Caique of bonte boer?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Caique forum, zwartkop caiques en witbuik caiques

Auteur Onderwerp
haicobeersen
Fladderaar

Caique of bb  Reageer met quote  

Hoi,

Ook ik heb ziten twijfelen of ik nu voor een Caique of een BB zal gaan.
Maar toen ik laatst bij de dierenwinkel zwar4tkopjes zag en hoorde zitten, wis ik het direct.
Wat kunnen die kleintjes schreuwen zeg, echt niet normaal, ben direct weggegaan.

Wat ik lees qua karakter zijn ze perfect, alleen wil ik niet het risico lopen dat ik er een tref met een slecht humeur !

Het kan zijn dat ik erg gevoelig ben voor gegil en het zou ook kunnen dat ze thuis stukken stiller zijn.

In iedergeval heel veelplezier met de kleine straks,

Groetjes,

Haico
Bericht Dinsdag 20 September 2005 7:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Seertje
Vliegende acrobaat

Re: Caique of bb  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by haicobeersen
Hoi,

Maar toen ik laatst bij de dierenwinkel zwar4tkopjes zag en hoorde zitten, wis ik het direct.
Wat kunnen die kleintjes schreuwen zeg, echt niet normaal, ben direct weggegaan.

Wat ik lees qua karakter zijn ze perfect, alleen wil ik niet het risico lopen dat ik er een tref met een slecht humeur !

Het kan zijn dat ik erg gevoelig ben voor gegil en het zou ook kunnen dat ze thuis stukken stiller zijn.

Groetjes,

Haico

Ik was een aantal jaar geleden ook op zoek naar een gaaitje. In eerste instantie een BB, maar toen ergens op een site de caique tegengekomen en niet meer losgelaten!! Ja ik heb meer "geluk" gehad met Cayou tijdens zijn handopfok periode. Ze zijn wel wat schreeuwerig, maar ik heb het bewijs, niet altijd dus! Stimpy, mijn valk, veroorzaakt meer herrie dan Cayou. Echt waar!! Het zijn echte lieve, ondeugende, enorm speelse, grappige (echt je ligt in een deuk), ADHD stuiter gaaitjes!! Heb echt GEEN spijt!! Ik hou van een beestje met karakter, niet van die sufkutten. Nou dit is het helemaal NIET!
Bericht Dinsdag 20 September 2005 8:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Jammer Haico dat je wat verder woont, anders mocht je hier wel even komen kijken!! En het met je eigen ogen zien Very Happy
Bericht Dinsdag 20 September 2005 8:16 am
lin_da
Net uit het ei

quote:
Hoi,

Groetjes,

Haico

Hoi,

Dat gegil houd echt op hoor nadat geen papvoeding meer krijgen. Taco gilt echt nooit hier in huis. In iedergeval niet dat gegil wat ik van hem hoorde toen hij nog pap kreeg. Dat geluid heb ik van hem niet meer gehoord gelukkig.
Gr linda
Bericht Dinsdag 20 September 2005 10:37 am
 Gebruikers profiel bekijken  
haicobeersen
Fladderaar

kijken  Reageer met quote  

Ik wil best wel eens komen kijken, ben gek zat daarvoor, waar wonen jullie? wie weet ben ik soms in de buurt.
Waarom hebben jullie niet voor een BB gekozen? en wat is volgens jullie het verschil tussen beiden, ben erg benieuwd naar jullie reactie,

Vriendelijke Groeten,

Haico Beersen
Bericht Dinsdag 20 September 2005 10:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik woon in Hilversum Smile
Hum hoop dat ik geen boze mensen op mijn dak krijg.....Ik vind persoonlijk een caique mooier, wat meer kleur en mooi contrast met zijn zwart kopje. En ze zijn qua karakter toch wat ondernemnder, ff wat pittiger vind ik.
Bericht Dinsdag 20 September 2005 10:56 am
lin_da
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ja ben het met Seertje eens hoor. Maar vind een bonte boer ook heel erg leuk, heb niet voor niets een bb en een caique. Dus goed vergelijkings materiaal haha.

En caique is nog actiever dan een bb, ondernemender, hij doet maffer, enz enz.
Bericht Dinsdag 20 September 2005 11:24 am
fredalmere
Fladderaar

quote:
Hoi,

Groetjes,

Haico

Dank je.... en dat geschreeuw valt tot nu toe mee Smile Heb d'r nog niet gehoord en ze zit hier al sinds 18.00 urr vanavond.... Very Happy
Bericht Dinsdag 20 September 2005 10:07 pm
fredalmere
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Seertje
Ik woon in Hilversum Smile
Hum hoop dat ik geen boze mensen op mijn dak krijg.....Ik vind persoonlijk een caique mooier, wat meer kleur en mooi contrast met zijn zwart kopje. En ze zijn qua karakter toch wat ondernemnder, ff wat pittiger vind ik.

Helemaal mee eens !!!!!!! Smile
Bericht Dinsdag 20 September 2005 10:09 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Enne Haico, durf je nog hihi Laughing Je bent van harte welkom!
Bericht Vrijdag 23 September 2005 11:54 am
haicobeersen
Fladderaar

Ja hoor !!!!  Reageer met quote  

NATUURLIJK DURF IK WEL !

Maar denk dat ik toch voor een BB roodbuik man ga!
Ik ben zelf al heel erg druk net als mijn vriendin, moet er niet aan denken dat we met zijn 3en elkaar nog meer versterken.

Een soort huise ADHD wordt het dan.

Ik vroeg me af waarom ik geen enkele caique op de drive-inn in rotterdam heb gezien?

Groetjes,

Haico
Bericht Vrijdag 23 September 2005 12:01 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hahaha! Wel leuk hoor!
Omdat ze toch niet erg veel gehouden worden, zijn eigenlijk een beetje onbekend. Wat natuurlijk heeeeel jammer is. In amerika kom je in ze om!!
Ik was er wel in R'dam, maar aangezien Cayou nog heel jong is, durfde ik geen risico's te nemen.
Mocht je toch nog geinteresseerd zijn, ook al ga je er toch niet voor, ben je welkom!
Bericht Vrijdag 23 September 2005 12:04 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik vind ze allebei mooi! maar een caique is erg luid vind ik!
mijn buurman heeft er 1 en die kan gillen pff! Shocked
BBen geluiden heb ik 1 keer gehoord en vond die ook wel luid Very Happy
maar het zijn allebei mooie vogels, alleen de kleur van een caique vind ik wel mooier Wink
Bericht Vrijdag 23 September 2005 2:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hier is Cayou niet luidruchtig, Stimpy kan het wat dat betreft beter. Wel als we buiten lopen dat kan hij hard fluiten enzo.
Bericht Vrijdag 23 September 2005 2:50 pm
lin_da
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik heb taco ook nog nooit horen schreeuwen. Wel weet ik dat ze bv in een voliere wel luidruchtig kunnen zijn.

Taco fluit eigenlijk alleen maar zelf gemaakte liedjes, vooral als ie bij je zit of als je tegen hem praat.
Bericht Vrijdag 23 September 2005 3:18 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:41 pm
  Berichten van afgelopen: