|
|
|
joyckuhh
Fladderaar
|
ow oke
dus jij kun je eigenlijk alleen via dit forum bereiken. |
Vrijdag 25 Maart 2011 5:28 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

zo gaat het met de meeste kwekers, die krijgen hun 'klanten'via mond op mond reclame en niet via een website...het is voor hun immers een hobby en geen broodwinning.  |
Vrijdag 25 Maart 2011 9:29 pm |
|
|
joyckuhh
Fladderaar
|
das het voor de meeste wel denk. dat je dat uit hobby doet. anders zou je het daar niet mee redden. |
Zaterdag 26 Maart 2011 4:51 pm |
|
|
|
|
mdm
Eitje
|
|
|
Omdat onze vogels ook bij babyvogels.nl vandaan komen zal ik ook onze ervaring geven.
Wij hebben babyvogels.nl benaderd omdat wij info wouden hebben over een nest bonte boeren welke zij op dat moment hadden zitten. Volgens internet was er nog maar 1 vrij, omdat wij er 2 wilden hebben vroegen wij of het mogelijk was om voor een volgend nest 2 kuikens te reserveren. Babyvogels melde dat er een mogelijkheid was om uit het huidige nest toch 2 kuikens te nemen. Één van reserveringen voor het huidige nest zou namelijk geannuleerd zijn. Wij hebben dan ook direct besloten om de 2 kuikens te reserveren. Op dat moment was er goed contact met bebayvogels zij reageerden op onze email en namen de telefoon op. Na de reservering kregen wij nog een mailtje met wat foto's van onze kuikens. Wij hadden met babyvogels afgesproken om dat weekend langs te komen, om de kuikens te bekijken. Het bezoekadres zou via de mail door gegeven worden. Helaas bleef het hierbij, wij hoorden verder niks meer ondankss de vele mails en vele voicemail berichten. Wat ons verbaasde was dat er op de site werd vermeld dat er nog steeds 2 jongen beschikbaar zouden zijn!!! Pas 5 weken later kregen wij een kort mailtje dat het goed ging met de vogels en weer een foto. Op onze mails en vragen werd totaal niet gereageerd. Weer 3 weken later kregen wij een mailtje dat de vogels klaar waren voor vertrek. Ook nu ontbrak het adres van babyvogels en wij wisten nog steeds niet waar wij de vogels moesten ophalen. Vanaf dat moment heb ik letterlijk elke 15 minuten het telefoon nummer wat word vermeld op de site gebeld en elke keer een voicemail ingesproken. Pas na 2 dagen kregen we weer een mail met het adres. Bij het afhalen zaten beide vogels in de woonkamer, en leek alles goed. Tot dat ik mijn transport kooi tevoorschijn haalde en de vogels hier in moesten, de vogels moesten met 2 handen vast gehouden worden om mee te komen.
Eenmaal thuis bleek dat de vogels verschrikkelijk wantrouwend waren, ze waren echt bang voor mensen, en enorm schichtig. Ook bleek bij thuis komst dat vogels gekortwiekt waren!! Hier waren wij niet van op de hoogte gebracht. Het heeft ruim een maand geduurd met heel veel geduld en liefde voordat de 1e durfde op te stappen. Ondertussen stappen ze beide op maar aanraken vinden ze nog beide niks. Als ik de site er op na lees zouden alle vogels minimaal tam en niet schuw "geleverd worden"
Gelukkig mankeren beide vogels niks en zijn eerlijk waar lieverds aan het worden, maar ik zou geen 2e keer meer zaken doen met babyvogels. Wat een begon met een roze wolk einigde in een donderwolk. Natuurbroed vogels zouden niet minder tam zijn als de vogels welke ik heb gekregen, maar zijn stukken goedkoper. Wat vermeld wordt op de site moet men toch maar met een korrel nemen. Zeker de wijze waarop de klanten behandeld worden kan een stuk beter. Wij hebben zelfs op het punt gestaan om aangifte te doen, omdat wij na de reservering niks meer hoorden!!!! |
Zaterdag 11 Februari 2012 12:48 pm |
|
|
joyckuhh
Fladderaar
|
|
|
|
hoi,
ik ben het eens met jullie situatie. Wij hadden ook veel moeite om hun te pakken te krijgen na de reservering. Wij hadde niet aanbetaald dus dat scheelde. Wel hebben wij ook erg vaak moeten bellen voor we ze te pakke hadden. Eenmaal daar snapte ik ook wel een beetje waarom ze het erg druk hadden. Ze hebben op meerdere plaatsen vogels zitten. waar ze altijd op en neer moesten. (ik wil het niet goed praten he, want ik vond het ook niet netjes en was ook erg boos op dat moment). wel hebben wij heel veel tips van hun gekregen om hem de eerste week zo min mogelijk uit de kooi te halen. Dit heeft ook echt geholpen, onze vogel was na een week echt handtam en stapte ook goed op. De eerste week was bij ons ook een ramp hoor! maar daar hadden ze ons voor gewaarschuwd. en ook precies na die week ging het hartstikke goed met onze ollie. Nu nog steeds hebben wij regelmatig contact en komen de reacties op de site te staan, dus die zijn wel echt!! Verder zijn wij erg tevreden over babyvogels en geven ze ons nu nog steeds advies als wij ergens mee zitten. Maar klopt voordat je de vogels heb duurt verschrikkelijk lang en kan veel beter. Want het kan niet zo zijn dat je mensen eeuwig laat wachten op hun beestje! |
Zondag 12 Februari 2012 5:23 pm |
|
|
|
|
Wickingh
Waarschuwingen: 1
quote:
Originally posted by Laura B
zo gaat het met de meeste kwekers, die krijgen hun 'klanten'via mond op mond reclame en niet via een website...het is voor hun immers een hobby en geen broodwinning.
Wij zijn kweker en de belangrijkste reclame is mond op mond reclame.
Wat je in jaren heb opgebouwd kan in een minuut via diezelfde mond op mond reclame zijn afgebroken.
Een belangrijk iets dus, maar ik heb wat moeite met de website?
Ook goede kwekers/verkopers zien het nut van een website in, maar het al dan niet hebben van deze website zegt niets over de kwaliteit.
Hobbykweker of niet de kweek is minstens voor een deel voor de verkoop, daar wordt de hobby betaalbaar mee gehouden.
Maar de bovengenoemde website is een commercieel gedrocht en daar worden ook vogels op aangeboden die van andere kwekers zijn , heeft niets met hobby te maken.
Mvg Frank |
Zondag 12 Februari 2012 6:47 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:27 am
|
|
|
|