|
|
|
weapsmit
Net uit het ei
| Jumper Kiekenbosch Lelystad |
|
|
Hallo ,
Het valt mij op dat er weinig gemeld wordt over goede kwekers cq winkels.
Bij deze mijn ervaring.
In november 2003 hebben wij een geelvoorhoofd amazone gekocht bij
Jumper Kiekenbosch te Lelystad. De eigenaar kweekt zelf met diverse soorten papegaaien en zal er dus verstand van hebben, toch ?
Wat ons opviel en ook gelijk de doorslag gaf dat de betreffende vogel,
3 maanden oud, vast voer at, levendig was en niet bang voor mensen.
Dus de amazone gekocht. Tot op heden zijn wij nog steeds zeer blij met haar. Aangezien wij ook gewoon op vakantie gaan zonder vogel vonden
wij het een goed idee om er nog een amazone bij te kopen. Met zijn tweetjes is toch gezelliger in een kooi ( grote kooi !!!! )
Wij halen ons voer, Harrison, ook bij deze winkel en keken gelijk naar
een maatje voor onze vogel. Zeer regelmatig hebben ze jonge grijze roodstaarten en amazone's. Eerst onze vogel, Japiejo, maar eens sexen via veren. Wat bleek: een vrouwtje ( terwijl wij 100% zeker waren dat zij een mannetje was )
Dus moest er een mannetje komen. Liefst een wat oudere ivm broedrijp zijn van Japiejo.
Wat een mazzel hadden wij in september 2006 toen er een teruggebrachte amazone in de winkel zat. Lief, aanhankelijk, zeeeeer levendig maar ..... nog niet gesext. Wij wilde de vogel wel hebben mits het een mannetje zou zijn. "geen probleem" zei de eigenaar "ik laat hem/haar eerst wel sexen en dan nemen jullie het besluit, zonder kosten !!!!"
Nog geen week later belde hij met de mededeling dat het een mannetje was ....... en dus verkocht met de naam Vasco.
Wij komen nog steeds in deze winkel. De eigenaar is altijd bereid om vragen omtrend de papegaaien te beantwoorden. Hij heeft ons zelfs geadviseerd ,als wij zelf gaan kweken, met betrekking tot broedhok.
Gelukkig zijn er dus ook goede adressen voor jonge vogels.
ps. ze hebben niet alleen papegaaien, maar ook kleinere vogels
Groetjes, Edward |
Zondag 29 November 2009 5:11 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik ken de zaak niet maar het klinkt in ieder geval goed. En inderdaad zijn er ook goede zaken die wel goed omgaan met de beesten en hun klanten.
Gelukkig maar  |
Zondag 29 November 2009 5:56 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Jullie hebben inderdaad goede ervaringen met deze winkel en gelukkig zijn er ook goede winkels maar helaas niet zoveel. Leuk dat dit wel een heel goede is. |
Maandag 30 November 2009 9:04 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:18 pm
|
|
|
|
|
|