|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
| Gaat goed |
|
|
Nou hier gaat het allemaal erg goes al zeg ik het zelf!
Ik zat hem gister wat mais te voeren. Eerst moest ik zo'n korreltjes in zijn bekje doen, maar gauw had hij het door en pakte hij het uit mijn vingers. Toen hij het liet vallen raapte hij het op van de grond Later at hij ook uit het bakje, goed he!! Op een gegeven moment probeerde hij zo'n korreltjes met een pootje te pakken, maar raakte uit balans. Dat is iets wat hij meer moet oefenen hihi.
Met klimmen gaat het ook wat beter. Vanochtend zat hij met een speeltje te klooien, ik hem aanmoedigen. Zo leuk om te zien!!
Net had ik hem wat nat gemaakte pelletjes gegeven, pakte dit uit mijn hand en knabbelde er lekker op. Als het zo doorgaat, dat hij alles wel proeft en knabbelt, dan komt het helemaal goed. Vanmiddag maar een fruithapje maken en eens kijken. Eergister vond hij het helemaal niks!! Stapje voor stapje toch?
Ik vind het wel lastig, om voldoende aandacht te geven. Dus niet teveel (dat ze er later last van krijgen), maar ook niet te weinig. Na zijn pap, neem ik hem lekker bij me in een handdoek. Hij zit dan een kwartiertje ongeveer bij me. Lekker kroelen en kletsen. Dan zit hij te snavelknarsen of lieve geluidjes te maken, helemaal tevreden!! Tussendoor ben ik met hem bezig met het proberen van wat vast voedsel te voeren. Af en toe wat tegen hem praten bij zijn kooi. Als hij zelf begint met piepen omdat hij dan waarschijnlijk honger heeft of aandacht wil, zal ik hem gewoon zoals altijd negeren? |
Zondag 7 Augustus 2005 10:02 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Gaat goed |
|
|
Ahhh het gaat dus best goed! Beter dat hij al lekker zelf knabbelt..
Schetig zijn ze he, als ze hun evenwicht verliezen? Ze leren het vanzelf, maar het is super om dat stuntelige gedrag te zien ha ha ha!
Wat voor fruithapje geef je? Maak je het zelf? Of gebruik je een kant en klaar hapje?
Als hij zelf begint met piepen omdat hij dan waarschijnlijk honger heeft of aandacht wil, zal ik hem gewoon zoals altijd negeren?
Misschien kan je 'm afleiden, zodat je zijn aandacht hebt (of haar hihi) en dan wel aandacht geven? |
Zondag 7 Augustus 2005 12:13 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Ja erg leuk!!
Nee ik rasp bijv. een appeltje of een kiwi pletten. Net even wat makkelijker te eten zeg maar
Afleiden met bijv. een geluidje als sleutels rinkelen ofzo? |
Zondag 7 Augustus 2005 12:22 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhh meer werk dus.. Maar wel verser, en zonder allerlei troep.. Als hij het niet wil, wil ik het wel hoor.. Ha ha ha!
Afleiden kan je met veel dingen doen, maar zorg wel dat je 'm niet aankijkt als je 'm afleidt.
Je kan inderdaad sleutels gebruiken, harder stampen of de lade dichtgooien. (Niet te hard, niet goed voor kasten ha ha ha) |
Zondag 7 Augustus 2005 12:43 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Heb altijd fruit in huis, ben namelijk een echt fruittypje!!! Tja wat meer werk, maar is zo gebeurd!
Okee!! |
Zondag 7 Augustus 2005 1:06 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
fijn te lezen dat het zo goed gaat.
Nou veel plezier met je nieuwe aanwinst hoor. |
Maandag 8 Augustus 2005 12:49 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Wat klinkt dat toch leuk zeg! Zon ukje in huis
Lijkt mij ook best moeilijk om hem niet STEEDS aandacht te geven
Ze zijn ook zooooo lief! Erg goed van je dat je er zo mee bezig bent hem niet te veel te verwenen, daar heb je later absoluut voordeel van.
Geniet maar fijn van hem/haar Seer...maar dat doe je al  |
Maandag 8 Augustus 2005 3:18 pm |
|
|
lin_da
Net uit het ei
Leuk om te lezen, en zoooooo herkenbaar haha.
Hoe oud was je caique nu seertje? Ik weet het niet meer, sorry?
Gr linda |
Maandag 8 Augustus 2005 11:33 pm |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Hij is net 9 weekjes  |
Dinsdag 9 Augustus 2005 7:26 am |
|
|