|
|
|
Vienna1981
Eitje
| Mijn ervaring met Dennis Papegaaien Den Haag... :evil: |
|
|
Ik zag in 2005, toen ik voor een papegaai begon te kijken op internet, een advertentie van Dennis Papegaaien in Den Haag.
Je kon daar een vogel kopen met gratis kooi, op afbetaling en met levenslange omruilgarantie en spreekgarantie (tja...).
Het zag er allemaal goed uit en er stonden hele goede verhalen bij en er stond dat hij jarenlang ervaring had en goed was en een eigen kwekerij bezat in het buitenland en bla bla bla... Er waren op zijn website zelfs filmpjes te zien van zijn papegaaien met een gastrol in TV programma´s. Het kwam bij mij in ieder geval betrouwbaar over.
Ik dus helemaal naar Den Haag gereden. Daar heb ik een grijze roodstaart papegaai uit een hokje gekozen (ik wist toen echt nog helemaal NIKS van papegaaien) en een mooie grote kooi uitgezocht.
Ik kreeg het allemaal mee op afbetaling en er werd mij verteld dat de papegaai ongeveer 6 maanden oud zou zijn en dat het helemaal goed zou komen met het tam krijgen en leren praten. Ik zag dat de papegaai een ringetje om had en ik wist dat dat belangrijk was, dus ik ging er vanuit dat alles goed was en ben naar huis gereden.
Eenmaal thuis de kooi opgezet en de papegaai erin.
Toen viel me op dat hij erg angstig was, maar ik dacht dat dat wel normaal was in het begin en dat het ff wennen zou zijn.
De dag erna begon ik erg te twijfelen omdat de papegaai wel heel erg heftig reageerde op mensen, hij begon echt te schreeuwen en te grommen en aan te vallen als er iemand te dicht bij de kooi kwam en maakte een hele angstige en gestreste indruk!
Ik heb een bekende kweker hier in de buurt toen gebeld met mijn verhaal (hij zei al gelijk ojee, Dennis) en ik ben op zijn advies daar naartoe gereden met de papegaai.
Eenmaal daar aangekomen bekeek hij de papegaai en wist hij mij te vertellen dat dit een wildvang papegaai was van al minstens 2 jaar (omdat zijn ogen al helemaal oranje waren gekleurd) en dat die nooit geschikt zou worden als huisdier.
Hij zou zich nooit prettig voelen bij mensen. Het ringetje om zijn poot was er gewoon zelf omgedaan met een tang bij Dennis Papegaaien en het was dus geen vaste voetring (dat verschil kon ik toen nog niet helaas).
Ik zou volgens de afbetalingsregeling voor deze vogel 500 euro moeten betalen en voor de kooi ook nog es zoiets (terwijl die gratis zou zijn, maar die actie was opeens voorbij toen wij in Den Haag aankwamen), maar aangezien ik gewoon gigantisch was opgelicht wilde ik dit niet helemaal betalen. Ik heb naar Dennis Papegaaien gebeld en gezegd dat ik bereid was om de helft te betalen omdat hij me gewoon flink had besodemieterd! Vervolgens begon meneer Dennis jr. te dreigen dat ik maar beter kon betalen. Hij zei letterlijk: Als je niet betaald, maak ik je kapot vieze k*t h**r! Omdat hij mijn adresgegevens had i.v.m. de afbetalingsregeling vertrouwde ik het niet en heb aangifte gedaan bij de politie. IK WIL DUS IEDEREEN WAARSCHUWEN VOOR DE PRAKTIJKEN BIJ DENNIS PAPEGAAIEN IN DEN HAAG !!!
Uiteindelijk heb ik de wildvangpapegaai naar de kweker hier in de buurt gebracht en nu wordt hij daar gebruikt om te kweken. Ik heb 200 of 300 euro (dit weet ik niet meer precies) bij moeten betalen en kreeg toen een baby grijze roodstaart papegaai (Jago). Dit was ook niet een verhaal om over naar huis te schrijven (zie mijn reactie bij dit artikel: http://www.gaaies.nl/modules/s.....?itemid=15) maar uiteindelijk is alles voor mij gelukkig toch nog goed afgelopen en heb ik er een schat van een grijze roodstaart aan overgehouden die ik niet meer zou willen missen! |
Vrijdag 6 Februari 2009 8:16 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ja, Dennis is een laaienlichter. Gelukkig is dit verhaal voor jou en de wildvang betrekkelijk goed afgelopen. Helaas geldt dat lang niet voor alle gaaien en mensen die bij Dnnis zijn opgelicht.
Het is goed dat dit soort verhalen hun weg vinden op fora zodat er meer kans is dat mensen hier van op de hoogte zijn en dus gewaarschuwd zijn. |
Vrijdag 6 Februari 2009 8:21 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Wow, dat is niet min je verhaal. Weet niet goed wat zeggen, ik vind het echt naar dat jullie dat hebben moeten meemaken.  |
Vrijdag 6 Februari 2009 9:16 pm |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
GVD, Dat is de papegaai die ik in 2005 heb terug gebracht...
Deze meegekregen in Den Ilp, terug gebracht in Den-Haag.
Zal eens even kijken of ik het ringnummer terug kan vinden...
GVD,GVDomme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik gaat nu even wat anders doen, even laten bezinken< dit is een klap in me gezicht  |
Zaterdag 7 Februari 2009 4:08 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Jee wat een verhaal. Die Dennis is echt een oplichter . |
Zaterdag 7 Februari 2009 5:18 pm |
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Windkracht13
Ik gaat nu even wat anders doen, even laten bezinken< dit is een klap in me gezicht
Jeetje windkracht13.....Wat had Dennis tegen jou gezegd?
Sterkte  |
Zondag 8 Februari 2009 11:27 am |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Deze voel kwam uit 1 van zijn kweekkamers... (Bleek later)
Heb geen papieren meer waar het ringnummer op staat om te kunnen checken.
Wat ik wel weet, dat het een zeer grote congo was die ik heb terug gebracht, met een gewicht van zeker tegen de 500 gram.
Deze zou weer richting Amsterdam gaan, volliere...
Dat is wat er tegen mij is gezegt.
Mijn eertste vogel daar gekocht, dood Bek & verenrrot...
-Nooit kunnen bewijzen, vogel vernietigd
-Dit zonder te vragen wat er met de vogel moest gebeuren!!!!!
Na dik een jaar bekvechten, en bedreigingen aanhoren, deze vogel meegekregen.
Bij thuiskomst was het beesje geheel in paniek (Geen mensen gewend)
Maargoed, ik stop weer met dit verhaal, kan er nog steeds moeilijk over praten, deze vogel heeft een ander grijsje dood gebeten door VITALE ANGTST...
Ik zal het verhaal proberen om op papier te zetten, voordat ik dit hier neerzet. (het verhaal is namelijk te bizar voor woorden)  |
Maandag 9 Februari 2009 10:30 am |
|
|
esjo
Moderator

Veel Sterkte
Ik kan me goed voorstellen dat je hier ziek van wordt. Dit is zo triest  |
Maandag 9 Februari 2009 10:36 am |
|
|
Vienna1981
Eitje
| :( ongelofelijk !!! |
|
|
Ik snap echt niet hoe dit kan!!!
Waarom heeft die gast nog steeds een winkel?
Hoe is dit mogelijk???
Wordt hier echt niet goed van... |
Maandag 9 Februari 2009 11:10 am |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Het alle rotste is dat deze meneer meestal de 1e link op google is.
Mensen die gaan googlen komen meestal bij hem uit.
Als je dan vervolgens de site bekijkt, ziet het er goed/betrouwbaar uit...
Zo ben ik er dus ook in gestonken!
Gelukkig is ze (shara, zo had ik haar genoemd voor de 2 maanden dat ze bij me was) nu bij een kweker, en kan in alle rust haar leventje leven... |
Maandag 9 Februari 2009 5:03 pm |
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by Windkracht13
Ik gaat nu even wat anders doen, even laten bezinken< dit is een klap in me gezicht
Misschien mis ik iets, maar hoe weet je dat het om dezelfde vogel gaat? neem aan dat het verloop bij dennis enorm moet zijn... |
Maandag 9 Februari 2009 5:11 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Wat een verhaal vienna1981..... Helaas geen op zich staande ervaring met deze zaak!
Snap alleen niet zo dat je nog een baby grijsje bij dennis hebt gehaald met bijbetaling nadat hij jou zo bedreigd heeft....van mij had die vent de boom in gekund....
Ben wel blij voor je dat het met Jago nu goed is gekomen...  |
Maandag 9 Februari 2009 5:15 pm |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Nee,Laura, hij heeft het grijsje naar een plaatselijke kweker gebracht, en daar een ander jonkie tegen bijbetaling mee gekregen.
 |
Maandag 9 Februari 2009 5:22 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Aha nou snap ik m....het klonk mij al wat onzinnig in de oren....  |
Maandag 9 Februari 2009 5:47 pm |
|
|
Vienna1981
Eitje
quote:
Originally posted by Laura B
Snap alleen niet zo dat je nog een baby grijsje bij dennis hebt gehaald met bijbetaling nadat hij jou zo bedreigd heeft....van mij had die vent de boom in gekund....
Ik heb Jago met bijbetaling bij een kweker hier in de buurt gehaald, niet bij Dennis
Oeps, zag net dat het al duidelijk was  |
Maandag 9 Februari 2009 7:28 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:42 am
|
|
|
|