|
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
| mag het nou wel of niet.. ? |
|
|
ik had een keer van marleen begrepen dat je tegenwoordig geen papegaai in een winkel mag hebben als pronkstuk... ?
nu vraag ik me af of ik het nou goed begrepen had...
klopt dat ? |
Maandag 26 Maart 2007 12:10 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Volgens mij is dat afhankelijk van de winkel. Restaurant bv niet vanwege hygiene?, maar als de kooi oke is en de verzorging ook...dan mag t volgens mij best hoor Is zelfs een stuk fijner voor t dier dan alleen thuis zitten  |
Maandag 26 Maart 2007 12:13 pm |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
t gaat beide om tuincentrums....
marleen had toen geloof ik een verwaarloosde er weggehaald en een rechtzaak aangespannen.. ?
ik dacht dat ik had begrepen.. dat je wel voor de verkoop maar niet als pronkstuk  |
Maandag 26 Maart 2007 12:17 pm |
|
|
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
haha hoezo fijner als ze alleen thuis zitten... ???
6 uur gaat de winkel dicht en zitten ze de hele avond en nacht alleen hoor  |
Maandag 26 Maart 2007 12:23 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Maar niet iedere gaai blijft dan achter Ik weet dat er mensen zijn die hun gaai meeslepen van winkel naar huis en andersom.
Dat
bedoel ik dus . En slechte verzorging en verwaarlozing is overal even slecht of t nou thuis is of in een winkel ...alleen is er meer kans dat t in een winkel ontdekt wordt Er zijn immers zat mensen die thuis voor de sier een dier hebben...en dat is niet minder erg  |
Maandag 26 Maart 2007 12:28 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
En wat te denken van werkende mensen die de hele dag hun dier alleen thuis laten...is dat zo anders? Als je t uitrekent zijn die dieren NOG langer alleen. In t weekend zal je zowiezo voor verzorging moeten zorgen..ook in en winkel. Tsja, t is niet mijn idee van dieren houden, maar dat is een fulltime baan en 1 dier ook niet  |
Maandag 26 Maart 2007 12:31 pm |
|
|
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
ik vind niet niet dat je dat echt kunt vergelijken....
ik vroeg dat ja hij is hier altijd zei die vrouw... ik zo ja en om 6 uur gaat de deuren dicht en t dier is alleen..
ik zo en zondags dan ? dan kwam dr smorgens alleen iemand voeren
toen zei ik koop een beeld als een pronkstuk ofzo
maar tommy vind niet dat je dat met een fulltime baan kunt vergelijken  |
Maandag 26 Maart 2007 8:14 pm |
|
|
esjo
Moderator

Bij ons in Meppel is een dierenwinkel waar ze de papegaai overdag meenemen en 's avond weer meer terug naar huis. Die is ook niet te koop.
Sterker nog, zij verkopen helemaal geen levende have (alleen wat visjes) |
Maandag 26 Maart 2007 8:16 pm |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
ja das leuk voor zon dier esjo... da hoor ik ook vaker  |
Maandag 26 Maart 2007 8:22 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
nee? ligt eraan hoe en wat he? Je kunt t zowiezo niet over 1 kam scheren. Niet iedere vogel heeft t slecht in een winkel...en niet iedere vogel heeft t goed bij fulltime werkende mensen. Als ze alleen zitten ZEKER niet! Dus ik vind dat wel te vergelijken...een dier hoort
niet
alleen te zitten Kan t hok nog zo mooi zijn, de speeltjes nog zo duur...daar zit t geluk van een dier niet in. Als je 6 uur thuis zou komen bij je gaai, en om 8 uur vertrok...dan zit hij immers verrekte lang alleen Weekenden in een winkel is niet oke...maar dat net zo min.
Wat jij noemt als voorbeeld Esther ...dat vind ik nou een perfecte situatie voor een gaai. mee naar t werk..en mee naar huis.
Dus antwoord op de vraag...JA een dier mag best mee naar een winkel als je daar werkt en t kan en mag...en nee...een dier mag je niet verwaarlozen. Thuis niet en in een winkel niet.  |
Maandag 26 Maart 2007 8:23 pm |
|
|
esjo
Moderator

Maar om terug te komen op een vogel die in een winkel zit en daar blijft. De hele dag zijn er mensen om hem heen. Er van uitgaande dat er goed voor het dier gezorgd wordt, lijkt me dat helemaal niet zo'n slechte optie.
Herman gaat altijd op tijd slapen en 's avonds heb ik niets aan hem. Wanneer hij bv. in een winkel zou zitten is hij maar 1 dag alleen en dat is de zondag.
Bovendien als er de hele dag drukte om zo'n beessie heengeweest is lijkt het me voor de gaai ook niet verkeerd dat ie voor het slapen gaan nog even rust heeft. Ik ga er hier dan wel vanuit dat hij goed verzorgd wordt.
Het zal net zoals in thuis situaties verschillen van winkel tot winkel. |
Maandag 26 Maart 2007 8:40 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
ja dat vraag ik me ook wel eens af wat de dierenwinkel bazen met hun papegaai doen als de winkel sluit ik zal het is brutaal gaan vragen ben best benieuwd... |
Maandag 26 Maart 2007 8:40 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Juist esther! 6 dagen per week, t grootste deel van de dag mensen om zich heen. Veel dieren zouden wensen dat ze zo'n leven hadden. Zo zie ik het ook. t Is mss niet perfect...maar er is zoveel niet perfect en daarbij gaat iederen wel eens een dagje weg zonder dieren  |
Maandag 26 Maart 2007 8:50 pm |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
klopt tommy.... iedereen gaat wel eens een hele dag weg maar als da van smorgens tot savonds is komt mn mam smiddags ff paar uurtjes..
omdat ze gewend zijn dat er bijna de hele dag mensen om hun heen zijn  |
Maandag 26 Maart 2007 9:44 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Daar ging t niet om toch? Niet om hoe wij t doen? t Ging erom of t mocht en of t slecht zou zijn. Of je dus simpel weg kunt zeggen...een gaai in een winkel is slecht En nee, dat kun je dus niet zo stellen.
Trouwens gaan wij ook wel eens een dag met zn allen weg En nee, dan is er dus niemand thuis, tot we weer terug zijn. Verder ben ik er altijd, maar nogmaals ...1 zondag per week waarop hij alleen zit , maar wel verzorgd wordt, en 6 dagen mensen om zich heen? Simpele rekensom laat zien dat dat meer tijd samen is dan met een fulltimebaan... (tenzij die vogels niet mogen slapen ofzo ) en ook die zal nog wel eens iets anders doen dan thuis zitten
Zou mijn man een papegaai hebben en alleen zijn...dan was die vogel beter af als hij onder werktijd bij hem kon zijn dan alleen na t werk
Verder hangt t af van de situatie en de verzorging, maar heeft dus niet met de plek te maken.  |
Dinsdag 27 Maart 2007 9:49 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:40 am
|
|
|
|
|
|