|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Leo Handels, Handels papegaaien in Beek |
|
|
Op de foto's die ik hieronder heb geplaatst, kun je de schade zien die een kleine bonte boer of Senegal papegaai kan aanrichten aan een gepoedercoate kooi.
Iago, mijn bonte boer is geen supersloper zoals een Molukken kaketoe, maar gewoon een klein vogeltje. Noch was zijn kooi een goedkope immitatie, zoals je deze dag heel veel ziet. Ik heb hem een kooi gegeven van een goed, gerenommeerd merk, en volgens de eigenaar van de winkel was het een kooi van een goede kwaliteit.
Dus niet!
Misschien denk je dat ik deze kooi al geruime tijd had voordat Iago hem beschadigde. Het tegendeel is echter waar, Iago had deze kooi pas een maand of acht, negen. Waarschijnlijk had hij zijn kooi al veel eerder beschadigd: Toen Iago de kooi net vier of vijf maandjes bewoonde. Misschien zelfs eerder!
Een paar maanden geleden begon Iago aan zijn tralies te knagen. Ik kon in het begin geen beschadigde plekken op de tralies vinden, maar ik realiseerde me wel dat hij waarschijnlijk een keer 'succes' had gehad. (Dat hij een stukje poedercoating van de tralies had afgekregen)
Ik moet er wel bij vertellen dat ik de kooi altijd schoonmaak in de woonkamer, met warm water. Er komen totaal geen agressieve schoonmaakmiddelen aan te pas. De laatste tijd gebruik ik een papegaaienveilig schoonmaakmiddel, wat ik speciaal bestel. (Ik doe dit omdat ik geen enkel risico wil lopen als het gaat om de gezondheid en veiligheid van mijn papegaaien)
Toen ik de kooi een paar dagen geleden aan het schoonmaken was, nam ik het rooster mee naar de spoelbak, in de keuken. Ik weet niet waarom ik dat deed. Ik bemerkte heel veel beschadigde tralies. Bijna iedere tralie op het rooster was beschadigd, en ernstig ook!
Op de foto hieronder heb ik de beschadigde delen gemarkeerd met rood, een van de onbeschadigde delen met groen.
Op de foto hieronder heb ik een beschadigd plekje vergroot. Zoals je kunt zien heeft mijn kleine papegaai de tralies flink beschadigd! Je kunt het ijzer van de tralies er gewoon doorheen zien!
Ik belde de winkel, om te vragen of dit nog onder de garantie viel. Ik bedoel, ik heb geen grote vogel in een kooi gezet die niet voor grote vogels is ofzo. Ik heb een bonte boer in een voor hem prima kooi gezet, tenminste, dat dacht ik!
De winkel eigenaar vertelde dat hij niet van plan was mij een nieuwe kooi te geven, en ook dat hij niet van plan was dit probleem op te lossen.
Hij vertelde mij dat dit veel vaker gebeurde, vooral met bepaalde parkietensoorten en met zonparkieten! Ik stond perplex. Hoe kon hij in godsnaam kooien verkopen aan mensen met die vogels, waarvan hij WIST dat die soorten deze kooien beschadigen!
Zijn antwoord hierop was dat deze poedercoating geen zink bevatte en DUS veilig was.
(Ik denk niet dat het goed is als je dit soort materiaal binnenkrijgt, maar goed, dat is mijn mening. Ook kan het nu blootliggende metaal gaan roesten. Als je gaai dit binnenkrijgt lijkt me dat ook niet echt goed voor zijn of haar gezondheid!)
Toen ik hem vroeg of hij toekomstige kopers van bonte boertjes, of mensen waarvan hij WIST dat ze een soorgelijke kooi wilden aanschaffen voor hun bonte boer, wilde waarschuwen (Hij verkoopt ook papegaaien), antwoordde hij dat hij dat niet ging doen. Er had immers nooit een soortgelijk incident plaatsgevonden..
Hij vertelde mij ook dat er goedkopere kooien op de markt waren, die al beschadigd waren. Hij verkocht ze ook. Hij vertelde me ook dat hij ze bijna niet meer durfde te verkopen, omdat ze zo slecht waren! (Maar hij deed het nog wel?)
Het ging hem vooral om het geld. Hij toonde totaal geen interesse in het welzijn van zijn eigen, of de papegaaien van andere mensen.
Koop aub een roestvrijstalen kooi voor je papegaai, als de financien dit toelaten.. Zo niet, controleer je gepoedercoate kooi dan eens in de zoveel tijd, om er zeker van te zijn dat er geen stukjes afgekauwd worden en dat het metaal wat evt bloot is komen te liggen niet gaat roesten. Informeer ook naar de samenstelling van de poedercoating van je eigen kooi...
Inmiddels zijn ook de zijpanelen van de kooi beschadigd!
het ligt dus niet aan één paneel!
Ook had ik met deze winkel afgesproken dat ik de kooi voor een lagere prijs zou krijgen. Toen ik echter de kooi binnenkreeg moest ik een veel hoger bedrag betalen dan was afgesproken! Ik heb, omdat de kooi onder rembours was verstuurd, toch het bedrag afgerekend met de postbode.
Ik heb vervolgens geprobeerd Meneer Handels zelf te bereiken (Om de korting te declareren), maar hij was er telkens niet..
Laatst aangepast door Fluffy Sue op Zaterdag 20 Januari 2007 7:22 pm, in totaal 2 keer bewerkt |
Donderdag 31 Maart 2005 10:34 am |
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Heel goed om dat hier te plaatsen. Zo worden de mensen gewaarschuwd. |
Donderdag 31 Maart 2005 3:02 pm |
|
|
petra76
Fladderaar
| re: leo handels |
|
|
Ben toevallig vorige week ook bij leo handels geweest.
Tja voor paco heb ik een grote parkieten kooi en tot nu toe gaat dat goed in de toekomst wil ik misschien een kooi van af de grond. (moet dan wel ff me vriend overhalen) maar die ga ik misschien bij dierenvilla.nl bestellen of via marktplaats (en natuurlijk goed reinigen en ontsmetten) Verder dacht ik dat de winkel een stuk groter was dan op de site, Hier ziet die zaak supermooi eruit. Maar ik vroeg me af of de gaaien daar wel gezond waren!!!!
Verder vond ik het aanbod aan speelgoed super heel veel in alle maten.
Heb daar zelf gedroogd fruit gekocht en tja hoe heet zo'n ding
ga het proberen uit te leggen 4 houten stokjes in een vierkant aan een touw een een paar centimer nog 4 houten stokjes aan een touw. Deze hangt nu aan de kooi en ze is er helemaal verzot op koppeltje duiken. Lekker zitten en knabbelen.
Dus dit was wel een aanwist (en prijs viel mee)
Ze zitten nu in een verbouwing
hij haalt ze speelgoed uit america en wil ook boeken gaan verkopen.
De kooien zijn misschien niet oke, maar het speelgoed vind ik wel goed. |
Vrijdag 1 April 2005 10:21 am |
|
|
|
|
petra76
Fladderaar
| p.s. tip om meneer handels te bereiken |
|
|
Is natuurlijk heel irritant als mensen er niet zijn.
Maar heb je al geprobeerd om deze beste man onder een andere naam te bereiken. bv anita of kim ect.
en met een hele andere vraag
en als je hem dan aan de lijn krijg, vertel je gewoon je eigen naam
Of je doet net of je nix weet (over je smoes hem te spreken)
of je vertelt van ja sorry dat ik een andere naam gebruikte maar ik kreeg het gevoel als ik het op deze manier deed u wel te spreken u spreek namelijk met (weet je naam niet) over die kooi bla bla bla
Het is een tip kijk maar wat je er mee doet
iedergeval succes
en blijven bellen
(misschien drijgen met programma's zoals kassa, kat in de zak, breekijzer ect
kan misschien ook helpen) |
Vrijdag 1 April 2005 10:26 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: p.s. tip om meneer handels te bereiken |
|
|
Hmmm nee dat niet.. Maar ik zei ook nooit waarvoor ik belde..
Ach, het is al lang geleden, en ik wil eigenlijk niks meer met die vent te maken hebben..
Ik heb 'm toen aan de lijn gehad om te vertellen dat mijn kooi gesloopt was.
Toen kreeg ik dus het bovenstaande verhaal..
Ik laat het er maar bij en probeer andere mensen voor hem te waarschuwen.. |
Vrijdag 1 April 2005 11:31 am |
|
|
petra76
Fladderaar
| re: leo handels |
|
|
Jammer dat je het erbij laat zitten, ik snap het wel hoor ik kan ook vrij laks zijn met kapotte dingen terug brengen!!!! maar helaas naast mij nog 100 andere en dat weten verkopers. Dus ja dat weten ze en daar spelen ze op in de aanhouder wint zeg ik maar. Mog je ooit nog is zoiets meemaken moet je het eigelijk doorzetten. Kost veel moeite en tijd, maar zo kunnen hun zooi blijven verkopen. |
Zaterdag 2 April 2005 9:18 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: re: leo handels |
|
|
Tja, ik heb ook geen bewijs, ik heb zijn telefoongesprek niet opgenomen.. Dus ik heb geen poot om op te staan. (In ieder geval voor het feit dat hij me heeft genept met de prijs)
Voor dat andere, tja.. Ik kwam er pas veel later achter.. En nu is het denk ik te laat om het op de garantie te gooien..
Ik probeer andere mensen gewoon te waarschuwen..  |
Zaterdag 2 April 2005 11:02 am |
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Ik heb dezelfde kleur van kooi ( een cottage villa) Krabi bijt er wel niet in maar als k het schoonmaak met sponsje heb ik strepen erop en gaan niet weg ik schuur mss te hard? |
Zaterdag 18 Juni 2005 8:13 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Strepen? Misschien zeepresten? Of niet? |
Maandag 20 Juni 2005 8:21 am |
|
|
|
|
sabina
Net uit het ei
|
|
|
Hallo allemaal,
bedoelen jullie hier Leo Handels uit Beek Limburg??
Omdat ik in de buurt van Beek werk ben ik 2 keer bij hem eten gaan kopen voor Pundo. Ik zou hier nooit een kooi, laat staan een papegaai kopen. De man is zeer ongeïnteresseerd in zijn vogels, ze zien er onverzorgd uit en de zaak is al maanden in verbouwing terwijl de vogels daar ook gehuisvest zijn.
Wij willen graag een tweede grijsje, maar die gaan we halen bij de dierenzaak waar we ook Pundo destijds gehaald hebben.
Maar uit nieuwsgrierigheid heb ik bij Leo Handels naar een baby grijze roodstaart gevraagd.
Geen probleem, kon hij altijd aankomen, maakte niet uit hoeveel (????), hij had er op dat moment 20 zitten, zei hij. 15 voor op te sturen naar Spanje, de rest was te koop.
Heel zakelijk, heel kil. Totaal geen interesse naar het waarom, wat en hoe van mijn kant.
In 2 andere dierenwinkels bij mij in de buurt heeft bij de ene winkel de eigenaresse bij mijn eerste aanschaf van een papegaai het mij echt uit mijn hoofd proberen te praten door alle nadelen en consequenties op te noemen.Echt uit liefde voor papegaaien!
Bij de andere dierenwinkel waar we Pundo uiteindelijk gekocht hebben zijn ze nu bij onze zoektocht naar een tweede ook heel geïnteresseerd en informatief. Ze willen graag weten of Pundo dominant is of lief zodat er een beetje aan "relatiematch"gedaan wordt, de aanschaf van een tweede kooi enz enz.
Zo'n verschil van benaderen dan bij Leo Handels.Niet dat andere dierenwinkels niet commercieel zijn, zij moeten er natuurlijk ook aan verdienen. Maar commercieel kun je ook zijn in combinatie met liefde voor dieren en daar is bij Leo Handels niets van te merken!!!
Zo, ik heb mijn hart gelucht!!!
Groetjes Sabina |
Dinsdag 25 Oktober 2005 3:04 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Jeetje, wat een verhaal Sabina! Ik ben er zelf nooit geweest..
Maar ik had toen die kooi besteld en zou er korting voor krijgen..
Toen de kooi kwam, moest ik meteen betalen en de korting was dus niet berekend. Erg onbetrouwbaar..  |
Woensdag 26 Oktober 2005 9:54 am |
|
|
Bimar
Beginnende vlieger
Ik woon in de buurt van beek, en het enige waar ik terecht kan is, leo handels, of petsplace in sittard.
en pets place informaard je erg goed vind ik. en neemt de tijd voor je, en voor de vogels. als duurt het een uur.
graag reacties. omdat ik hier in limburg weinig winkels heb i de buurt van sittard. |
Vrijdag 9 December 2005 3:46 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
in weert zit een goede winkel.
Is wel een eindje rijden van uit sittart. maar ik denk dat er in de buurt ook nog wel andere goede winkels zitten hoor.
Gewoon ff gaan zoeken goude gids of internet. |
Vrijdag 9 December 2005 6:59 pm |
|
|
Bimar
Beginnende vlieger
in sittard en dna hier in het dorp Born zit een winkel, dan zijn de enigste die redelijk dicht in de buurt zijn voor mij, aangezien wij alleen maar een brommertje hebben. |
Dinsdag 20 December 2005 9:38 am |
|
|
Danny
Moderator

| Leo Handels |
|
|
Hallo allemaal
Helaas heb ik de afgelopen week wat minder tijd gehad om af en toe te kijken hier op de site.
Zag nu toevallig de naam Leo Handels staan.
Het laatste bericht hierover is toch al een tijdje geleden.
toevallig zijn wij hier vorige week even gaan kijken,we wilden nog wat speeltjes halen voor jip.
Toen we de winkel binnen gingen,had ik echt zo iets van wow,nou hier moeten we toch zeker slagen.
Zo'n uitgebreid assortiment aan spullen en kooien.
Was eigenlijk ook wel eens benieuwd wat ze daar van vogels hadden.
Daar moest je voor achter door zijn.
Weet eigenlijkj niet goed te vertalen.
Oke,er zaten heel veel vogels,echt voor een zeer groot kapitaal.
Maar jezus,ze zaten daar in hokjes van ik weet niet hoe groot,maar veel te kjlein voor vele van deze vogels.
Vond ze heel slecht verzorgd uit zien.
En zaten me daar twee tienermeisjes de kooien,ja hokken eigenlijk schoon te maken en de vogels werden dan gevangen met een schepnetje,was gewoon aan ze te merken dat ze niet wisten waar ze mee bezig waren.
Linda vond een vogeltje heel lief en bleef hem krauwelen,maar ik kon het geheel in die twee kamertjes vol met hokken niet aan zien.
Het liefste had al die vogels meegenomen,maar ja,helaas het geld niet voor en ook de plaats niet,weet wel zeker dat ik ze met meer liefde zou verzorgen.
We zijn uiteindelijk vertrokken zonder er ook maar een cent uit te geven.
Vond het zo verschrikkelijk voor de vogels.
En zeer schandalig van de handelaar,hoe hij hier de vogels verzorgt,die doet het volgens mij echt alleen maar voor het geld. |
Zondag 5 Maart 2006 6:33 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 3:13 am
|
|
|
|
|