Ervaring drinkfles gevraagd !

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

Ervaring drinkfles gevraagd !  Reageer met quote  

Aangezien chefke nogal een rommelmaker is, wat betreft het soppen van papier en karton in haar waterbak,
wil ik deze gaan aanschaffen.

http://www.de-vogelkelder.nl/w.....2016%20oz.

Iemand ervaringen of andere modellen?
Bericht Maandag 7 December 2009 9:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whisper heeft ook een drinkfles voor solace. Ook al omdat die zo sopte met de pellets http://www.fluffies.org/nl/voe.....t7791.html
Bericht Maandag 7 December 2009 9:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja, die van mij hebben drinkflessen. Solace heb ik het geleerd door een beetje pindakaas rond het tuitje te smeren, daar ging hij dan aan knabbelen en dan kreeg hij wel door dat er water uit komt. Shallsea heeft het gewoon van Solace afgekeken.

Gaat prima, hoewel ik ze expres een waterbakje heb laten hangen om in te soppen - als ze dat zo leuk vinden, mogen ze van mij. En mocht het flesje dan ooit niet goed doorlopen, kunnen ze uit het soepbakje drinken tot de volgende ochtend (dan ververs ik al het water en zie ik of het flesje nog werkt).
Bericht Maandag 7 December 2009 12:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

die van mij drinken ook wel graag uit een drinkfles, maar ze blijven ook uit de waterbak drinken. Dus ik zou het niet vervangen maar als erbij geven zodat ze kunnen kiezen.

soppen met pellets doen de meeste papegaaien en lijkt me dan toch wel een soort van nut te hebben, ik zou ze die mogelijkheid dan ook niet afnemen Wink Je hebt kans dat ze zonder het soppen te weinig vocht binnenkrijgen (of ze moeten voldoende fruit krijgen)
Bericht Woensdag 19 Mei 2010 7:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Die van ons soppen ook graag met voer of papier in het water. Gebeurt dus geregeld dat je "soep" in de waterbakjes aantreft. Je blijft die bakjes verschonen. Mede daarom hebben ze als extra ook drinkflesjes. Zien er uit als de "drinky II". Die werden heel snel geaccepteerd en ze drinken graag uit de flesjes. Dus ze kunnen drinken (zolang het schoon is) en soppen in het waterbakje en hebben altijd schoon water in de drinkflesjes.
Bericht Woensdag 19 Mei 2010 6:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
linnie00
Eitje

Reageer met quote  

Mijn gaaitje sopt ook graag papier, pellets en z'n walnoot. Ik heb op een hoger niveau in zn kooi nog een extra drinkbakje gehangen. Hij zou dan moeten klimmen met z'n snavel vol om in dat hoge bakje te soppen. Dat gaat dus niet. Hij heeft in dat hoge bakje dus altijd schoon water.
Bericht Zondag 7 Augustus 2011 9:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben ik blij voor jou dat je gaaitje niet zover klimt. Mijn BB doet het wel. Zijn drinkbak hangt aan de andere kant van zijn kooi en hij gaat dan ook echt iets halen waar hij het maar gedacht heeft, gaat zo klim klim klim naar zijn drinkbak en gaat het leren zwemmen. Kan hem niets schelen dat hij soms wel 10 pogingen moet doen maar erin zal het geraken. De kleine doordrammer Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 19 Augustus 2011 11:42 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:17 pm
  Berichten van afgelopen: