Tuigjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
Steph
Beginnende vlieger

Tuigjes  Reageer met quote  

Welke zijn een aanrader en welke juist niet? En hoe duren waren jullie tuigjes? Gebruiken jullie ze vaak?
Bericht Donderdag 27 Maart 2008 2:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik wil graag een tuigje voor Joe.
Bericht Donderdag 27 Maart 2008 6:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Tuigjes  Reageer met quote  

Ik heb verschillende tuigjes geprobeerd. Resultaat is dat ik er nog geen één gebruik. Laughing
Ik heb de aviator, het gewone tuigje (happy bird) en de flight suit geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik de aviator het handigste vond en ook het meest gebruiksvriendelijk.
Bericht Donderdag 27 Maart 2008 7:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Steph
Beginnende vlieger

quote:
Originally posted by Sue
Ik heb verschillende tuigjes geprobeerd. Resultaat is dat ik er nog geen één gebruik. Laughing
Ik heb de aviator, het gewone tuigje (happy bird) en de flight suit geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik de aviator het handigste vond en ook het meest gebruiksvriendelijk.

Waarom gebruik je er geen? Accepteer je gaaitjes het niet? Of gewoon niet gemakkelijk? En hoe doe je het dan als je naar buiten gaat?
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 7:16 pm
Sue
Moderator
Moderator

Ehmmm ik denk dat ik te weinig geduld heb om ze het aan te leren. Ze vinden het nl niets. Laughing Ik neem ze mee op m'n hand of in een rugzak.
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 10:35 pm
Modi & Pablo
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hoe leer je je papegaai een tuig om dan? Ik heb er namelijk 1 van 3 jaar oud en 1 van 5 jaar oud, maar die willen echt geen tuig om, maar ik wil het wel heel graag.
Bericht Maandag 21 April 2008 4:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kreeg het ze dus ook niet geleerd. Sad
Pluisje hier heeft haar gaaitjes het wel geleerd.
Bericht Dinsdag 22 April 2008 8:17 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo was nog behoorlijk jong,maar verzette zich met vleugel en snavel zogezeid, ik vond het zielig voor haar en ben er dus mee gestopt...ze raakte totaal gestresst. Nu gaat ze los mee of in een reiskooitje Wink
Waarschijnlijk had ik ook meer geduld moeten hebben, maar helaas Mr. Green
Bericht Woensdag 23 April 2008 11:00 am
Steph
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wij zijn ook echt nog op zoek naar tips, we hebben ondertussen wel tuigjes maar Apollo weigert hem echt. Ik kreeg op een ander forum de tip het tuigje snel om te doen en vervolgens gewoon mee naar buiten nemen en dit blijven oefenen. Uiteindelijk schijnen ze dan vanzelf genoeg afgeleid te zijn dus ben benieuwd. We gaan dit vanaf vandaag toepassen.
Bericht Woensdag 23 April 2008 1:08 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bij Cleo hielp deze techniek echt niet, helaas! Ze was zo bezig met dat tuigje dat ze niet eens merkte dat we buiten waren....
Maar hopelijk werkt het bij jou wel??
Bericht Donderdag 24 April 2008 2:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bij Iago hielp deze techniek niet echt. Bij Zazu al helemaal niet. Laughing Ze hadden alleen maar oog voor het tuigje. Sad
Bericht Vrijdag 25 April 2008 7:52 am
Steph
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

We hebben het woensdag geprobeerd en toen werkte het redelijk. Morgen/overmorgen gaan we weer verder proberen. Micah accepteert het tuigje gelukkig wel dus die kan veilig mee naar buiten.
Bericht Vrijdag 25 April 2008 11:40 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey wat fijn zeg! Veertje Hopelijk gaat het morgen of overmorgen nét zo goed.
Bericht Zaterdag 26 April 2008 9:02 am
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

ik heb het in het verleden ook wel geprobeerd
zolang je in beweging bent dan viel het mee maar als je voor een stoplicht staat of op een terasje zit dan beginnen ze aan tepeuteren
was effe snel naar de wc en toen ik terug kwam vond ik het tuigje kapot op de grond
was de aviator geloof ik
me amazone had de koppelingen gewoon stuk gebeten en daarna het afgeworpen
lachen dat ze toen deed volgens de bediening
gelukkig is het niet echt een vlieger ze vliegt meestal alleen naar mij toe
ik knip haar nu gewoon en dan mag ze mee
Bericht Woensdag 17 Augustus 2011 5:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

met die tuigjes ben ik ook een tijdje mee bezig geweest! De boeken geven aan dat dit een veilige manier is om je gaai mee naar buiten te nemen.
Echter al m`n gaaien accepteren die dingen echt niet! Boksen Ze vechten en verzetten zich er tegen.
Ik zelf ben nu helemaal overtuigd om geen tuigjes meer te gebruiken, heb ze dus gewoon weg gegooid. Denk dat zo`n tuigje voor een vogel eigenlijk heel onnatuurlijk is en vanzelf al die weerstand oproept.
Ik las kort geleden in een boek dat zo`n tuigje ook je vogel kan aanzetten tot plukgedrag! ik weet niet of dit verhaal klopt, maar ik gebruik die dingen niet meer voor mijn vogels.
wat ik wel doe is kortwieken, geeft voor hen veel vrijheid... ze zijn dan ook veel buiten in de tuin. Smile
Bericht Vrijdag 19 Augustus 2011 10:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 10:13 am
  Berichten van afgelopen: