Tuigjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

ik heb ook een tuigje gekocht een happy bird tuigje.
en vind het zelf echt ondingen.
ik gebruik em voor mijn Pyrrhura. maar die laat het echt niet toe!
ik ben ermee gestopt vind het zo zielig om het beestje er elke keer mee te plagen!
wij hebben em laten kortwieken en dat gaat prima! zo kan ie ook lekker mee naar buiten.
let wel op dat de vleugels aangroeien! dus houd ze wel in de gaten!
Bericht Woensdag 31 Augustus 2011 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

ik geloof ook niet in die tuigjes voor gaaien, heb ze ook uitgeprobeerd, echter vond het meer dan genoeg... vogels werden er erg nerveus van.
heb ergens gelezen dat gebruik van tuigjes kunnen aanzetten tot verenplukken. De vogel wil het ding in de regel zo snel mogelijk kwijt en gaat er aan knagen.
doe ook aan kortwieken en dit gaat goed. Wel oppassen met naar buiten gaan en de wind, vooral bij de wat kleinere vogels. Ze kunnen wel niet echt vliegen, maar met de wind onder de vleugels kunnen ze toch een stukje vliegen..
Bericht Woensdag 31 Augustus 2011 9:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja ik had dat ook dat het echt een gevecht was om het tuigje om te krijgen. de vogel vind het helemaal niks en was erg gestresst. hebben het een paar keer geprobeerd en zijn er maar mee opgehouden.
kortwieken is ideaal maar je moet er zeker goed opletten ja. dat ze niet met de wind mee worden genomen!
Bericht Donderdag 1 September 2011 2:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

ben eigenlijk wel benieuwd of er ook mensen zijn die juist positieve ervaringen hebben met gebruik van tuigejs bij hun vogel.
misschien reageren er nu mensen?
Bericht Donderdag 1 September 2011 9:33 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb het nooit geprobeerd om eerlijk te zijn. Ik vond het niet echt iets wat me aansprak. Onze BB is wel nog gewiekt geweest en liep dan over het gras maar nu vliegen ze beide al een langere tijd en gaan ze met kooi en al de tuin in. Over het gras laten lopen vond ik toch niet zo'n goed plan, zit ook met 2 honden en die doen uiteraard hun behoefte in de tuin. Is altijd wel opgeruimd maar toch, dringt toch de grond in.
Bericht Vrijdag 2 September 2011 11:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Maris.
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb voor mijn bonte boer Sjors, en valkparkiet Dizzy het aviator tuigje.
Ik vind het ideaal, aangezien ik als de dood ben dat ze van mijn hand afspringen, onder een auto komen, of een kat ze pakt, oke soms ben ik te dramaqueen. Maarja, ik heb dan ook liever dubbele zekerheid.
Het omdoen is even afleiden, en hup erom. Wel met tegenstribbelen, maar als ik eenmaal buiten ben gaat het heel goed.
Bericht Zondag 4 September 2011 4:59 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

leuk om te horen Maris dat er ook mensen en gaaien zijn die tuigjes voor hun vogel gebruiken. Ben wel erg benieuwd of de vogels aan de tuigjes knabbelen.
misschien ben ik te kort door de bocht geweest, heb het tuigje gelijk maar weg gegooid.
Maar gekortwiekt gaat het ook, je hebt wel gelijk, je moet echt goed opletten dat ze niet bij je vandaan springen, schrikreactie... maar ik loop hier altijd een bepaalde route door het dorp, er zijn daar maar weinig auto`s enz. Jippie mijn rose kaketoe wil soms over de grond wandelen, deze loopt dan achter me aan... wel goed opletten voor katten en ook honden. Zoek zelf vaak de plek uit waar het mag. waar ik overzicht heb! Smile
Bericht Zondag 4 September 2011 9:45 pm
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

ik heb een pyrrhura molinea.
en heb een happy bird tuigje. maar vind het echt ondingen.
de vogel laat het echt niet toe.
hoe leid jij ze af
want dit is echt onmogelijk
en da ding blijft nie goed zitten
want krijgen em ok nie opt goede formaat omdat hij het echt vertikt om mee te werken.
ook aflijden met een pitje wat hij heel lekker vind trapt ie niet in.
hij is dan zo ontdaan dat ie het allemaal niks vind.
Bericht Maandag 5 September 2011 3:06 pm
Maris.
Eitje

Reageer met quote  

@ Tom, voornamelijk Sjors knaagt aardig aan zijn tuigje, maar na een paar keer waarschuwen, doet ie het niet meer

@ joy, ik leid ze af door middel van Kroelen, Dizzy reageert daar voornamelijk op, Sjors kan ik afleiden met verschillende geluidjes te maken
Bericht Maandag 5 September 2011 6:15 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hey Maris, wel goed opletten dan hoor!
voorkomen dat hij zich zelf bevrijd en weg vliegt.
maar je houdt hem goed in de gaten begrijp ik Veertje
Bericht Maandag 5 September 2011 8:13 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi Joychu,
die problemen met de tuigjes heb ik ook zo ervaren...
ik werd er zelf nerveus van. Schuiven van de gespjes, vleugeltje er door en vervolgens vogel had zich in de touwen gedraaid...
maar vind het knap dat er mensen zijn die dit wel kunnen aanbrengen!
ieder z`n eigen ding denk ik dan.... Veertje
Bericht Maandag 5 September 2011 8:16 pm
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

ja heb ook zeker respect voor de mensen die het wel kunnen!
ik ga het het beestje niet meer aan doen vind het gewoon echt zielig.
afleiden door te kroelen werkt echt niet. het is normaal een heel lief beestje maar bijt dan echt in je vingers zo demonstratief. en geluidjes vergeet maar dies alleen maar bezig om dat tuigje af te krijgen haha.
dus voor het beestje hebben we maar besloten om het niet meer te doen.
Bericht Dinsdag 6 September 2011 2:07 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

voor mij was het om ongeveer de zelfde reden om dit ook niet meer te doen. de vogels leken hiervan zenuwachtig te worden, maar ik ook. En dit bedierf de pret om dan samen naar buiten te gaan.
Mijn vogels zijn bijna allemaal gekortwiekt en gaan zo om de beurt met me naar buiten. let altijd wel goed op dat ze niet schrikken. de rose kaketoes gaan altijd met z`n twee mee, dan is het helemaal oppassen geblazen. Maar ze hebben wel lol en daar gaat het dan om. Smile
Bericht Dinsdag 6 September 2011 9:08 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 10:13 am
  Berichten van afgelopen: