WAARSCHUWING!!!! PBFD

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
jamy_nl
Ervaren vlieger

WAARSCHUWING!!!! PBFD  Reageer met quote  

De kop is schreeuwerig en zo bedoel ik het ook!! (normaal heb ik een hekel aan caps ....)

Zoals jullie weten heeft Roosje (Prachtrosella=parkiet) afgelopen vrijdag haar intrede bij ons gedaan.
Toen ik haar zag was ik verloren en terwijl we wat kleine dingetjes bespraken vroeg ik naar de pbfd test. Die was niet gedaan en was ook niet nodig bij deze rosella's zo werd mij verzekerd.
Let wel...... uit deze winkel komen óók Troy en Daantje ----> papegaaien dus!!

De kweker van Roosje was/is 100% pbfd-vrij (volgens de winkel) en ál de grijsjes (er zaten er 3 van ca. 13 weken, getest én negatief!!) waren altijd negatief.

Sue feliciteerde me 's avonds maar wees me (heel voorzichtig, doch zeer dringend!!) op het risico....

Roosje is toen direct naar boven verhuisd!
Zaterdag heb ik stad en land afgebeld, dierenziekenhuis in Dordrecht, Hedwig, zelfs Hooi heb ik gebeld .... allemaal geen weekend dienst.
De winkel nog maar eens gebeld ..... nee hoor.... goed dat u belt, maar géén risico, hebben de kweker al járen en nog nooit één pbfd geval.

Beetje gerustgesteld Roosje weer naar de huiskamer verhuisd.

DOM,DOM,DOM,DOM, DOM, DOM ................

Had bij Hedwig het antwoordapparaat in gesproken en die belde maandagmorgen terug met maar één opmerking: GROOT risico!!

Dinsdagmorgen Hedwig wéér gebeld en verhaal van kweker en 100 % pbfd-vrij uitgelegd.... maakte het risico wel iets kleiner.... maar nog steeds risico!!

Roosje meegenomen naar dierenziekenhuis in Dordt voor pbfd test....
scheet van een VA (hoeraaaaaaaa eindelijk één in de buurt!!!, 'leerling' van Hedwig!! Jasper Willems, dit even terzijde!)
Super groot risico.... op dit moment lijkt er wel een "golf" van pbfd uitbraak in de regio Dordt aan de gang te zijn in winkels!!!! 30% is besmet!!!!

Lekker dan.... daar zit je dan met je eigen k*t gedrag!!

Roosje oogt niet besmet, is super levendig.... maar toch..........
Dit gaan de 10 zwaarste daagjes uit mijn/ons leven worden!!
Ik schiet echt niet in de "strets" , maar blij ben ik niet!!

Mijn waarschuwing is dus:

Iedereen die gaaitjes heeft en overweegt een vogie erbij te nemen.... of het nou een parkiet, een kanarie, een duif of wat dan ook is.... een pbfd keuring vóóraf EISEN!!

álle vogels blijken dragers te kunnen zijn!! vooral jonkies die met de hand zijn groot gebracht kunnen enorme risico dragers zijn zo werd mij medegedeeld!!
Zelfs binnen één nest volkomen gezonde jonkies kan er één drager zijn!!

Ongelofelijk, die domheid van kwekers én winkels.... Hedwig werd er héél verdrietig van (wát een scheet van een mens is dat toch, vriendelijk, meelevend,luisterend..... direct aan de telefoon ....sjonge!!) en ook de VA in Dordt was héél boos!! maar ze staan machteloos.....

Beetje een lang verhaal geworden maar anders kan ik niet goed genoeg uitleggen wat ik bedoel!! Mijn eigen stupiditeit, onnozelheid.... ik kan het niet vaak genoeg benadrukken!!!
Let allemaalalsjeblieft op en geloof géén enkele winkel/ kweker meer op z'n woorden... !!!!

Ik hoop en vertrouw dat dit "geval" een storm in een glas water mag blijken te zijn (strakjes achteraf ....) zoniet.... dan heb IK het leven van mijn gaaitjes op het spel gezet .... ik schaam me diep!
Bericht Dinsdag 25 April 2006 11:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

dit moet je jezelf niet verwijten hoor, komt gewoon door oneerlijk gedrag van de winkeliers/kwekers. je hebt alles gedaan wat je kon, nu gewoon wachten op de uitslag!
wel goed dat je dit even meldt!!!
Bericht Woensdag 26 April 2006 5:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Heel veel sterkte met wachten hoor Confused

Soms vraag ik me af of die winkeleigenaren nou zelf zo dom zijn of dat het ze niet kan schelen en jou iets wijs willen maken Sad
Bericht Woensdag 26 April 2006 6:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Waarschuwingen zien we graag in CAPS,Jamy.
Weet je tenminste zeker dat bijna iedereen het leest.

Zo zie je maar weer,laat je niet af troeven door een verkoper/kweker,getuige ook meer verhalen die hier op het forum staan.

Wens je heel veel sterkte met wachten en we gaan er gewoon van uit dat jou gaaitje bij die 70% hoort.
Bericht Woensdag 26 April 2006 7:30 am
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Inderdaad erg goed van je dat je dit meldt.
30% is erg veel, maar dat betekent wel dat de andere 70% pbfd-vrij is, en daar zit Roosje natuurlijk bij.
Ik zal voor jullie duimen. Wanneer komt de uitslag precies?
Bericht Woensdag 26 April 2006 9:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben juist blij met je waarschuwing!!!! Ik hoop van harte dat Roosje straks gewoon gezond is...en je hoeft jezelf niks te verwijten, je hebt tenslotte nu toch juist gehandeld, ik zou mensen ook op hun woord geloven hoor!!!
Bericht Woensdag 26 April 2006 11:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Kop op Jamy! Dat je nog zoveel vertrouwen hebt in mensen is erg te prijzen hoor Wink Helaas kan dat vaak niet meer Sad 30 % is idd niet weinig, maar zoals Marloes zegt gaan we er vanuit dat Roosje bij de nog grotere 70% hoort Cool En stel nou dat niet zo is...dan is de kans nog maar klein dat je andere lieverds t ook hebben.
Zit Roosje nu trouwens wel apart van de rest? Smile

Heel veel succes met wachten! Ik kan me goed indenken dat je nu erg nerveus wordt Sad
Bericht Woensdag 26 April 2006 1:42 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jeetje bedankt voor de waarschuwing hoor jamy.

ik ga heel hard voor je duimen.

hedwig is inderdaad een geweldige vogelarts.

en jezelf niets verwijten hoor. je gaat er van uit dat die mensen er toch verstand van hebben.
succes met wachten hoor.
Bericht Woensdag 26 April 2006 4:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Jamy..

Jeetje wat schrik ik van je berichtje meid.. Ik heb je inmiddels al gesproken en er zit ook een mail in je mailbox..
Meid, aub ga jezelf geen verwijten maken.
Da's gemakkelijk gezegd maar dit had je ook niet kunnen weten!
Die winkel staat bekend als betrouwbaar, zelfs iemand die ik ken heeft daar een babyvogel gekocht omdat ze op korte termijn een vogeltje wilde en die winkel bestempelde als betrouwbaar.

Waar gaan ze de test naartoe sturen? (Omdat je zei tien dagen)

Sterkte Jamy!

Soms vraag ik me af of die winkeleigenaren nou zelf zo dom zijn of dat het ze niet kan schelen en jou iets wijs willen maken Sad[/quote]
Bericht Woensdag 26 April 2006 5:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dank voor jullie medeleven..... Roosje zit gewoon in haar eigen kooi, maar wel even een etage hoger... nog maar 9 dagen!

De test gaat naar Engeland Sue, net als van O&T, duurde óók ca. 10 dagen! Vrijdag over een week begin ik met bellen.... het certificaat: Negatief Exclamation Exclamation .... volgt over ca. 14 dagen.

Ik bén positief en blíjf positief .... hmmm klinkt een beetje maf in dit geval Evil or Very Mad .... deze waarschuwing is bedoeld voor onnozele halsjes zoals ik....
Zélfs een goed bekend staande winkel maakt fouten! Troy en Daantje heb ik er niet voor niets vandaan! Ze zijn súper goed voor de vogies én heel deskundig, maar nét niet deskundig genoeg! (in dit soort gevallen dus).

We tellen af ....
Bericht Woensdag 26 April 2006 10:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben blij om te lezen dat het naar Engeland gaat Jamy! Very Happy En we blijven inderdaad gewoon positief. Ik acht de kans zeeer zeeer klein dat de uitslag niet goed is.
Heb je het mailadres van avian biotech gekregen? Ik mailde destijds met Jim (geloof ik) over de uitslag. Dat scheelde me toen anderhalve dag stress..
Bericht Woensdag 26 April 2006 10:11 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Goeie Tip Sue Exclamation Exclamation Heb het mailadres (nog) niet, maar Jasper Willems gaat me daar vast wel aan helpen....
Hij zou sowieso op spoed aandringen .... en me direct bellen Wink
Bericht Woensdag 26 April 2006 10:28 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm ik geloof dat het ook op de site van Avian biotec stond.
Het was iets van blabla.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.abiuk.com ofzo?
Bericht Woensdag 26 April 2006 10:31 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Jeetje Jamy, wat een verhaal Sad . Verwijt jezelf niet te veel aub. Je bent meteen verliefd geworden (en wie zou dat niet?) op prachtRoosje. Dan hoor je alleen nog maar wat je wilt horen dat is niet meer dan normaal. Tuurlijk ben je nu erg geschrokken van de verhalen van de dierenartsen maar we gaan gewoon van die 70% uit en zullen zelf dit verhaal ter harte nemen. Sterkte met het doorkomen van de komende dagen. Je viertal zal je er zeker doorheen slepen!
Bericht Donderdag 27 April 2006 4:10 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Jeetje......
Sterkte met wachten, hoop zo dat het negatief is!!!
Bericht Donderdag 27 April 2006 8:52 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 10:18 am
  Berichten van afgelopen: