|
|
|
bert
Eitje
| Uitleg Lorre & Co - Lorreco |
|
|
Ik lees net alle comotie, en zal trachten kort weer te geven waarom ik mijn vogels heb moeten laten inslapen.
een aantal vogels die positief getest zijn bij gendika zijn wederom getest in leipzig ook hier kwamen mijn vogels als positief uit de bus, pas toen heb ik de moeilijke beslissing genomen om mijn vogels te euthenaseren. Wel heb ik geprobeerd om een aantal vogels die positief waren waaronder 2 ara's mijn Simba en aan aantal grijsjes onder te brengen onder strikte voorwaarden, dit heeft helaas niet mogen lukken.
Gelukkig zijn we weer sterker uit deze ellende gekomen, en hebben we de regels erg scherp aangehaald,
ik hoop dat jullie begrijpen dat dit voor mij als kweker helse tijden zijn geweest en dat er alles aan doe om het beste voor mijn vogels te krijgen. Wat betreft pluisje ik zou graag een keer met je babbelen om dat ik me erg verdiep in PCR testen en betrouwbaarheid hierin, dus als je wilt neem een keer contact op.
gr bert
Ps graag zou ik weten wie T'bonteboertje is omdat ik geen medewerkers in zwolle heb, ben ik benieuwd wie zich uitgeeft als medewerker van lorre & co  |
Donderdag 8 Maart 2007 5:41 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hoi Bert
Fijn dat jezelf,hier je verhaal komt doen.
Via deze weg,wil ik je dan ook nog ff heel veel sterkte wensen.
Ik hoop dat jullie deze ellende in het vervolg bespaard kan blijven.
Zoals je al zelf al over commotie spreekt,vind ik het fijn dat je contact wil krijgen met Pluisje.
In 1 van mijn commentaren op dat topic,was dan ook dat tegenover elkaar staande partijen,mss. eens beter samen om de tafel zoudn kunnen gaan zitten,om mss. nog beter met deze situaties om te kunnen gaan,of zelfs voorkomen. |
Donderdag 8 Maart 2007 6:56 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
| Re: uitleg |
|
|
quote:
Originally posted by bert
Ik lees net alle comotie, en zal trachten kort weer te geven waarom ik mijn vogels heb moeten laten inslapen.
een aantal vogels die positief getest zijn bij gendika zijn wederom getest in leipzig ook hier kwamen mijn vogels als positief uit de bus, pas toen heb ik de moeilijke beslissing genomen om mijn vogels te euthenaseren. Wel heb ik geprobeerd om een aantal vogels die positief waren waaronder 2 ara's mijn Simba en aan aantal grijsjes onder te brengen onder strikte voorwaarden, dit heeft helaas niet mogen lukken.
Gelukkig zijn we weer sterker uit deze ellende gekomen, en hebben we de regels erg scherp aangehaald,
ik hoop dat jullie begrijpen dat dit voor mij als kweker helse tijden zijn geweest en dat er alles aan doe om het beste voor mijn vogels te krijgen. Wat betreft pluisje ik zou graag een keer met je babbelen om dat ik me erg verdiep in PCR testen en betrouwbaarheid hierin, dus als je wilt neem een keer contact op.
gr bert
Ps graag zou ik weten wie T'bonteboertje is omdat ik geen medewerkers in zwolle heb, ben ik benieuwd wie zich uitgeeft als medewerker van lorre & co
Veel sterkte Bertje!!
geen medewerkers?
tbonteboertje, die zei dat ie wel bij Lorre en Co werkt  |
Donderdag 8 Maart 2007 7:10 pm |
|
|
|
|
joze
Ervaren vlieger
hallo Bert
ik kan alleen maar zeggen : heel eel sterkte met alles.
fijn om de andere kant van het verhaal te lezen !!! |
Donderdag 8 Maart 2007 7:28 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Dag Bert, wat een vreselijke tijd moeten jullie achter de rug hebben...veel sterkte gewenst...
Ik vind het fijn dat je de moeite hebt genomen om hier te reageren en met Pluisje wilt praten over de testen... |
Donderdag 8 Maart 2007 10:06 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Bert, bedankt dat je hier je verhaal komt doen..
Ik vind het echt jammer dat je Simba niet meer hebt kunnen plaatsen.
Sterkte.. |
Donderdag 8 Maart 2007 11:08 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Hoi Bert,
Ik las hier wat een ellende jullie hebben doorgemaakt. Erg goed dat je hier op het forum je verhaal doet.
Ik hoop dat alle ellende met betrekking tot ziekte nu achter de rug is en je je weer met hart en ziel op je hobby/werk kunt richten.
Veel succes!!!! |
Donderdag 8 Maart 2007 11:18 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
echt vreselijk wat jullie hebben doorgemaakt Nogmaals heel veel sterkte en hartelijk bedankt dat je de moeite hebt genomen ons dit te vertellen. Verder wens ik je veel succes voor de toekomst  |
Donderdag 8 Maart 2007 11:47 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Bedankt voor je reaktie Bert!
Zo zie je maar weer dat er niet te snel geoordeeld moet worden op basis van een paar berichtjes op internet. De gaaien zijn de dus wel 2 keer getest bij verschillende labaratoria. Ontzettend jammer dat het niet gelukt is om Simba, de Ara's en de grijsjes te plaatsen, maar dat kan ik me wel voorstellen.
Top dat je in contact wil komen met Pluisje, volgens mij weet ze ontzettend veel af van het lab-werk.
Hopelijk is deze vervelende tijd nu achter de rug voor jullie en blijft deze ellende jullie in de toekomst bespaard. Heel veel succes & sterkte. |
Vrijdag 9 Maart 2007 10:57 am |
|
|
|
|
bert
Eitje
| reactie |
|
|
Zoals de meeste van jullie denk ik wel weten doen we echt alles voor onze vogels en klanten, en proberen we door goede voorlichting te geven de vogel handel in Nederland op een hoger niveau te brengen, jammer genoeg wordt dit niet door iedereen ook zo opgevat en zien ook een aantal persoon ons bedrijf als bedreiging voor hun eigen portmonaie, we zullen er alles aan doen om te proberen het systeem water dicht te krijgen, we testen nu alle vogels bij binnenkomst zoals jullie weten en ook als de vogels ons pand verlaten worden ze nogmaals in bijzijn van de klant geprikt om een kleine hoeveelheid bloed door de klant zelf op te laten sturen naar het lab, ook hier wordt de vogel weer getest op PBFD,POLYOMA en Chlamidia. Beter kan haast niet ook al worden we zelfs door een arts belaagd die ons waarschijnlijk als bedreiging ziet voor zijn eigen portomonaie. Ik ben zelfs uitgenodigd door een aantal kwkers en gezamelijk een keurmerk op te richten zodat ook kwekers zich aan bepaalde gedrag regels gaan houden en hun vogels laten testen, en geen onzelfstandige kuikens op de markt aan bieden. Er is nog steeds een hoop te verbeteren. En mijn motto luidt dan ook altijd "verbeter de wereld maar begin bij jezelf" .
Jammer genoeg heb ik een aantal vogels in moeten laten slapen, dit heeft werkelijk mijn hart gebroken, ook heb ik veel medelijden met de gedupeerde klanten, natuurlijk zijn deze direct (financieel) schadeloos gesteld.
Ik kan jullie verzekeren dat wij als team van Lorre & Co er alles maar dan ook alles aan zullen doen om besmettingen proberen tegen te gaan. Dit is dan ook de reden waarom ik een aantal zwaarwegende beslissingen inzake bedrijfsvoering heb genomen.
Ook zal ik samen met Prof. Dr. G dorrestein de situatie in kaart brengen om zodoende voor studenten en kwekers informatie te kunnen geven over hoe een dergelijk virus zich kan verpreiden en hoe je het kunt beperken. Let wel als je veel met vogels werkt loop je vroeg of laat de kans om een virus binnen te krijgen, kijk alleen maar naar het griep virus onder mensen.
Wat betreft Pluisje,
Ik ben zelf erg druk met het doen van onderzoekjes en aan het leren over de betrouwbaarheid van pcr in het algemeen. Tevens heb ik bij Prof. Dorrestein al secties meegemaakt dit is erg leerzaam voor ons.
Wat ik in de toekomst ook wil is een lezing over deze besmettelijke ziektes organiseren voor kwekers en houders van papagaaien.
Het is weer een langstuk geworden, ik weet niet eens of dat wel mag.
en hou je aan het motto "leer van iedereen, en laat iedereen in zijn waarde"
gr bert  |
Vrijdag 9 Maart 2007 11:56 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
zo'n lange goede uitleggende tekst mag zeker!! |
Vrijdag 9 Maart 2007 1:28 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Zeker weten mag dat. We stellen t juist ERG opprijs  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:01 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ook ik vind het beslist niet erg. Sluit me aan bij Danny.
Een lezing over besmettelijke ziektes, dat spreekt me wel aan. Ik ben lid van jullie nieuwsbrief dus wanneer het zover zal dat ongetwijfeld in de nieuwsbrief staan. |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:11 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ook van mij nog heel veel sterkte met alles.
goed dat je hier komt posten.
en bedankt voor de duidelijke uitleg. |
Vrijdag 9 Maart 2007 9:23 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
bert en het verder team van lorreco veel sterkte nog
vind het top dat je uitleg komt geven dat betuigd van echt hart voor je papegaaien hebben en dat je het niet onder stoelen of banken steekt  |
Vrijdag 9 Maart 2007 10:08 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 10:14 am
|
|
|
|
|