Pets place arnhem

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
Diiana
Beginnende vlieger

Pets place arnhem  Reageer met quote  

Misschien weten sommige van jullie het nog, maar een tijdje geleden had ik een baby ng-edelpapegaai genaamd Meisje. Dit was echt mijn lieverd, ik had haar vanaf hoopje dons groot gebracht. Toen ze bijna zelfstandig was ging ze dus weer weg en de eigenaar van pets place hier in veenendaal wilde haar wel graag kopen. De edel zou dan in Arnhem komen, zogezegt een hele grote winkel en hij zou het heel goed krijgen. Wij in Arnhem geweest en het was -vonden mn vriend en ik- het een veel te kleine winkel voor onze edel en we wilde niet dat hij in zo'n dierenwinkel terecht kwam waar de hele tijd mensen om hem heen lopen en kleine kinderen die hem willen aaien.

We wilde haar dus eigenlijk maar zelf verkopen. Maar toen belde ik dus met hem en hij zei tegen mij van, maar als je haar nu brengt wordt ze meteen morgenochtend opgehaald en krijgt ze het heel goed. Want ze gaat naar een goed gezin en die mevrouw heeft al een keer een vogel bij mij gekocht en het is voor haar gehandicapte dochter. Ze hebben een hele grote voliere en ze krijgt het echt super goed. Dus ik toch omgepraat en ik dacht dus dat ze het echt heel goed zou krijgen en hij zei ook nog van 'ze komt echt niet in dierenwinkel te staan ze wordt morgen meteen opgehaald'. Dus wij Meisje die vrijdagavond naar pets place gebracht.

Bel ik de volgende dag 'hoe is het nu met haar?' en hij zegt zo 'ja ze is al opgehaald dus ze zit nu in de auto naar frankrijk en blablabla'. Dus ik was heel erg gerustgesteld. En hij zegt van ja als je nog een keer van zulke vogels hebt willen we ze graag van je overnemen. En hij zegt ook nog van 'anders moet je maar een keer langs komen in Arnhem en dan zet ik de koffie klaar, maar moet je wel even bellen van te voren'.

Maar nu komt het leukste gedeelte. Een paar weken laten zegt m'n vriend dus van 'zullen we eens langsgaan in Arnhem even kijken hoe het daar nu is'. Komen wij daar zit Meisje daar gewoon in een kooi als sierpapegaai voor de winkel!!!!!!! De eigenaar zag ons dus en hij negeerde ons totaal hij werd helemaal rood en durfde niet eens met ons te praten!!!!!!!!! Mn vriend was zo ontzettend boos. Echt heel erg. Ze had alleen zaadjes en niet eens goede voeding voor edels en geen fruit. Maar mn vriend wilde de hele tijd gaan praten met hem en even om uitleg vragen, maar ik ben helemaal niet zo, dus toen zei ik laten we maar gaan. Maar we waren er een half uur en werden de hele tijd totaal genegeerd. Hij schaamde zich natuurlijk rot.

Mn vriend is nu nog steeds heel erg boos erover dat hij ons gewoon zo erg voorgelogen heeft en Meisje zit daar nog steeds met verkeerde voeding. Kunnen wij daar niks aan doen? Want zijn dierenwinkels niet verplicht om goede voeding te geven?
Bericht Zondag 27 Januari 2008 4:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, wat een ***** zeg. Kan je hem niet terug kopen voor de prijs waar hij hem voor heeft gekocht van jullie. Want hij heeft jullie willens en wetens voorgelogen.
Als het even kan zou ik haar terug halen.
Sterkte !!!!
Bericht Zondag 27 Januari 2008 5:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat betreft je vraag over voeding lijkt het mij heel moeilijk als de edel er wel goed gevoed uitziet etc en zaad ook altijd nog geaccepteerd word als volwaardige voeding.

Maar wat een eikel die man zeg Evil or Very Mad bah wat kan je dan weer mega teleurgesteld zijn in iemand heh. Sad

Maar dat jullie je zo hebben kunnen beheersen zeg, knap hoor want ik denk niet dat ik dat had gekunt.
Ik heb wel zo'n hekel aan mensen die liegen en bedriegen Confused

Gaan jullie verder nog stappen ondernemen, de pop terug kopen ofzo?

In ieder geval wens ik jullie ook sterkte ermee hoor, kan me goed voorstellen dat jullie je er nu enorm rot onder voelen. Troosten
Bericht Zondag 27 Januari 2008 5:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

We proberen zo snel mogelijk even weer langs te gaan in Arnhem in de hoop dat de eigenaar er dan is en dat hij met ons wilt praten.... M'n vriend wil sowieso nog even met hem praten en anders gaat hij wel even woensdag bij hem langs als hij hier in Veenendaal is bij pets place.
Bericht Zondag 27 Januari 2008 6:11 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhhh! Wat erg Diiana! Ik kan me alleen maar proberen voor te stellen hoe jullie je voelen. Crying or Very sad Dit is echt diep triest!
Even een vraagje: Is het onwetendheid van die man of koppigheid? Als het onwetendheid is kan je een keer een gesprek met hem aangaan en zo in ieder geval proberen de voeding te verbeteren. Als het iemand is die geen zin heeft in iedere dag fruit en groente choppen, probeer dan pellets (wel goede!) aan te smeren als bijvoer naast zaad. (Ik meen dat veel edels het ook goed doen op pellets)
Heb je iets op schrift gesteld? Iets van een aankoopcontract? If so, dan zou je eventueel kunnen ageren uit wanprestatie en zo de koop ongedaan maken omdat hij bepaalde voorwaarden niet naleeft. (Als je dat zou willen!)
Bericht Zondag 27 Januari 2008 6:56 pm
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Is dat die winkel in het centrum van Arnhem??

Ik weet niet welke dierenwinkel je bedoel in veenendaal.
Die winkel in Veenendaal centrum, Van de weerd heet hij uit mn hoofd gezegd, is een vreselijk winkel. Heb er al 2x de dierenbescherming naar toe gestuurd!
Bericht Zondag 27 Januari 2008 7:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Als het mijn handopgevoede babietje zou zijn, zou ik er iig alles aan doen om haar terug te krijgen en dan zelf een goed thuis voor haar zoeken. Ik denk dat je wel snel terug moet gaan, wie weet waar hij Meisje laat als hij denkt dat jullie weer langskomen?
Bericht Zondag 27 Januari 2008 8:03 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nee, in Veenendaal bedoel ik de dierenwinkel in de elekoot (mini winkelcentrum) en in Arnhem is het ook niet in het centrum. Maar bij van de Weerd gaan ze ook niet goed met dieren om. Ze hebben al 10 papegaaien gehad als 'showvogel' die allemaal dood zijn gegaan aan stress en de rest van de vogels en andere dieren zitten in mini hokjes. Als het goed is gaan ze daar nu verbouwen..hopelijk worden de hokken dan wat ruimer.

We gaan echt zo snel mogelijk weer naar Arnhem, hopelijk is Meisje er nog en heeft hij haar niet snel in 1 van zn andere mini winkels neergezet. Sad
Bericht Zondag 27 Januari 2008 8:47 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Is het onwetendheid van die man of koppigheid? Als het onwetendheid is kan je een keer een gesprek met hem aangaan en zo in ieder geval proberen de voeding te verbeteren. Als het iemand is die geen zin heeft in iedere dag fruit en groente choppen, probeer dan pellets (wel goede!) aan te smeren als bijvoer naast zaad.

Ik denk dat het koppigheid is. Maar ik wil best een gesprek met hem aangaan erover en ik heb helemaal geen zin om ruzie te maken, want daar hou ik absoluut niet van. Maar als iemand je negeerd en kortaf is en snel wegloopt is het natuurlijk moeilijk om een gesprek aan te gaan.
Bericht Zondag 27 Januari 2008 8:52 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja dat klopt.. Maar het zal toch zelfs voor hem voordeliger zijn als hij ze goed eten geeft en goed verzorgt? Dan blijven ze ook langer leven. Daar zit volgens mij ook nog economisch voordeel voor hem in.. (Sorry voor m'n plastische taalgebruik, maar.. Probeer even vanuit zijn punt te redeneren)
Bericht Zondag 27 Januari 2008 9:01 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, maar ik denk niet dat hij het zo bekijkt. Hopelijk wilt hij gewoon even praten erover en ik hoop dat we tot een oplossing komen. Hij bekijk het natuurlijk niet zo dat ik dat beestje had vanaf ze een hoopje dons was heb en dan helemaal groot brengt en super veel tijd in aandacht in haar steek in de hoop dat het een lieve sociale vogel wordt die een goed huis krijgt waar ze hopelijk haar hele leven blijft. Sad Nee hij ziet het zo van oh zo'n lieve tamme mooie vogel is leuk voor mn winkel als mensen dat zien ofzo. Ik vind gewoon echt niet dat je zoiets kan maken. Kijk toen ik daar was stak ik mn vinger door de kooi en toen pakte ze mn vinger met haar pootje en beet ze erin, net als ze altijd deed als ze uit de kooi wilde bij ons. En nu was het echt zo van 'waarom heb je me hier heen gebracht' en ze wilde gewoon echt niet los laten, nou ik krijg dan echt tranen in mn ogen want ik vind het echt verschrikkelijk Crying or Very sad
Bericht Zondag 27 Januari 2008 9:10 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Diiana,

Dit is echt een triest verhaal. Waarschijnlijk is die man niet zo'n gaaiengek als wij allemaal en gaat het hem enkel om de publiciteit van zijn zaak maar dat wil nog niet zeggen dat hij jullie zo moet voorliegen en al heel zeker niet dat hij het gaaitje, waar die dan ook vanaf komt niet moet geven waar het diertje recht en nood aan heeft. Als de dieren hebben wat ze nodig hebben en speelgoed en de juiste voeding en ruimte dan zouden jullie waarschijnlijk net iets geruster zijn. Een gaaitje dient niet om daar door iedereen aangeraakt te worden.
Hopelijk wil hij toch met jullie praten en komen jullie tot een diervriendelijke oplossing waar beide partijen zich kunnen in vinden en waar vooral jullie gaaitje gelukkiger door zal worden. Troosten
Bericht Zondag 27 Januari 2008 9:26 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kan me voorstellen dat jullie helemaal hoteldebotel zijn...wat een p**p!!!! Ik hoop dat ze bij jullie terugkomt, maar hoop dan wel dat hij geen andere vogel voor zn winkel koopt..... Sad
Bericht Maandag 28 Januari 2008 10:24 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat hij het ziet als 'Nee hij ziet het zo van oh zo'n lieve tamme mooie vogel is leuk voor mn winkel als mensen dat zien ofzo.' maakt op zich niet zoveel uit, als hij haar maar goed verzorgt. Je kan dit ook denken en minder aan de verzorging laten schorten. Wink

Ik hoop dat je een keertje met hem kan praten, en dat hij wat van je aan wil nemen.. MIsschien moet je het brengen vanuit zijn standpunt? Dat het anders wel zonde is van het geld? (Als hij zo zou denken?)
Bericht Dinsdag 29 Januari 2008 6:13 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja oke Sue dat is waar. Maar Meisje is inmiddels wel verkocht, hij heeft met mn vriend gepraat en daar heeft hij dat tegen gezegt. Nou ik hoop dat meisje echt een heel leuk huisje heeft gevonden en dat ze een leuke vogels wordt. Maar ik hoop nog meer dat hij nu niet heeft gelogen en dat Meisje niet nog steeds in de dierenwinkel zit..
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 8:20 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 10:02 am
  Berichten van afgelopen: