Geschokt
Ik liep vanmorgen tijdens mijn werk even snel een dierenwinkel in op het Lorentzplein in Den haag in. Zij hebben een kattengrit thuisbezorgservice en ik wilde wat info vragen. Ik kan het natuurlijk niet laten om even bij de levende beestjes te kijken en daar schrok ik me dood: in een papegaaienkooi lag een grijze roodstaart opde bodem..duidelijk niet meer onder ons....1 vleugel half door de vleugels heen gestoken.
Toen ik het meisje in de winkel vroeg of ze het gezien had bevestigde ze dat maar ze durfde hem niet aan te raken Ze vertelde dat de baas net vertrokken was en dat het dier van zijn vader was geweest. maar ze wist niet of ze hem nu voor hem moest bewaren of niet tot hij terug was.ook vertelde ze dat hij al weken verkouden was geweest.
op mijn voorzichtige vraag of ze hem niet beter kon laten onderzoeken aangezien er nog meer vogels vlak bij hem in kooien zaten antwoordde ze: ik denk niet dat mijn baas wil weten wat hij heeft gehad. Ja...antwoordde ik, maar wie weet heeft hij andere vogels aangestoken en verkoop je nu zieke vogels. maar ik geloof niet dat het veel indruk maakte
Ik heb de hele dag aan die arme gaai moeten denken. Ik was al niet van plan er een dier te kopen maar nu zou ik het helemaal iedereen afraden.
Oh bah zeg. Wat naar dat er nog steeds zoveel mensen zo achteloos met dieren omgaan.
Dinsdag 5 Augustus 2008 8:18 pm
Sue Moderator
Re: Geschokt
Jeetje wat erg zeg! Sommige mensen hebben echt totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel. Ze hadden véél eerder aan de bel moeten trekken. Arme vogel. Ik hoop dat jij dit een beetje naast je neer kan leggen..
O nee, wat een vreselijke ervaring zeg en wat vreselijk voor die arme gaai. Moet hij maar gewoon sterven terwijl ze wisten dat hij ziek was. Triestig is zoiets.
Dinsdag 5 Augustus 2008 8:46 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
jee ik kan me je schok voorstellen. ook kan ik me in de plaats van dat meisje voorstellen. als ze de vogel weg had gehaald had ze misschien grote problemen kunnen krijgen met de baas. ik weet niet hoe hij is en misschien heeft ze al een bepaalde ervaring met hem.
een grove fout dat ze niet eerder wat gedaan hebben om de gaai te helpen en er voor te zorgen dat de andere vogels niet aangestoken worden. je zou de dierenbescherming in kunnen schakelen. die komen dan kijken hoe de stand van zaken daar is en kunnen misschien wat voor de dieren daar doen. meer kun je echt niet doen, helaas. ik denk dat het voor dit meisje daar niet altijd even makkelijk is om er te werken.