schoon water in de drinkflesjes. |
Woensdag 19 Mei 2010 6:31 pm |
|
|
linnie00
Eitje
Mijn gaaitje sopt ook graag papier, pellets en z'n walnoot. Ik heb op een hoger niveau in zn kooi nog een extra drinkbakje gehangen. Hij zou dan moeten klimmen met z'n snavel vol om in dat hoge bakje te soppen. Dat gaat dus niet. Hij heeft in dat hoge bakje dus altijd schoon water. |
Zondag 7 Augustus 2011 9:59 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ben ik blij voor jou dat je gaaitje niet zover klimt. Mijn BB doet het wel. Zijn drinkbak hangt aan de andere kant van zijn kooi en hij gaat dan ook echt iets halen waar hij het maar gedacht heeft, gaat zo klim klim klim naar zijn drinkbak en gaat het leren zwemmen. Kan hem niets schelen dat hij soms wel 10 pogingen moet doen maar erin zal het geraken. De kleine doordrammer  |
Vrijdag 19 Augustus 2011 11:42 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:17 pm
|
|
|
|
|
|