|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
| broederliefde* |
|
|
Best comisch dat ik nu kan zeggen dat Nana en Wizzy inmiddels dikke maatjes zijn geworden!!
Ze zitten zelfs al 4 dagen bij elkaar in de kooi zonder ruzie!
Het ging zo;
Wanneer ik wizzy op een avond vergeten was Nana's kooi uit te zetten na hun speeluurtje (waarbij ik wilde dat ze wat meer aan elkaar gewend raakten, met natuurlijk een oplettend oog).....Viel ik die avond in slaap, de volgende ochtend lagen ze samen tegen elkaar aan te slapen in Nana's hangmat ....Ik wist dat de kans er altijd nog kon zijn dat ze een hefige ruzie konden krijgen, vandaar dat ik Wizzy die ochtend weer apart zette.....En zo ging het dag na dag beter, nu zitten ze al 4 dagen bij elkaar in 1 kooi zonder ruzie, wel veel geknuffel
Ik hou ze nog steeds de hele dag in de gaten, en wanneer ik er voor een lange tijd niet ben, zet ik ze voor alle zekerheid nog even apart... ..ik ben dus opnieuw super blij, want dit was wel een onverwachts geschenkje  |
Zaterdag 9 September 2006 8:33 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Dat is het mooiste wat er is!!
Echt leuk dat ze in 1 kooi kunnen! |
Zaterdag 9 September 2006 8:50 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Wat goed he! Dat is heel gezellig voor ze |
Zaterdag 9 September 2006 8:57 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hey,wat goed!!!!
Fijn dat ze zo goed met elkaar over weg kunnen!! |
Zaterdag 9 September 2006 9:07 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hey wat goed zeg! Schitterend om te horen!
Pas aub wel op dat ze niet een echte partnerrelatie krijgen, met alle gevolgen vandien. Iago had een verwijde cloaca omdat hij ontzettend opgewonden werd van Flitje. Ook was hij toen begonnen met plukken. |
Maandag 11 September 2006 7:38 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
echt waar zeg!??! En hoe is het afgelopen tussen die twee, en is het plukken al gestopt?
groetjess |
Woensdag 13 September 2006 4:27 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ja, jammergenoeg wel.. Ik heb ze uiteindelijk gescheiden en toen ging het wel weer goed.. Na lange tijd. Maar iedere keer als hij Flitje zag ging hij weer kotsen..  |
Woensdag 13 September 2006 10:07 pm |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
| ( sorry voor de late reactie! ) |
|
|
oh gelukkig maar, ik hoorde mijn baas eens zeggen dat papegaaitjes uit hetzelfde gebied zich eerder tot elkaar aangetrokken voelen dan bijv. een afrikaanse met een zuid-amerikaanse papegaai.
Zo ook flitje en iago?! zo ook valkparkieten met kaketoe's....?! wieweet, het komt regelmatig voor.
..Want ik heb eigenlijk nog nooit gehoort dat grijze roodstaarten vallen voor een amazonepapegaai of andersom, zodat er van een balts niks terecht komt. (maar goed ook eigenlijk)
Maar voor mij dan meer reden om op te passen als ze eenmaal groot zijn, nana en wizzy komen uit hetzelfde gebied in de natuur.
haha momenteel gaat het gewoon goed tussen die 2, het zijn eigenlijk nog maar 2 kleine peutertjes.  |
Vrijdag 15 September 2006 9:15 am |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
oh trouwens! we hebben sinds vandaag een schoonmaakster in huis, zei had heel toevallig ook een zwartkopcaique!!! dat moet wel heel erg toeval zijn, want we kenden haar niet eens.
En in heel nederland zijn er relatief weinig mensen met een caique, dus extra toeval dat we in dit kleine dorpje beiden een caique hebben!
Ze vertelde dat wanneer haar man kanker kreeg haar papegaai ook ziek werd, waneer hij genezen was, was de caique opeens ook weer gezond en levendig...iets wat erg typisch is, en wat best vaak gebeurt tussen baasje en papegaai..  |
Vrijdag 15 September 2006 9:22 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: ( sorry voor de late reactie! ) |
|
|
Ik weet niet of dat waar is. Ik weet wel wat voorbeelden te noemen waar dat niet het geval is: Guano & Tommy (Aratinga & timneh) en Iago & Wheezy (Bonte boer & pyrrhura)
Ik weet niet of je de foto's hebt gezien van Wheezy & Iago? |
Vrijdag 15 September 2006 10:17 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Wat een toeval zeg! De caiques zijn volgens mij wel in opmars.. Ze worden populairder..
Dat van dat ziek zijn: Het kan best dat dat caique'je de stemming van haar vader overnam. (Ben blij dat haar vader weer genezen is) |
Vrijdag 15 September 2006 10:19 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:40 pm
|
|
|
|
|
|