|
|
|
lin_da
Net uit het ei
Ik voer de papegaaien bijna niet, dat doet mijn man. Gijs trekt wat meer naar mij toe. Die heeft het niet zo op mannen maar stapt wel netjes op bij mannen maar heel geweldig vind ie het niet.
Taco daarin tegen is echt een allermansvriendje. Visite vind ie ook helemaal leuk.
Ik denk niet dat het perse wat met het voeren te maken heeft, maar meer met respect afdwingen over en weer.
Eigenlijk net wat Tommy schrijft. Gijs wilde eerst niets van mijn man weten, maar gijs is niet degene die de keuze's heeft om het maar plat te zeggen. Daarin tegen stapt hij nu wel netjes over al zie je aan z'n koppie dat ie het niet leuk vind.Dus met de juiste benadering is hier echt wel verandering in te brengen als ze voor een bepaald geslacht kiezen.
Gr linda |
Woensdag 21 September 2005 11:11 am |
|
|
juanita
Net uit het ei
thnxxxxxxx voor de tips ga der mee verder....
maar weet je hoe zeer het is als die weer een hap uit me oor neemt..
maar voor de rest ze is en blijft een lieverd  |
Woensdag 21 September 2005 11:37 am |
|
|
|
|
joke
Vlieger
|
|
|
|
quote:
Originally posted by juanita
idd me man kroelt met der
en als die mij een zoen geeft word ze idd jaloers
ze braakt zelfs der eten voor me man op...
en mij valt ze aan als ik dan in der buurt komt.
Hoi daar moet je heel snel een einde aan maken hoor, daarom is mijn kaetoe bij de vorige eigenaars weggedaan, ook heel erg gefixeerd op de man, zo erg zelfs dat hij niet eens meer een normaal gesprek kon voeren, en zo gauw meneer wat zei begon punkie te krijsen, ook niemand mocht hem aanraken als meneer thuis was, ik heb het in het begin ook gehad, hij koos ook gelijk mijn man uit als partner, heb ik een stokje voor gestoken, en hem ondanks punkie mij beet gedwongen vanaf mijn man op mijn hand te stappen, en vol blijven houden hoor, nu kiest ie zelfs mij soms boven mijn man en hopt ie nu heen en weer, ik kan hem gewoon pakken, en krijsen doet ie ook niet meer,
Partner drang kan erg extreme vormen aan nemen, en zelfs in de tijd dat ze broedrijp worden, tot ernstig bijten uit gaan lopen, met alle gevolgen van dien.
Nooit toestaan dat hij iemand voert/opkropt, gelijk afleiden dan, en jij bent de baas en bepaalt wat en hoe je met hem omgaat, is best wel moeilijk in het begin ,en pijnlijk ook, maar ik heb me laten bijten, niet teruggetrokken, en als resultaat is dat het bijten stopt omdat de gaai de link legt, dat bijten niks uit haalt, dus ook geen zin meer heeft.
Het is een kwestie van volhouden is heel moeilijk maar je krijgt er een andere gaai voor terug  |
Woensdag 21 September 2005 11:50 am |
|
|
juanita
Net uit het ei
ik hou ook wel vol hoor
alleen is het best moeilijk als ze me weer
is ff gemeen te pakken heeft gehad...
als me man der niet is pak ik ook gewoon der snavel
en aai der ook al wil ze niet
maar als me man der is heb ik die kans niet omdat
ze me gelijk aanvalt. |
Woensdag 21 September 2005 11:53 am |
|
|
|
|
lin_da
Net uit het ei
misschien is het ook een idee om hem niet op je schouder te laten zodat hij niet meer in je oor kan bijten. Als je hem naast je hebt of voor je kun je controleren wat hij doet. Ook voelen vogels zich soms opper machtig als ze op gelijke hoogte met je zitten.
Gr linda |
Woensdag 21 September 2005 12:24 pm |
|
|
juanita
Net uit het ei
zie je zo leer ik al meer
maar dit was uitzonderlijk hoor ze zat op me schoot en me hondje
smokey kwam der bij zitten dat hondje is namelijk ook zo
jaloers als 10 andere en toen dacht teddy van heee moet het ff hoger op zoeken
dus vandaar dat ze me oor kon pakken...  |
Woensdag 21 September 2005 12:36 pm |
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
hmm ik heb deze problemen eigenlijk niet met mijn gaaitjes. sidney heeft het op zich wel meer op met robin maar mij bijten dat doet hij niet. nou heel af en toe dan maar dan weet hij ook dat hij te ver is gegaan. en tigo vliegt heen en weer en landt vaak op de bank tussen ons in. maar hij moet nog ff leren dat hij dan bij ons moet landen en niet op de bank.
maar nou moet ik zeggen dat mijn vriend sidney meer vertrouwt dan tigo. komt misschien omdat tigo nieuw is of zo. want tigo is liever. sidney zit liever bij mijn vriend en tigo maakt het niet zoveel uit. maar die komt meestal wel bij mij zitten.
groetjes
esther |
Woensdag 21 September 2005 2:38 pm |
|
|
|
|
fredalmere
Fladderaar
quote:
Originally posted by Seertje
Fred, ben je eignelijk de komende tijd thuis?
Thuis? Papegaai net betaald
Ze is de ochtend alleen en dan is er constant iemand thuis.... |
Woensdag 21 September 2005 7:07 pm |
|
|
fredalmere
Fladderaar
quote:
Originally posted by juanita
tis inderdaad geweldig maar .... hebben jullie dat ook
dat jullie gaai eigenlijk maar 1 baasje uitkiest?
of heb ik gewoon een eigenwijs gijsje....
juanita en teddy..
Tot nu toe is ze niet kieskeurig... maar ja ze is net 24 uur hier....  |
Woensdag 21 September 2005 7:08 pm |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Dan kan je goed aandacht schenken aan het wennen van nieuw fruit en groente enzo  |
Woensdag 21 September 2005 7:09 pm |
|
|
fredalmere
Fladderaar
quote:
Originally posted by Seertje
Dan kan je goed aandacht schenken aan het wennen van nieuw fruit en groente enzo
Dat komt goed hoor.....  |
Woensdag 21 September 2005 7:13 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 4 December 2008 11:22 pm
|
|
|
|