Hallo, grasjes en caique ?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Caique forum, zwartkop caiques en witbuik caiques

Auteur Onderwerp
Fonzo
Net uit het ei

Hallo, grasjes en caique ?  Reageer met quote  

Hoi,

Ik wou even goeiedag zeggen Very Happy
Wij hebben binnenkort een zwartkop caique erbij Hulde!

Dit ziet er dan ook een leuk clubje uit om me bij aan te sluiten, als ik zo al die verhalen doorlees.

Toch even een vraagje :
Wij hebben zelf 7 tamme grasparkietjes die momenteel de woonkamer onveilig maken. Ik weet nog niet of ik ze naar de voliere zal moeten verhuizen of niet, zullen ze met elkaar overweg kunnen of niet ? Afwachten ... of heeft iemand al ervaring hiermee ?

Ik kan niet wachten tot ik dit ADHD gaaitje in huis heb Hartje

Bedankt alvast
Mvg Mike en Kristi.
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Wat leuk een caique erbij zijn zo mooi om te zien, heb er zelf geen ervaring mee maar heel veel geluk met je nieuwe aanwinst, is het een baby caique??
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 12:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fonzo
Net uit het ei

Reageer met quote  

Een heel klein jonkie krijgen we Veertje
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 2:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Hallo, grasjes en caique ?  Reageer met quote  

Hoi Fonzo welkom hier!
Ik heb eventjes foto's van je gaaitjes bekeken, wat een lieverdjes zeg. Vooral Snowy's tekening vind ik erg mooi. Het lijkt net alsof ze een band over haar lichaam heeft lopen.
Ik heb geen ervaring met het bij elkaar plaatsen van grasparkietjes. Hoe groot zou je de voliere willen maken?

Heb je al een naam voor je caique? Very Happy Hoe lang duurt het nog?
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 6:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Fonzo. Leuke parkietjes zeg, heel mooi zijn ze. Van harte welkom trouwen. Ik heb ook helaas geen ervaring met meerdere gaaitjes maar volgens mij is het moeilijk te voorspellen. Het scheelt dat de caique een jonkie is, ben ik trouwens gek van. Laughing Laughing
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 6:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fonzo
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hoi,

Even ter verduidelijking,
ik had graag de caique en de parkietjes in de huiskamer willen houden, maar als het niet samengaat dan kunnen de parkietjes nog steeds naar de voliere, die is groot zat.

Maar het leukste is toch dat ze allemaal samen in de huiskamer zouden kunnen, maar de achtergrond kennende van parkieten zijn ze vrij dominant tov andere vogelsoorten.

Een naam humm Hartje eerst maar even zien of het een mannetje of vrouwtje wordt,
70 % van de jonkies zijn mannetjes toch ? Jullie krijgen het als eerste te horen

Hulde!

En idd snowy is een schatje en supermooi vind ik, maar wel heel erg dominant (moet af en toe even scheidsrechter spelen :p )
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 9:58 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Caiques zijn redelijk fel hoor. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor je caique, die zal z'n mannetje echt wel staan. Wink
Ik meen dat er meer mannetjes zijn dan popjes. De kweker destijds wilde alleen maar losse mannen verkopen, de poppen verkocht hij in stelletjes.
Bericht Vrijdag 2 Mei 2008 8:17 am
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Destijdse Nana-Caique met mijn grasparkieten was een DRAMA. alsin oorlog tussen beiden. ik heb mn grasparkiet nog net op tijd uit het gevecht kunnen plukken, anders was het echt te laat.

dus ik zou het niet gokken. die dunne pootjes vallen in het niets bij een caiquesnavel.

geen idee, hoe het inmiddels daar gaat?Smile

groetjes, en succes.
Bericht Vrijdag 1 Augustus 2008 1:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 12:38 pm
  Berichten van afgelopen: