|
|
|
Remrov
Fladderaar
| metaaldeeltjes in Beaphar cana grit? |
|
|
Ik heb laatst Cana grit voor Pilaf gekocht omdat ik hoorde dat dat gezond was. Nu heb ik van een kennis gehoord waarvan een amazone papagaai was doodgegaan aan metaal vergiftiging dat ik eens met een magneetje over het Cana grit moest gaan om te kijken of er geen metaaldeeltjes in zaten. Dat heb ik gedaan en inderdaad schoten er vele zwarte stukjes uit het grit tegen de magneet toen ik deze erboven bewoog. Betekend dit dat er metaaldeeltjes inzitten?
En zal ik er mee teruggaan naar de winkel en het ze daar vertellen?
Want dit lijkt me niet de bedoeling. |
Zondag 5 Augustus 2007 7:31 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: metaaldeeltjes in Beaphar cana grit? |
|
|
Ehmmm?? Echt lekker klinkt dit niet!!! Mij lijkt het een logische verklaring dat dit gewoon metaaldeeltjes zijn.. Ik vind het wel in en in triest als dit zo zou zijn.
Ik zou het iig niet meer geven!!
PS Ik verplaats je topic eventjes.. |
Zondag 5 Augustus 2007 8:25 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ja, dat geeft te denken. Magneet trekt metaal aan dus wat zou het anders moeten zijn. Het is te zot voor woorden  |
Zondag 5 Augustus 2007 9:29 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: metaaldeeltjes in Beaphar cana grit? |
|
|
Ik heb ook wel eens gehoord dat er iemand met een magneet door een zak zaad ging. Ook allemaal metaaldeeltjes a/d magneet!!!  |
Zondag 5 Augustus 2007 10:27 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Wat is dat raar. Zal er misschien iets van metaal in het zaad en grit zitten van nature. Dus geen toevoeging.
Zou ik eigenlijk eens moeten testen, met een magneet door de tuin heen bij alle planten en struiken  |
Maandag 6 Augustus 2007 9:45 am |
|
|
Laura B
Moderator

ik zou de producent eens om uitleg vragen en het grit niet meer geven...dit is te gek voor woorden...  |
Maandag 6 Augustus 2007 11:21 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb ook beaphar grit in huis. Net even getest met een magneet, en ik krijg dezelfde zwarte deeltjes. Het zit dus standaard in hun formule, maar wat het dan is? |
Maandag 6 Augustus 2007 1:19 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Geen idee wát het is, maar ik vind het wel erg vreemd en zou het ook niet meer geven?? |
Maandag 6 Augustus 2007 5:25 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ow,dat is echt vreemd,ja.
Ik heb het dan niet van Beaphar,maar zal het hier ook eens controleren. |
Maandag 6 Augustus 2007 7:03 pm |
|
|
|
|
sneeuwkat
Net uit het ei
|
Het is inderdaad metaal, anders kan de magneet het niet aantrekken.
Ik weet niet zeker of een magneet alleen ijzer aantrekt of ook andere metalen...
Hoe dan ook, metaal is niet het enige dat in gemengd grit zit!
Er zijn allerlei rommel in zoals houtskool, gemalen bloempotten en wat niet nog meer.
Als de vogels zaden eten geef ze dan 100% gemalen oestergrit. Daar zitten geen rare toevoegingen in!
Over zaden en zaadmengels gesproken: de meeste zaadmengsels komen uit landen waar men het niet nauw neemt met bestrijdingsmiddelen...
Bovendien bevatten de meeste zaadmengels (in elk geval de standaard mengels uit de dierenzaak) een verkeerde verhouding aan vetten, koolhydraten en eiwitten (over vitaminen en mineralen zal ik het maar niet hebben). En als de vogels dan ook nog eens hardnekkig selectief eten dan zijn zaadmengels al helemaal slecht...
Groetjes,
Cindy |
Vrijdag 21 December 2007 10:42 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm, dus jij denkt dat het niet kan? Ik zal eens kijken of ik het uit kan zoeken. Ik ben zelf niet zo thuis hierin. |
Maandag 24 December 2007 10:59 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:41 am
|
|
|
|
|
|