|
|
|
Sue
Moderator

|
Op het Engelse forum zijn geloof ik wel meer mensen die een pyrrhura en een caique hebben. Pyrrhura's en caiques zijn daar gewoon populairder. Ik heb ze ook vaak op één foto gezien, knuffelend.
Als je bang bent voor geschreeuw zou ik het gewoon niet doen. Niets vervelender dan telkens bang moeten zijn om... |
Vrijdag 20 Juni 2008 8:23 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Als het geluid zo'n groot probleem is, moet je misschien nadenken of je uberhaupt een vogel erbij moet nemen. Want laten we eerlijk zijn, twee produceren meestal meer geluid dan een - ze moedigen elkaar aan, maken ruzie, of praten 'gewoon' bij, maar in de meeste gevallen krijg je echt wel meer herrie dan met een single papegaai. |
Vrijdag 20 Juni 2008 9:10 pm |
|
|
|
|
haicobeersen
Fladderaar
Ik moet ook niet zeuren natuurlijk, ik wil alleen niet impulsief iets doms doen...
Caiques en pyrrhura's komen natuurlijk samen in zuid amerika voor...
Is er niet iemand in overijssel met een caique ?
Ik had een adres van een kweker 20km hier vandaan maar ben het kwijt geraakt.
Haico
sue, wat voor een conure heb jij ook alweer ? |
Vrijdag 20 Juni 2008 9:27 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Het is wel zoals shi zegt. Ook een tweede vogel heeft een voor-en nadeel natuurlijk en samen kunnen ze het zo gezellig hebben of wel eens een discussie hebben dat ze heel wat meer herrie kunnen maken dan 1 gaaitje maar het kan ook weer zijn dat het goed meevalt maar het is uiteraard iets waar je goed rekening mee moet houden.  |
Zaterdag 21 Juni 2008 8:57 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Open anders eventjes een nieuw topic met die vraag als titel.. Ik denk dat mensen het dan gemakkelijker kunnen vinden.
Ik heb een blauwkeeltje. |
Zondag 22 Juni 2008 11:39 am |
|
|
|
|
Steph
Beginnende vlieger
Wij hebben een caique en dat is echt geen schreeuwer. Als ze gaan schreeuwen dan is dit eigenlijk tot onnatuurlijk gedrag en vragen ze om aandacht. Als jij ze gewoon dagelijks, net zoals alle andere vogeltjes aandacht geeft dan is er niks aan de hand. Caiques zijn hele leuke, speelse speeltjes die in hun kooi graag bezig zijn.
Een BB lijkt me ook een hele leuke vogel maar toen ik hoorde dat de kans op eenkennigheid en bijten relatief groot was, ben ik begonnen te twijfelen. Onze caique is namelijk echt een allemansvriend en dat is juist zo heerlijk. Iedereen kan hem altijd knuffelen of met hem spelen en dat maakt het juist zo'n heerlijk vogeltje.
Een caique met een andere vogel kan overigens heel goed gaan. In het begin zal het opletten zijn omdat ze tijd nodig hebben om te wennen maar hier gaat ondertussen een caique prima samen met een grijsje. Wij verwachten zelfs dat over een aantal maanden tot een jaar het samen in 1 kooi zal gaan.
Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel. |
Maandag 23 Juni 2008 11:17 am |
|
|
Sarah
Moderator

Steph, wat leuk om te horen dat het zo goed gaat ondertussen tussen jullie 2 bengeltjes. Super is dat.  |
Maandag 23 Juni 2008 11:50 am |
|
|
|
|
anenlars
Kuikentje
|
|
|
|
hallo, ik heb ook een caique en hij is geweldig.
hij scheeuwt niet maar kan wel lekker fluiten en zelf heerlijk zitten componeren.
het zijn kleine vogels maar met enegie en lef voor 10!
hij is constant bezig, rustig bij je zitten kan hij gewoon niet.
alleen als hij moe is dan komt ie lekker bij je liggen (echt liggen!)
maar hij wil lol maken, lekker surfen, fluiten, kroelen, folders perforeren enz. geen tijd om rustig te zitten
hij is gewiekt maar dat betekent bij deze vogel niet dat hij minder mobiel is! hij springt en klauwtert het hele huis door!
ook is hij nergens bang voor mijn hond verliest het van hem!
verder is hij heel lief weet heel goed wat wel en niet mag (maar blijft het stiekem proberen)
en ik lach me stuk om zijn gekke toeren, als je een caique neemt verveel je je geen moment.
hij is alleen wel agressief tegen mijn 2 grasparkietjes...
hij zoekt ze niet op maar als ze b.v. op zijn kooi landen dan moet ik snel ingrijpen.
dus ikzelf zou geen caique bij een kleinere vogel meer houden.
maar hij is mijn beste vriendje! |
Maandag 23 Juni 2008 1:32 pm |
|
|
haicobeersen
Fladderaar
| Kweker |
|
|
Ben vandaag bij de pyrrhura, jardine meyer bb en valkjes kweker geweest.
Hij had er 2 oranjebuik bbtjes tussen de jonge handopvok pyrrhura's zitten...
Voor € 200 mochten ze weg. (is dit een redelijke prijs ?)
Ik mocht ook nog 1 vd 3 koppeltjes bbtes uit het hok halen, ze waren gewoon tam en waren al druk aan het paren dus deze zomer zeker nog jongen van deze vogels.
De man had een hele mooie grote oranje buik, echt bijzonder groot en vel van kleur.
Ik moest wel even wennen aan het formaat vd bbtjes, maar daarna waren het prachtige vogeltjes.
Deze week hoop ik ook het adres vd caique kweker te krijgen zodat ik daar ook nog eens kan gaan kijken.
Zal jullie laten weten hoe dat was...
Haico
ps. piwi is de hele dag nog niet uit de kooi geweest (voor het eerst) en is heeeeel erg vervelend.....
Ga hem snel aandacht geven...
doei doei |
Maandag 23 Juni 2008 7:39 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Steph, wat super dat het zo goed gaat tussen Micah en Apollo! Ik meen dat Apollo eerst niet zo tolerant was? |
Dinsdag 24 Juni 2008 10:28 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Kweker |
|
|
Hey Haico, dat klinkt goed zeg, die kweker van die bonte boertjes. Bijzonder dat die bonte boertjes ook zo tam waren.
Hoe groot waren ze? |
Dinsdag 24 Juni 2008 10:30 am |
|
|
haicobeersen
Fladderaar
| Heel groot ! |
|
|
Ze waren heel erg groot, iig vergeleken met een pyrrhura...
1 vd boertjes was vroeger tam en de kweker zal er wel regelmatig aandacht aan besteden...
Ik kon hem gewoon laten op en afstappen dus redelijk tam.
Haico |
Dinsdag 24 Juni 2008 11:14 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:55 pm
|
|
|
|