|
|
|
Laura B
Moderator

| Tuigje besteld.... |
|
|
Ik heb voor Cleo na lang dubben een tuigje besteld...Ik las op een ander forum een verhaal waarbij een valkje uit haar tuigje was gevlogen en toen zat ik weer vreselijk te twijfelen, maar ik ga het toch proberen..Nou weet ik dat sommige van jullie ook zo'n tuigje hebben en ik dacht dat ik er ook een topic over had geopend, maar dat kan ik niet zo snel meer terugvinden....Ik hoor dus (nogmaals ??) graag jullie ervaringen.... |
Vrijdag 21 April 2006 1:24 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb ondertussen het topic weer gevonden, maar hoor alle nieuwe verhalen graag....verder houd ik jullie van mijn ervaringen op de hoogte haha  |
Vrijdag 21 April 2006 1:27 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
wil je cleo niet wieken?? |
Vrijdag 21 April 2006 2:38 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik laat Cleo in principe gewoon vliegen, zolang dat goed gaat...Ik heb niemand die voor me kan wieken en ik vind het voor haarzelf ook wel fijn dat ze naar me toe kan vliegen als ze dat wil....Ze zit eigenlijk altijd bij me, maar misschien moet het toch als ze ouder wordt, nu is ze prima te hanteren.. |
Vrijdag 21 April 2006 5:59 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Laura.. Ik heb geen goede ervaringen met tuigjes, ook niet met flightsuits.. Hier worden ze daar echt gek van.
Ik heb trouwens Iago wel eens zijn vleugels laten houden: Toen werd hij erg vervelend. Vleugels eraf, en hij was weer 'zichzelf'?
(Hmmm misschien een beetje gemeen, maar denk toch dat Iago zijn uitjes wel erg zou missen) |
Vrijdag 21 April 2006 6:27 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
jaa pearl geniet er ook echt van lekker buiten in het gras en het park hij is ook heel rustig |
Zaterdag 22 April 2006 11:36 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb het tuigje gekocht zodat ze mee naar buiten kan, nu zet ik haar met kooi en al buiten maar das surrogaat....
Ik hoop dus dat het met tuigje lukt...anders moet ze toch gewiekt worden...Zodra ze zich vervelend gaat gedragen wordt ze ook gewiekt...nu is ze nog echt een baby...altijd bij de baasjes zitten of naar ze toe vliegen en bijten heeft ze nog nooit gedaan. Ik besef het dat dat kan veranderen als ze ouder wordt, nu wil ik nog even van haar vliegkunsten en mooie lange vleugels genieten...  |
Zondag 23 April 2006 9:03 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Oh ja, die vleugels.. Ze zijn mooi he, als ze vliegen? En die vleugels op zich zijn ook super..
Ik vind de vleugels van amazone papegaaien ook zo mooi. Dán zie je pas hun schoonheid. Wat een kleuren!
Het liefst zou ik ze ook hun vleugels laten houden en ze dan buiten laten rondvliegen, zoals je soms wel eens leest op die Amerikaanse free flight lijsten.. Schitterend toch?
Kortwieken kan inderdaad altijd nog.. En het is gelukkig ook niet blijvend..  |
Zondag 23 April 2006 3:36 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Nou hier mijn verhaal over het tuigje dat ik vandaag heb geprobeerd te gebruiken: het is niet gelukt
Bob vond het een eng ding en wilde niet dat ik het eerste gedeelte over zijn hoofdje deed. Ik ga het van de week nog eens proberen, maar ik denk niet dat het makkelijk gaat worden. |
Zondag 23 April 2006 5:10 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Hahaha, Marloes, ik houd je op de hoogte van mijn ervaringen hoor...Ik denk dat ik eerst maar eens oefenen op een knuffelbeest ofzo...en dan pas op Cleo...ik ben ontzettend benieuwd |
Zondag 23 April 2006 7:25 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Op zich is het volgens mij best makkelijk om dat ding om te doen, maar alleen als je vogel onder narcose is
Er zit geen gebruiksaanwijzing bij, maar het ding spreekt eigenlijk voor zich.
Ik blijf gewoon oefenen, het zal vanzelf wel een keertje lukken, hoop ik  |
Zondag 23 April 2006 7:34 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Enne....die vleugels zijn idd ontzettend mooi...daarom vind ik het ook zo lastig om dr in te knippen he Ik vind het zooo leuk dat als ik zeg kom maar, ze dan op mn arm landt...maar dr uitjes buiten gun ik haar ook, daarom dat tuigje....ik hoop zo dat het lukt...  |
Zondag 23 April 2006 7:46 pm |
|
|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
wiske wordt er heel lastig van we hebben ze vandaag zo mee buiten genomen. ze is wel gewiekt, ik vind het ook zo moeilijk om te knippen, heb altijd het gevoel dat ik haar kwaad doe  |
Zondag 23 April 2006 8:07 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Bob is wel gekortwiekt, maar kan nog steeds best wel een stuk vliegen dus ik durf hem niet zo mee naar buiten te nemen.
Ik heb Bob in het begin ook niet laten knippen, maar hij vloog steeds tegen het raam dus toen was de beslissing snel genomen. Ik moet eerlijk zeggen dat sinds hij gewiekt is, hij een stuk rustiger is. |
Zondag 23 April 2006 8:47 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik kan me dat goed voorstellen hoor Bie, maar je doet Wiske echt geen kwaad hoor!!! Ik vind Cleo dr vleugels erg mooi en gekortwiekte gaaitjes missen toch iets hahaha, maarja, straks moet Cleo ook gewiekt worden, dat is dan niet anders...moet ik maar aan wennen he??
Ik ben idd bang dat ze zelfs gekortwiekt nog met een tuigje naar buiten moet...ze zijn zo licht, die bbtjes, en ze is ondertussen een echte vliegkunstenaar geworden.....eerst maar eens zien of ik dat maffe ding bij haar omkrijg... |
Maandag 24 April 2006 10:25 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 10:13 am
|
|
|
|
|