Grootse plannen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Caique forum, zwartkop caiques en witbuik caiques

Auteur Onderwerp
Kipje
Kuikentje

Grootse plannen  Reageer met quote  

Hallo allemaal,

uiteindelijk heb ik zelf al een aantal caique kwekers gevonden Very Happy Binnenkort krijg ik mn stagevergoeding en ik heb er grootse plannen mee.. nou heb ik al wat vogeltjes met de hand opgevoed, en met succes.

Maar hoe zit het met een caique? kan er niet echt veel info over vinden.
Als ik het goed heb zijn ze tussen de 14/16 weken zelfstandig? en kan ik ze tot 8 weken in het blok laten zitten en dan zelf gaan voeden? (of misschien zelfs langer?)

Heb wat tips nodig Klappen

Het liefst had ik een natuurbroed natuurlijk.. maar ik vind het makkelijker om van de pap over te gaan naar pellets dan van zaadvoer naar pellets..

Alvast bedankt (:
Bericht Donderdag 17 Februari 2011 8:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo kreeg ook geen pellets toen ik haar kreeg, die was zo over op pellets...Pipo viel uiteindelijk ook mee en die zat al eeuwen op zaad... Ja
Laat dat dus geen reden voor je zijn...Een natuurbroed is wel iets moeilijker tam te maken, maar heeft wel alle vogelmanieren van de ouders mee gekregen en dus heb je minder kans op gedragsproblemen...
Hoe langer bij de ouders hoe beter, maar als je pap wilt geven dan weet ik niet precies wat daar bij caiques de beste leeftijd voor is, ik schat zo'n zes a zeven weken...wellicht aan de kweker vragen?
Bericht Donderdag 17 Februari 2011 10:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kipje
Kuikentje

Reageer met quote  

Ola people,

Na een tijdje zoeken heb ik een kweker gevonden. (best verweg en heb geen auto maar voor alles is een oplossing)

Nu valt mij op dat de prijs van caiques continu schommelt.
En ben ik helemaal verliefd geworden op de roestkopcaique, zo lief en fluffig.

Hier mijn vraag: is 400 euro duur voor een jonge roestkopcaique?

Alvast bedankt voor de antwoorden (:
Bericht Dinsdag 22 Februari 2011 2:42 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe oud? Getest op ziektes?
Bericht Dinsdag 22 Februari 2011 5:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kipje
Kuikentje

Reageer met quote  

Het is nog niet geboren dus jong als in een baby Laughing ouders zijn wel getest op ziektes wel word hij/zij gesekst aangezien poppen zon 100/200 euro duurder zijn.. nou doe mij dan maar een mannetje.

Wat ik me nog afvraag, kan ik muffin(zonparkiet) beter aan de caique laten wennen door hem contact te laten maken wanneer ik de baby caique ga voeren of moet ik wachten tot de caique zelfstandig is en dan muffin pas confronteren met de caique
De naam van caique word trouwens Brownie.

Brownie&Muffin Laughing
Bericht Dinsdag 22 Februari 2011 6:58 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat je m best eens kan laten zien aan je zonparkiet, zolang die er rustig bij blijft....Ik denk dat de prijs redelijk is, vraag wel naar de testcertificaten van de ouders (dat je ze even inziet), zodat je zeker weet dat je niet 'beduveld' wordt.... Wink
Ik zou iig het kuiken bij de ouders laten tot ie goed in de pluis zit, dus iig vijf weken. Een goede kweker is daar niet op tegen...
Bericht Dinsdag 22 Februari 2011 7:30 pm
Kipje
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja ik wil sowieso nog geen te jong kuiken.. vind ik te eng en zitten meer risicos aan. liever voor een groot deel al in de veren zodat ze zichzelf al warm kunnen houden Laughing

heb even babyvogels.nl gemailed voor een schema.. aangezien ik vanalles kan vinden over schemas voor handopfok voor elk papegaaiensoort. behalve de caique, ik heb dus geen idee hoeveel voedingen zij nodig hebben rond de 6 weken Droog

Ik heb een pyrrhura grootgebracht en een zonparkiet maar caiques zijn toch wat steviger en later zelfstandig dus ook een heel ander schema Razz
Bericht Dinsdag 22 Februari 2011 7:37 pm
Glenda76
Eitje

Reageer met quote  

Hoi Kipje,

Mag ik vragen welke kweker jij op het oog hebt. Wij zijn namelijk ook op zoek naar een baby caique. En zijn op zoek naar betrouwbare kwekers.

We hebben bij een kweker (babyvogels.nl) geinformeerd en daar vroegen ze 750 euro voor een caique.
Bericht Dinsdag 5 April 2011 7:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:57 pm
  Berichten van afgelopen: