op de site van birdfood staat een nieuw boek over papegaaien en kweekverslagen en een deel van hedwig vd horst dus een heel veelzijdig boek lijkt me en het komt het NOP ook te goede en dat is alleen maar goed lijkt me
Ik zal ff alles opschrijven.
Had een foldertje bij het pakara magazine.
Het boek heet: papegaaien van A tot Z,en zal 29,95 gaan kosten.
Punten die behandeld gaan worden:
-praktische info over het houden van papegaaien
-verschillende kweekmethoden duidelijk uitgelegd
-beschrijving van verschillende soorten papegaaien
-ziektekunde bij papegaaien
-handige tips over het aanschaffen van een papegaai
-voorlichting over gezonde voeding
-opvoeden en gedrag van de vogel
-incl. handige dagboeken en groeischema's
Papegaaien zijn al eeuwenlang populaire huisdieren. Het toenemende aantal kwekers en een lagere aanschafprijs zorgen ervoor dat het aantal papegaaienhouders toeneemt.Dit handboek biedt deze papegaaienhouders praktische,duidelijke info over het houden van deze vogels. Alles komt daarbij aan de orde: van de kweek en aanschaf tot aan de voeding,gezondheid en het gedrag. in het boek zijn interessante dagboeken en praktische groeischema's opgenomen. Kortom een onmisbaar handboek voor alle papegaaienhouders en -liefhebbers.
Hoofdauteur Thiely de Moor heeft veel ervaring met het kweken en houden van papegaaien. Door de jaren heeft zij conscientieusdagboeken bijgehouden over het houden van papegaaien,waarvan het resultaat in dit boek te vinden is. Naast het kweken van papegaaien is de Moor actief betrokken bij de papegaaienvereniging Pakara. Debbie Rijnders,gedragstherapeut voor dieren,heeft het hoofdstuk over het gedrag van papegaaien voor haar rekening genomen. Het medische hoofdstuk is geschreven door dierenarts Hedwig van der Horst.