Papegaaien insulinde Almere

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
marloes1972
Eitje

Papegaaien insulinde Almere  Reageer met quote  

Ik ging hier vandaag heen voor informatie zoals ze op hub site uitnodigend zeiden.
Er waren meerdere medewerkers aanwezig.Maar er was geen tijd voor fatsoenlijke informatie.
Toen ik vroeg om het verschil tussen bonte boertje of meijer zei de medewerker, er is geen verschil zet je er hier 60 neer zijn ze gewoon het zelfde. .?? ook zat er tussen de kanarie, grasparkieten , en andee gewone verkoop vogels een vakantie ganger namelijk een bonte boertje.
OOk was en een afgeslaten gedeelte met opvang papegaaien.
een andere afgesloten ruimte ernaast verkoop jonkies.
Nee op de website kwamen ze vriendelijk en kundig over maar daar twijfel ik nu erg aan.

http://www.insulinde-papegaaien.nl/1210449.htm

http://www.insulinde-papegaaien.nl/1586052.htm
Bericht Donderdag 31 Juli 2008 7:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Winkels, ja daar ben je echt afhankelijk van wie er is. Veelal gebeurt het dat er echt alleen verkopers lopen en die hebben weinig kennis van zaken. Mogelijk kan je beter met Corina van http://web.sennapapegaaien.nl/.....p;Itemid=3 contact opnemen. Die woont ook in Almere, kweekt met beide soorten en heeft veel verstand van vogels. Ik ben bijna zeker dat je daar welkom bent en dat zij je overspoelt met informatie.
Bericht Donderdag 31 Juli 2008 8:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Papegaaien insulinde Almere  Reageer met quote  

Tja.. Ik ben maar één keer bij Insulinde papegaaien geweest en vond ze vooral heel erg onvriendelijk.
Maar, wat jij vertelt getuigt wel van grote onkunde. Rolling Eyes
Bericht Donderdag 31 Juli 2008 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Lijkt me geen leuke ervaring nee.
Naar wat ik hier lees en op hun site zie is het toch helemaal anders als je ze dan echt in het echt ontmoet die mensen, nee, lijkt me niet aangenaam.
Bericht Vrijdag 1 Augustus 2008 9:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wendy.p.
Eitje

Reageer met quote  

Dit zijn absoluut geen vriendelijke mensen nee, stel zacherijnen zijn het.
Je moet ook via het raam kijken naar de hokken die daar achter het raam staan je mag er niet bij in de buurt komen je moet van daaruit maar kiezen welke je wilt hebben eventueel Confused

Tevens vragen ze er een belachelijke prijs ook nog voor ze zijn echt duur.
Bericht Donderdag 7 April 2011 10:39 pm
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Insulinde bied u de mogelijkheid om uw vogel onder te brengen bij een wettelijk geregistreerde stichting met de zekerheid dat uw vogel NOOIT meer in de handel terecht komt.

Uw vogel zal zeker NIET alleen in een huiskamer kooitje geplaatst worden, maar in een groep of met een geschikte partner.

Al op 7 maart 1997 heeft Jeroen.A.Gulien de stichting PapegaaienZorg.nl opgericht.
Deze stichting heeft zich tot op heden altijd bezig gehouden met herplaatsing van verschillende papegaaien bij kwekers.
aangezien door ruimte gebrek geen goede opvang mogelijk was.
Het is immers niet mogelijk een papegaai, kaketoe of ara op een verantwoorde wijze in een woonwijk op te vangen.

ze spreken zich zelf lekker tegen
eerst over niet in de handel gebracht worden

maar tegelijk moet je vogel als je hem/haar afstaat wel als leg batterij gaan werken bij een kweker
zins wanneer is een kweker geen handel meer ???

ik zelf zou mijn vogel nooit hier naar toebrengen ik ken andere stichtingen waar ze eerst in een normaal woonadress van een liefhebber worden onder gebracht en alle aandacht krijgen die ze nodig hebben en als ze geheel gezond blijken tezijn naar adoptie adressen gaan

dan weet je zeker dat je vogel de aandacht zal krijgen die het verdiend na je dood en een ander ook blij met je vogel zal zijn er niet een uit de handel koopt
en dat de nieuwe eigenaar ook goed begeleid wordt in hoe je met een papegaai om moet gaan zodat de meest voorkomende problemen zoals bijten,partner gedrag etc al voorkomen worden
Bericht Woensdag 17 Augustus 2011 4:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

ik kwam die winkel tegen op marktplaats, was nieuwsgierig en ben er dit jaar ook eens wezen kijken. inderdaad, papegaaien achter het glas op de grond in een speciale ruimte. Er zat een rose kaketoe in een m.il kleine en vieze kooi. Tevens een oude ara, ongeringd, die je eigenlijk een beter leven zou wensen dan in die winkel, de vogel was heel nerveus.
De eigenaar gesproken, het is een winkel en ik begrijp dat je wilt verkopen, de aandacht was zo bij hem verdwenen toen hij in de gaten kreeg dat ik daar toch geen gaai zou kopen, reageerde wat geirriteerd.
Bericht Woensdag 17 Augustus 2011 9:48 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 9:54 am
  Berichten van afgelopen: