|
|
|
| Dennis moet beter voor zijn diertjes zorgen!!! |
| Mee eens! |
|
100% |
[ 8 ] |
| Mee oneens |
|
0% |
[ 0 ] |
| geen mening |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 8 |
amon
Eitje
| Ervaring met Dierenparadijs uit Weert |
|
|
Wie heeft er al ervaringen met Dierenparadijs uit Weert over het kopen van een Papegaai?
Ik wil een BB aanschaffen en ben al op meerdere plaatsen geweest en ben tot de conclusie gekomen dat het moeilijk is om een goede zaak te vinden! De eigenaar uit Weert maakte wel een goede en verstandige indruk op me.
Ik ben een drietal weken terug bij Dennis in Den Ilp en ook al in Den Haag geweest , nou nou, Wat zitten die vogeltjes er zielig bij!!! |
Woensdag 20 Augustus 2008 7:53 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Ervaring met Dierenparadijs uit Weert |
|
|
Hmmm ik heb niet een echte ervaring met 'm maar ik ben destijds wel naar 'm toe gegaan voor een witbuik caique. (Die ik toch niet mee heb genomen..)
Ik heb wel het idee dat hij vriendelijk en betrokken is maar kan verder niets zinnigs over hem zeggen. |
Woensdag 20 Augustus 2008 8:05 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Heb er eerlijk gezegd ook geen ervaring mee.  |
Woensdag 20 Augustus 2008 8:56 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik ook niet...maar zou sowieso geen vogel bij een winkel halen..  |
Woensdag 20 Augustus 2008 9:03 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ik heb er ook geen ervaring mee maar ben wel een voorstander voor het aanschaffen van een papegaai bij een kweker dan bij een winkel.
Is er geen kweker van bbtje in de buurt? |
Donderdag 21 Augustus 2008 7:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
Bij een winkel zijn de vogels ook vaak een stuk duurder dan bij een kweker. De winkel heeft ook nog veel overhead kosten: de huur van het winkelpand, het personeel, winkelinrichting met daarbij behorende voorraden.
De eigenaar van de winkel moet tevens wat winst maken --> Hij moet er van leven, terwijl een kweker het als hobby 'erbij' kan doen.  |
Vrijdag 22 Augustus 2008 10:05 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Is Kea anders geen optie? Landgraaf is dat ver van België? Ja, sorry, mijn aardrijkskunde is altijd een flop geweest  |
Vrijdag 22 Augustus 2008 10:07 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik zou idd eerder opzoek gaan naar een gerenomeerd kweker
Misschien dat ze je hier kunnen helpen. www.pakara.nl om een goede betrouwbare kweker te vinden.
Helaas zijn er nog te veel mensen die zomaar een dierenzaak starten. Dan gaan ze dieren verkopen waar ze geen verstand van hebben. ook vergt de verzorging een hoop tijd. En ja tijd is geld.
En ja de laatste 2 zaken die je noemde zijn nou net de zaken, waar zeker geen vogel vandaan moet halen. |
Vrijdag 22 Augustus 2008 9:53 pm |
|
|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
ik heb nog even een vraagje heeft iemand rvaring met de vogelkelder ik wil daar zo'n TEACH BOX aanschaffen want de verzend kosten zijn niet zoveel als die andere winkels waar ze worden verkocht |
Zaterdag 23 Augustus 2008 11:02 am |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by amon
Wie heeft er al ervaringen met Dierenparadijs uit Weert over het kopen van een Papegaai?
Ik wil een BB aanschaffen en ben al op meerdere plaatsen geweest en ben tot de conclusie gekomen dat het moeilijk is om een goede zaak te vinden! De eigenaar uit Weert maakte wel een goede en verstandige indruk op me.
Ik ben een drietal weken terug bij Dennis in Den Ilp en ook al in Den Haag geweest , nou nou, Wat zitten die vogeltjes er zielig bij!!!
Ik adviseer liever NOOIT in de winkel te kopen.. maar probeer een particulier adres/kweker te vinden. Niet dat je dan uitgesloten bent van ziektes, maar ik vind dat zeker betrouwbaarder.. in de winkel zitten er zoveel meer vaak, je weet de achtergrond al helemaal niet.. Dan erbij ben ik mijn eerste grijsje verloren aan pbfd (
http://www.google.com/frames-pbfdnl.html
) en die kwam hier in Dordt ook uit een winkel..
Dus. ... ik ben zeker bevooroordeeld ha ha  |
Zaterdag 23 Augustus 2008 3:15 pm |
|
|
Steph
Beginnende vlieger
Hoi,
Dierenparadijs is betrouwbaar. Deze man heeft zelf ook papegaaien en hij heeft veel contacten met kwekers. Je kan met hem regelen dat hij de BB gewoon bij de kweker laat en dat als ie zelfstandig is, rechtstreeks naar jouw gaat dus zonder dat je bbtje in de winkel zit. Ook geeft hij een half jaar garantie en kun je bb laten testen. Hij heeft veel contact met Hedwig, de vogelarts in Veldhoven. Wij hebben onze zwartkopcaique hier gehaald, dit is nu 1 jaar geleden maar we lopen nog steeds regelmatig binnen met vragen en hij blijft vriendelijk. Tevens kun je hem op ieder moment bellen om vragen te stellen. Tevens hebben wij onze zwartkopcaique laten testen en hij bleek gezond te zijn. |
Zaterdag 23 Augustus 2008 3:55 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik heb vandaag even over iets gebeld naar dierenparadijs, ging niet over een gaaitje maar over een transportkooitje, hadden ze niet welke ik bedoelde maar moet nu wel zeggen dat ze inderdaad heel vriendelijk waren en zonder dat ze hun eigen product wilden aansmeren hebben ze uitleg gegeven en naar een oplossing gezocht, wel fijn en zeker niet opdringerig. Dat is wel een feit, heel vriendelijk.
Over de gaaitjes zelf kan ik niet oordelen maar heb het nu even over een andere vraag die ik hen stelde en ook dit mag, denk ik toch, ook wel even meegedeeld worden, ook niet onbelangrijk dat ze hoe dan ook een goede service hebben en vriendelijk zijn, ook als ze je niet kunnen helpen met een product van hunzelf. Vind ik niet onbelangrijk en dat ze helpen denken, knap van ze.  |
Zaterdag 23 Augustus 2008 5:43 pm |
|
|
Martien
Eitje
Ik heb bij hem mijn 2de amazone gaaitje gehaald.
Hij houd zich goed aan de afspraak en je kunt bij hem de gaaitje op proef mee nemen.
Als de gaaitje toch niet bevalt krijg je je geld gewoon terug.
En hij geeft je 6maanden garantie.
Zelf laat hij de gaaitjes conroleren door een goede arts als de koper het wilt.
Ook de kennis van gaaitjes is behoorlijk goed bij hem.
Het is een winkel die van mij een 10 krijgt. |
Zaterdag 4 Oktober 2008 10:40 am |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Ik vind het een prima winkel. Het is de enige winkel wie ik altijd bel als ik met een vraag zit. Hij is altijd vriendelijk en helpt je altijd. |
Maandag 6 Oktober 2008 6:13 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:27 am
|
|
|
|
|
|