|
|
|
Roosje
Eitje
|
Nogmaals. Jij weet totaal niet wat er dáár gebeurd is. Je hebt alleen een onduidelijk vermoeden over hoe dingen misschien wel gegaan zouden kunnen zijn en praat hierover alsof het feiten zijn. Ook weet je niet wat de motivatie is voor bepaalde besluiten en heb ik nog niet kunnen lezen dat je daar ook maar iets van interesse in hebt. Dit is buiten nadelig ook heel oneerlijk voor de betreffende kweker...
Dan kan je wetenschappelijk en technisch zijn wat je wilt, maar zonder de échte feiten ben je, hoe oneindig je kennis ook is, helemaal nergens. |
Dinsdag 30 Januari 2007 10:56 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
geef me die feiten dan, als jij denkt dat ik het bij het verkeerde eind heb. |
Dinsdag 30 Januari 2007 10:59 pm |
|
|
joke
Vlieger
|
Wat een onzin verhalen zeg, natuurlijk is de beste manier om die dieren hoe zielig ook in te laten slapen, en zo snel is ook de beste manier, niet alleen om die vogels een lijdensweg te besparen maar ook om die ziekte niet in stand te houden, je kan zo'n vogel wel onderbrengen bij andere maar zo hou je ziektes wel in stand, want de besmetting blijft altijd daar, ook via kleding of de ontlasting.
dus wat is wijsheid?? De dieren laten leven en kijken wat er verder gebeurt of zo snel mogelijk proberen dat virus uit te bannen om verdere besmetting te voorkomen? |
Woensdag 31 Januari 2007 10:12 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik ben dol op een pittige discussie, maar dit dreigt te verzanden in een welles nietes situatie.... Wie er ook gelijk heeft, gedane zaken nemen geen keer. De vogels zijn helaas afgemaakt en daar is niets meer aan te veranderen. Het is niet meer te achterhalen wat de beste koers was geweest, volgens de een is er juist gehandeld, volgens een ander weer niet...
Het is hoe dan ook een enorme klap dat Lorreco dit heeft moeten te verwerken, maar speel het in de discussie niet op de man, dat is niet eerlijk en niet netjes....Wellicht kunnen we dit topic verder laten voor wat het is????
Maar goed, dat is mijn mening  |
Woensdag 31 Januari 2007 11:33 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
|
|
|
Pluisje, even als voorbeeld. Hieronder staat een quote van jou, hierin trek je naar mijn idee de conclusie dat er verkeerd gehandeld is omdat er maar 1 test is uitgevoerd en de manier waarop je het schrijft komt over als een beschuldiging. Daaronder staat een quote van Jan, waarin hij zegt dat er wel meerdere tests zijn uitgevoerd. Dan klopt jou aanname niet dat er maar 1 test is uitgevoerd en is je conclusie dus niet correct.
quote:
Originally posted by Pluisje
Meteen alle vogels afmaken zegt niet dat je veel om je dieren heeft, maar of gebrek aan verstand
van zaken of juist andersom ten koste van wat dan ook je bedrijf redden. Sorry, dat komt hard
aan maar ik snap het gewoon niet hoe de dierenarts aan deze beslissing heeft meegeholpen zonder TWEEDE
bevestigende test!!!!!! Veel ellende had voorkomen kunnen worden.
quote:
Originally posted by old john
er zijn wel degelijk meerdere testen uitgevoerd
Nogmaals, ik weet niet hoe het gegaan is, dus is het lastig om een oordeel te vellen. Als ik er wel iets over zeg dan zal ik voorzichtig zijn en zorgen dat ik mensen niet onterecht beschuldig. Ik ga ervanuit dat je het goed bedoeld hoor Pluisje, maar hoe je het "zegt" vind ik niet echt netjes naar de betrokkenen toe. Het komt erop neer dat jij in een paar regels een oordeel velt over iets waar zij al dagen mee bezig zijn en daarbij suggereer je ook nog dat ze het niet goed doen.
Even goede vrienden natuurlijk, dat moet sowieso duidelijk zijn  |
Woensdag 31 Januari 2007 12:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Misschien even goed om te vermelden dat berichten en emails vaak héél anders overkomen dan hoe je ze bedoelt.
Het is namelijk niet mogelijk iemand z'n gezicht te zien of stem te horen..
Hier door kunnen misverstanden ontstaan.
In geval van twijfel aub niet naar elkaar uithalen, maar gewoon eventjes vragen wat iemand daarmee bedoeld..
(Ik heb ook eens een nare ruzie gehad omdat ik vergeten was smilies in een bericht te zetten.. Achteraf was het helemaal niet nodig geweest. Het geheel berustte op een misverstand..)
|
Woensdag 31 Januari 2007 12:35 pm |
|
|
|
|
Pluisje
Vlieger
Igor dit begint inderdaad meer op welles/nietes te lijken en daar heb ik
geen zin in en tijd voor .
quote:
Originally posted by old john
er zijn wel degelijk meerdere testen uitgevoerd
Dit bevat mijns inziens geen extra informatie "meerdere testen" in decennia,
een jaar, een maand, half uur? Ik heb uit eerste mond idd "gelezen"
dat er in oktober ook al ge-euthenaseerd was en in de verdenking van acute PBFD geval testen waren uitgevoerd.
Zijn deze testen bedoeld in het door jouw aangehaalde citaat?
Maar OK ik hou ermee op het is geen interessante discussie op deze
manier en eigenlijk helemaal geen discussie meer.... |
Woensdag 31 Januari 2007 2:25 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
quote:
Originally posted by Laura B
Ik ben dol op een pittige discussie, maar dit dreigt te verzanden in een welles nietes situatie.... Wie er ook gelijk heeft, gedane zaken nemen geen keer. De vogels zijn helaas afgemaakt en daar is niets meer aan te veranderen. Het is niet meer te achterhalen wat de beste koers was geweest, volgens de een is er juist gehandeld, volgens een ander weer niet...
Het is hoe dan ook een enorme klap dat Lorreco dit heeft moeten te verwerken, maar speel het in de discussie niet op de man, dat is niet eerlijk en niet netjes....Wellicht kunnen we dit topic verder laten voor wat het is????
Maar goed, dat is mijn mening
hier kan ik me wel vinden, heb trouwens een nieuw
discussie onderwerp, niks te maken met deze zaak.
Zal nieuwe discussie starten als dit een beetje zakt.  |
Woensdag 31 Januari 2007 2:27 pm |
|
|
|
|
Pluisje
Vlieger
quote:
Originally posted by Igor
Even goede vrienden natuurlijk, dat moet sowieso duidelijk zijn
 |
Woensdag 31 Januari 2007 2:38 pm |
|
|
Laura B
Moderator

hier kan ik me wel vinden, heb trouwens een nieuw
discussie onderwerp, niks te maken met deze zaak.
Zal nieuwe discussie starten als dit een beetje zakt. [/quote]
Hahaha, prima toch?? Ik had van dit onderwerp al helemaal geen verstand, dus ik heb het alleen maar gevolgd en me dr verder buiten gehouden....  |
Woensdag 31 Januari 2007 2:41 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
mooi, dan wil ik graag het onderwerp afsluiten..
Mogen Simba(geelkuif), Paru (groenvleugel) en alle andere ingeslapen papegaaitjes Rustten in hun gaaienparadijsje*
Ik mis ze!..en hoop dat alles goedkomt met de nog niet besmette vogels* |
Woensdag 31 Januari 2007 5:48 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
jeeeee wat vreselijk
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen!!! |
Maandag 5 Februari 2007 4:52 pm |
|
|
Wickingh
Waarschuwingen: 1
hallo,
ik heb met stijgende verbazing de reakties van 1 van de "deskundige" leden gelezen.
Wie heeft het recht om op deze manier een zo'n bevlogen man te bekritiseren? Jij Pluisje?
Iemand die zich achter een nick verbergd, heeft volgens mij een dubbele agenda.
Weet je wel wat de ultieme vorm van dierenliefde is?
Je eigen beesten moeten afmaken komt daar in voor als er geen andere optie is.
Voordat je zulke stellingen inneemt moet je 1st juist geinformeerd zijn, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij dat mbt Bert niet bent.
Als de vogels lijden omdat er acute PBFD is vast gesteld zal je drastische maatregelen (en neem van mij aan hij heeft er bij staan janken) moeten nemen.
Ik heb met alle macht nog gezocht naar oplossingen , maar helaas de tijd die ons gegeven was , was tekort.
mvg Frank |
Maandag 5 Februari 2007 7:29 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
|
|
|
Nou, dat gaat me te ver Wicking, je beschuldigt me van zaken waar JIJ geen weet van hebt.
Wie ben jij om mijn deskundigheid in twijfel te trekken, het is trouwens niet de eerste keer dat je dat doet.
Over dubbele agenda’s gesproken: ik durf te beweren dat iedereen die dieren verkoopt én dierenvriend is
een dubbele agenda heeft.
Bovendien verwar je voortdurend je eigen mening met de waarheid.
Over recht op kritiek: iedereen inclusief mezelf heeft in dit land recht om kritiek te hebben en jou is het niet
van boven gegeven te beslissen over wie er wel en geen kritiek mag worden geuit. Let beter op je eigen beweringen
richting andere mensen.
PS Je hebt al eerder diverse keren op een ander forum via pb’s mijn echte naam gevraagd, het is mijn goed recht
die niet zomaar aan iedereen te geven. Dat heeft niets met dubbele agenda’s te maken, maar gewoon met
een beetje privacy. Er zijn genoeg mensen op dit forum die mij in levende lijve hebben gezien en bij me thuis
zijn geweest (en dus ook mijn naam weten). Ik bepaal wie ik mijn naam geef en niet jij!
PS 2 Admin: kan er een slotje op deze thread, uit respect voor de overleden gaaitjes? |
Maandag 5 Februari 2007 9:05 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 10:01 am
|
|
|
|
|