Rentenaar

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

jammer is dat he, Bogucci.. En vaak wordt de schuld dan op de vogel geschoven..
Bericht Zondag 9 Juli 2006 2:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

Absoluut, Dit geldt voor ieder huisdier. Het zijn de mensen die het verbruien en de dieren zijn de dupe.
Bericht Zondag 9 Juli 2006 3:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Wendy.p.
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb met verbijstering dit verhaal zitten lezen,jeetje hee wat erg allemaal wat er gebeurt is Sad

Als eerste wat ik wel wil zeggen over de hand steeds in de kooi doen terwijl de papegaai dit niet wou had je niet moeten doorzetten,gewoon de papegaai in ze hok moeten laten zitten en zelf naast de hok gaan zitten en elke dag lief praten tegen hem zodat ie er aan gewend was en dan steeds stapje verder gaan zo heb ik het ook gedaan.
Ook mijn papegaai wou absoluut niet aangeraakt worden beet alles was gewoon om even botweg te zeggen een vals kreng.
Ik heb het toen op deze manier gedaan week lang elke dag paar x per dag naast ze hok gaan zitten en praten joris is lief he? wat is joris mooi! zo een week lang.
Na deze week kwam joris steeds meer naar mij toe en ik kan nu alles met joris doen het is een scheet gewoon Very Happy

Joris is nu 10 jaar komt ook bij deze winkel vandaan ik heb joris over genomen van mijn schoonouders de eerste 2 jaar kon ik echt niet bij joris in de buurt komen zo vals dat hij dus was bij mijn schoonouders kreeg geen aandacht zat hele dag in ze hok schreeuwde krijsde alles kon ze hok niet uit ga zo maar door.

Sinds joris bij mij woont is hij elke dag uit zijn hok blijft er gewoon rustig op zitten of loopt door de huiskamer heen schreeuwt niet krijst niet niks gewoon een rustige lieve papegaai is het.
Ja hij fluit en praat wat elk papegaai doet maar dat lastige nee gelukkig niet.

Joris is toen der tijd gekocht samen met onze andere papegaai zwelg even oud alles ze zijn met de pap groot gebracht helaas is zwelg na 4 jaar overleden van de ene op de andere dag, onderzoek laten doen hij bleek van winkel uit al loodvergistiging te hebben gehad.

Denken loodvergiftiging??? hoe komt hij daar dan aan??? Denken wij hebben geen lood in huis of wat dan ook waar hij aan geknabbelt heeft Confused
Dit blijken ze van nest uit mee te kunnen krijgen, en dat uit zich op latere leeftijd pas dat kan je niet zien aankomen ook de winkel eigenaar kan hier niks aan doen helaas werd ons gemeld.

Zo zie je dus dat niet meteen alle papegaaien eigenlijk niet goed zijn want de ene is bij ons 4 jaar gebleven en de ander is al 10 jaar in de familie (gelukkig)

Ik denk zelf dat als die persoon misschien bij de eerste al was begonnen met rustig aan te pakken en toenadering te zoeken het misschien nu nog wel bij hun had kunnen zijn en ook helemaal lief tam en rustig was geworden.
Maar had misschien ook wel zo af gelopen kunnen zijn als de tweede.

Zelf willen we er een tweede bij en ik ben misschien voor sommigen hier erg dom bezig maar mijn volgende papegaai ga ik ook hier vandaan halen en hopen dat het goed gaat ook met de volgende en goed blijft.
Bericht Donderdag 7 April 2011 10:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Goh..kom ik ineens weer eens op t forum Shocked
Mr. Green door een reactie op een oud topic! Mr. Green

Fijn dat jouw vogel gezond is he! Altijd fijn om te lezen Wink

maaruhh..waarom een 2e daar halen als er ook kwekers zijn????
Minder ziektes
minder kans op een gebroken hart
ennn..ook niet onbelangrijk..minder duur!

Moeilijker te vinden? zoek en vind! minder impulsief kunnen handelen? nee...lijkt me bij jou niet aan de orde, dus geen reden! Hulde!

succes! ik heb erg van je verhaal genoten! Veertje
Bericht Zaterdag 9 April 2011 7:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Wendy.p.
Eitje

Reageer met quote  

Hoi,

Nee hoor niks met moeilijker te vinden te maken,ik heb een papegaai waar ik zeer tevreden mee ben.
En dus weet wat ik daarvandaan krijg (misschien de volgende wel verkeerd dat kan)
Maar mijn gevoel ligt daar goed door de papegaai die ik nu heb.
En dan ben ik een persoon wat dan niet zo snel opzoek gaat naar een ander als ik bij de ene positief heb gehaald snap je mij beetje Wink
En kwekers goedkoper??? Nou hier niet hoor heb al vaak gekeken betaal je tegen de duizend euro en dat is de helft meer dan bij rentenaar hoor.
Maar het gaat mij niet zo zeer om de centen het gaat mij om de ervaring.

Groetjes
Bericht Maandag 11 April 2011 11:58 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja, alleen op je eigen ervaringen vertrouwen kan natuurlijk ook een keuze zijn. Ik hoop dat je weer een gezonde vogel koopt.
Maar kopen van een kweker die zn vogels laat testen geeft meer zekerheid.
En hoeft ECHT niet duurder te zijn! Wink
Bericht Maandag 11 April 2011 5:55 pm
Wendy.p.
Eitje

Reageer met quote  

Hoi,

Ik snap best wat je bedoeld hoor tommy.
Als ik nooit een papegaai daar gekocht had en ik las al deze verhalen dan had ik er ook zeker niet heen gegaan,maar doordat ik juist weer wel een goeie ervaring ermee heb ga ik er wel heen.
Misschien dm misschien ook niet laten we hopen van niet toch ? Wink

Nee oke daar heb ej ook weer gelijk in over de kwekers alleen tja ik heb daar dus weer geen ervaring mee en ben 1x bij een kweker thuis geweest en vond het allemaal stel doorgefokte papegaaien en daar wou ik ook weer niet aan mee doen,want als ik een papegaai koop van zo iemand (en was een goor gebeuren en hutje mutje daar hoor) had ik weer zo iets van ja dan geeft hem nog meer reden om door te blijven fokken terwijl die arme dieren niet eens vogens mij lekker in hun vel zaten.

Maar dan spreek ik wel weer over dik 15 jaar terug hoor.
Bericht Maandag 11 April 2011 9:58 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik begrijp je hoor.
t Is idd niet zo dat alle kwekers goed zijn.
Gelukkig zijn er wel steeds meer die gezonde , blije vogels willen kweken.
Bericht Dinsdag 12 April 2011 2:41 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 10:06 am
  Berichten van afgelopen: