|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
| gedrag van zwartkop caique |
|
|
hai hai,
Ik probeerde op het internet wat informatie te vinden over het gedrag van een zwartkop caique, maar kon het niet vinden.
Kunnen jullie mij vertellen hoe deze gaaitjes zijn? Zo wel de leuke als de minder leuke kanten!
groetjes Maartje |
Zaterdag 30 Juni 2007 1:53 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: gedrag van zwartkop caique |
|
|
Hoi Maartje. Ik heb zelf geen zwartkopcaique maar dit is wat ik heb gehoord..
Ze zijn vrij actief en hebben ontzettend veel karakter.
Er zullen vast nog mensen met een zwartkopje reageren: Danny, Wil, etc. (Pluis heeft ook een zwartkop te logeren gehad: Bumble Bee) |
Zaterdag 30 Juni 2007 3:44 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Tja,we hebben hier natuurlij 2 caiques,maar allebei zeer verschillend van karakter.
Jip was natuurlijk al wat gevormd,maar helaas was het caique er helemaal uitgehaald.
Sam is denk ik veel meer te vergelijken met een echte caique.
Zeer speels,maar ook zeer sterk van karakter. Kan echt het bloed onder de nagels uithalen en zijn zeer zeker,wil niet direct aggressief,maar toch wel zeer aanvallend naar andere gaaien,iets wat ik bij Jip weer niet zie.
Enige die er klaar mee is,is Coco,die heeft een keer flink gegooid met Sam,en toen was het over.
Voor samen in een kooi met een grijsje lijkt me geen echt goede optie.
Oja,en er wordt wel eens wat gezegd over het schreeuwen van kakatoes,maar geef mij hier dat dan maar. Dat van de kakatoes is zeker harder,maar caiques kunnen echt zeuren. Ze komen ook zeer graag boven het geluid uit.  |
Zaterdag 30 Juni 2007 5:25 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
|
|
|
Ik sluit me helemaal bij Danny aan wat betreft zijn verhaal over hun caique Sam.
Wij hebben een pop van 3 jaar en dat is er ook 1 met een zeer eigen willetje, zeer temperamentvol, is absoluut geen knuffelkont maar vind het wel heerlijk om tot rust te komen op je schouder of lekker in je haar te surfen. Van onze jonge edelpapegaai van 9 mnd wil ze tot nu toe nog niet veel van weten en is zelfs wat jaloers en wil het liefst alleen de volle aandacht. Hoorde laatst nog van een kweker/ kenner dan caiques ook graag het baasje willen zijn. Maar daar ben je ook zelf bij natuurlijk (opvoeding)
Charu kan zich ook prima in haar kooi vermaken, ze kan dan ook behoorlijk luidruchtig spelen en raust soms als een coureurtje door haar kooi en menig speeltje heeft dan ook heel wat te verduren
Als ze het op een schreeuwen zetten is dat behoorlijk hoog en schel, wij voelen dan onze trommelvliezen trillen.
Maar buiten dat om zijn ze super grappig met hun rare capriolen en zeker ook heel speels, vrolijk en lief en ontzettend nieuwsgierig.
Ben je met iets bezig dan moeten ze ook ff kijken of ze kunnen 'helpen'
Maar houd er rekening mee dat het adhd gaaitjes kunnen zijn. Niet iedereen kan daar goed tegen, mijn man vind haar vaak te druk en is meer een type voor de rustige gaai, dus hou daar zeker rek mee. |
Zondag 1 Juli 2007 4:57 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:56 pm
|
|
|
|
|
|