PBFD bij Lorre en Co - Lorreco - te Wijhe - II

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
Igor
Vliegende acrobaat

PBFD bij Lorre en Co - Lorreco - te Wijhe - II  Reageer met quote  

Sorry hoor, maar nu ga ik ff over de zeik Evil or Very Mad

Er is een "discussie", die ligt een paar dagen stil, dan komt er nog een reactie van Frank. Hij wijst daarin Pluisje op een aantal zaken die hem tegenstaan en je kunt zeggen dat hij Pluisje "aanvalt" (Frank & Pluisje "kennen" elkaar al langer). Pluisje reageert nog en "valt" Frank ook aan. Vervolgens vraagt ze dan om een slotje en tadaaa thread op slot. Dit vind ik NIET kunnen. Dan heb ik het niet over de inhoud van de thread (mijn mening is bekend en die laat ik verder rusten) maar wel over deze vorm van censuur die hier wordt toegepast. Als je respect wilt voor de gaaitjes, splits het topic dan in tweeen, maar sluit NOOIT een topic omdat het een van de betrokkenen niet aanstaat.
Sorry, maar dit valt me erg tegen en ik hoop niet dat dit een trend wordt!
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 9:15 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Re: Lorreco - www.lorreco.nl - Lorre en co  Reageer met quote  

Ik kan me voorstellen dat je pissig bent Igor, maar aan de andere kant was eigenlijk al besloten om het onderwerp te laten rusten, omdat het in de 'discussie' niet eerlijk meer werd gespeeld. In plaats van met argumenten te komen vielen de leden elkaar persoonlijk aan, net zoals wickingh in zijn laatste reactie. In weze had iedereen zijn zegje gedaan.
De betrokken partijen en de afgemaakte gaaitjes hebben toch niets aan dit gesteggel?? Dit neemt natuurlijk niet weg dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening en een nieuwe discussie kan altijd begonnen worden. Het verhaal heeft dan wel een slotje, maar valt nog gewoon na te lezen, dat heb ik op andere fora wel anders meegemaakt Wink Wink
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 11:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Ik snap je wel Laura, maar wij kunnen toch niet voor anderen besluiten dat ze het onderwerp moeten laten rusten? Het moet voor iemand die het nu pas leest toch mogelijk zijn om zijn/haar zegje erover te doen?
Ik vind het heel vervelend overkomen wat er nu gebeurd: Wickingh wordt "aangevallen" door Pluisje (als reactie op de "aanval" van Wickingh) en vervolgens gaat er een slotje op omdat Pluisje daarom vraagt, waardoor Wickingh geen weerwoord meer kan/mag geven. Als een moderator die zich verder niet bemoeit heeft met de discussie naar voren stapt en zegt "ho ho dit loopt uit de hand" prima, dat is af en toe nodig (gelukkig op Fluffies bijna nooit Smile ) maar nu vind ik het niet netjes.
Nogmaals: het gaat me nu niet over het onderwerp of over wie er gelijk heeft. Ik heb meerdere forums uti de hand zien lopen. Soms doordat moderators niet ingrijpen en dan dan kan het al snel een ordinaire scheldpartij worden waarbij leden alleen bezig zijn elkaar zwart te maken en vooral elkaar geen gelijk te geven. Daar ben ik hier niet zo bang voor. Maar wat er ook kan gebeuren: moderators passen te snel of te onduidelijk censuur toe. Dit heeft vaak tot gevolg dat mensen niet meer zeggen wat ze denken. Er worden dan alleen nog maar politiek correcte uitspraken gedaan of mensen zoeken hun heil elders. Ik hoop niet dat het die kant op gaat. Ik ben er nu niet bang voor hoor, maar ik zou het wel heel erg zonde vinden als het zo zou gaan, dus daarom lucht ik mijn hart maar even Very Happy
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 12:21 pm
Sue
Moderator
Moderator

Even voor de duidelijkheid, ik was van mening dat het onderwerp netjes was afgesloten door 'tbonteboertje. (Tommy heeft nog wel haar medeleven betuigd) Er zou geen slotje nodig zijn omdat pp het onderwerp netjes hadden afgesloten.

Vervolgens lees ik de reacties van Wickingh EN Pluisje, waarin, naast een argumentief stuk, ook een persoonlijke aanval zit. Berichten van dien aard zijn NIET toegestaan hier. Dat soort discussies dienen via de mail uitgevochten te worden, niet hier.
Dat heeft NIETS te maken met het niet toestaan van meningen.

Trouwens, in de regels is na te lezen dat moderators GEEN uitleg verschuldigd zijn. Niettemin wordt dit wel vaak gedaan, waardoor de indruk kan worden gewekt dat ze dit verplicht zijn. Wink
http://www.fluffies.org/nl/reg.....-vt13.html

Laatst aangepast door Sue op Zondag 7 December 2008 3:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Niemand is mij iets verschuldigd hoor Sue en er is al helemaal niets verplicht Very Happy Wel laat ik vrolijk mijn mening weten natuurlijk Wink
Een uitleg zou in deze wel prettiger zijn geweest denk ik, voor mij in ieder geval wel. Toch jammer dat nu een topic op slot zit, waar op zich niets mis mee is.
Ach niemand anders heeft gereageerd, dus het zal wel mijn irritante rechtvaardigheidsgevoel zijn wat me al vaker parten heeft gespeeld Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 1:12 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Igor
dus het zal wel mijn irritante rechtvaardigheidsgevoel zijn wat me al vaker parten heeft gespeeld Rolling Eyes

Dat siert je hoor Igor Exclamation
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 1:21 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je mag je mening best ventilleren hoor.. Beetje opbouwende kritiek is nooit weg. (Splitsen is misschien wel een idee, merci beaucoup!)

Weet je, ik had m'n buik misschien ook gewoon vol van persoonlijke aanvallen. Rolling Eyes Op het Engelse forum was er ook best wat gezeur met iemand die lekker aan het schelden en aan het trappen was. (Erger dan we hier hebben gehad) Plus dat er daar leden waren die elkaar onder water trapten. (Het is nogal lastig voor mij om dat te ontdekken, zodat ik er pas véél later achterkwam en het erg lastig was om de zaak een beetje op orde te brengen)

Ik denk dat er best mensen een mening hebben hierover.. Wink
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 1:22 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik kan me je reactie een beetje voorstellen,Igor!!!

Zelf vond ik het topic nu ook op een teveel welles/nietes spelletje uitlopen,waar ook nog eens de aanval werd geopend naar mensen onderling. Dat al die deskundigen dan eens de handen in elkaar steken en rond de tafel gaan zitten,om te kijken wat de beste oplossingen zijn,bij zo'n gebeurtenissen.Ook kunnen deze mensen toch verder discussieren door zelf een topic te openen. Wat te doen bij een PBFD uitbraak???

Ook moeten we er rekening mee houden,dat hier constant Bert's naam en de naam van zijn zaak naar voren komen en dat door het geemmer hier, dat niet zijn naam ten goede zal doen!!
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 1:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Niemand is mij iets verschuldigd hoor Sue en er is al helemaal niets verplicht Very Happy Wel laat ik vrolijk mijn mening weten natuurlijk Wink
Een uitleg zou in deze wel prettiger zijn geweest denk ik, voor mij in ieder geval wel. Toch jammer dat nu een topic op slot zit, waar op zich niets mis mee is.
Ach niemand anders heeft gereageerd, dus het zal wel mijn irritante rechtvaardigheidsgevoel zijn wat me al vaker parten heeft gespeeld Rolling Eyes

Hihi!! Sorry,was wat later met mijn reactie!!! Very Happy
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 1:27 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:

ik ben het wel met je eens hoor igor.
alleen had ik het druk zodat ik het nog niet gezien heb
Bericht Dinsdag 6 Februari 2007 8:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Embarassed Ik lees dit nu pas allemaal. Embarassed
Maar ben het eigenlijk wel met Igor eens.......
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 12:19 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Maar Igor, waar wilde je het over hebben? Ik heb
je/iedereen eerder uitgenodigd om inhoudelijke discussie te hebben.
quote:
je kunt zeggen dat hij Pluisje "aanvalt"
(Frank & Pluisje "kennen" elkaar al langer).
Pluisje reageert nog en "valt" Frank ook aan.
Vervolgens vraagt ze dan om een slotje en tadaaa thread op slot.

Dan zou je een nieuw onderwerp: “Wicking tegen Pluisje (klinkt goed)” kunnen openen?

Tbonteboertje heeft het onderwerp gesloten,
vervolgens komt een beledigende reactie van
Wickingh. Volgens goed gebruik mag je daar
natuurlijk op reageren en om boel niet te laten
escaleren en respect, heb ik een slotje gevraagd.
Daar is niets raars aan. Bovendien komt hij niet
met argumenten en feiten, maar met onterechte
beschuldigingen die nergens op gebaseerd zijn.
Deze thread ging over Lorreco en manier van
omgaan met het feit dat er PBFD was
geconstateerd. Als hij met een of een andere
stelling niet eens was is dat zijn goed recht. Maar
kom dan met argumenten en draag inhoudelijk bij.
Eerste gedeelte van het bericht bevat persoonlijke en
nergens op gebaseerde beschuldigingen en tweede
gedeelte gaat erover dat het een persoonlijke drama
was voor Bert. Dat stelt toch niemand ter discussie?
En oa mijn medelijden richting betrokkene was volgens mij
meer dan duidelijk.
Zo waar gaat het over?
Mijn inziens lijkt dat er meer op dat er juist een taboe rust
om wat dan ook ter discussie te stellen wat sommige winkels betreft.

quote:
(Frank & Pluisje "kennen" elkaar al langer)

En, sorry Igor, ik ken deze beste heer niet
persoonlijk. Behalve dat op een ander forum op
mijn elke bericht dit soort opmerkingen kwamen
of “censored” smiley. Omdat mijn mening niet
altijd in zijn denkbeeld past. Sterker nog een
aantal mensen die iets te zeggen hadden hebben
dat forum verlaten door dit soort reacties in hun richting.
Kijk ik heb wel iets te vertellen en ik heb nog
meer te leren en sta altijd open voor een
inhoudelijke discussie. Maar discussie met “ik
weet het beter en daarom is het het beste” en “zo
is het enige en beste manier omdat ik het zeg” en
met persoonlijke beschuldigingen erbij om je punt
sterker te maken – daar heb ik geen behoefte aan.
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 10:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Pluisje, ik heb aan het begin van dit draadje al gezegd dat het me niet ging om de inhoud van de thread en ook niet om de inhoud van de reactie van Frank of jou. Ik vind het erg jammer dat een topic als dit op slot gaat. Ik vind dat jij een topic niet tot gesloten kan verklaren en TBontjeBoertje trouwens ook niet. Op die manier snoer je iedereen de mond en dat vind ik niet de bedoeling van een forum. Ik had er heel goed mee kunnen leven als onzinnige reacties afgesplitst waren. Als zo'n afsplitsing dan uit de hand loopt, dan kan die door een moderator gestopt worden. Snap je niet wat ik bedoel? Het is lastig om het goed te verwoorden op een forum.
Ik heb het al van me afgezet hoor Very Happy Ik wilde dus nergens meer over discussieren, ik heb mijn mening duidelijk gemaakt, ik heb naar anderen geluisterd, mijn mening daarna opnieuw geformuleerd en dat is dat.

ps met "kennen" bedoelde ik ook dat jullie elkaar al "kennen" van een ander forum
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 10:53 am
Wickingh
Waarschuwingen: 1

Reageer met quote  

Hallo,

mijn reaktie was gebaseerd op reakties van Pluisje , die in mijn ogen(is een mening) behoorlijk kort door de bocht was.
Als je niet weet wat daar gaande is geweest en ja ik heb helaas 1ste rang mogen zitten , dan moet je behoorlijk oppassen voor je je mening als zelfverklaard expert gaat geven.
Is het onbegrijpelijk dat men nav daarvan een boze reaktie geeft?
Vervolgens zie ik hier in dit topic weer een reaktie van de dame in kwestie waarin ze mij persoonlijk probeert zwart te maken en dat kan wel of mag ik hier ook na mijn reaktie gelijk een slotje op dit topic?
Nee zo zit ik niet in elkaar ,iedereen mag een mening hebben en geven van mij ook Pluisje ,is dat niet de bedoeling van een forum?
Maar het moet echter toch niet gekker worden.Iemand laten flumineren zoals,iedereen die dieren verkoopt beschuldigen van het er op na houden van een dubbele agenda?(Hoe zijn de mensen aan hun geliefde huisdieren gekomen?)
Vervolgens een topic laten sluiten, ik vind het best, maar het lijkt hier wel op censuur en het meten met 2 maten en daar doe ik niet aan mee.

Dus bij deze gelieve mij als lid uit te schrijven en dan kan dit forum in harmonie en vrede verder gaan.
Ik heb genoeg van dit soort discussies en de afwikkeling daarvan.
Rest mij nog om iedereen die hier aktief is veel plezier en geluk toe te wensen,

mvg Frank Eindhoven

Ps Zonder me te moeten of willen verschuilen.
Bericht Vrijdag 9 Februari 2007 7:32 pm
Loes
Fladderaar

Reageer met quote  

Laughing
Bericht Vrijdag 9 Februari 2007 7:59 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende