Hebben jullie caiques een typisch 'caiquekarakter'?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Caique forum, zwartkop caiques en witbuik caiques

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Hebben jullie caiques een typisch 'caiquekarakter'?  Reageer met quote  

Vroeg me af of jullie caiques 'stereotype' zijn, of dat ze helemaal niet voldoen aan de omschrijving van hun karakter die je vaak leest.
Bericht Maandag 11 Juni 2007 11:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ow jaaaa Laughing Charu is heel temperament vol, èèn en al beweging, zeer speels, echt een clowntje met haar gekke wilde capriolen waar caiques ook om bekend staan.
Ze gaan vaak ook zo in hun spel op met een speeltje dat ze ook behoorlijk driftig kunnen worden en dat tijdens het spelen ook laten horen, het bekende driftgeluid van een caique Laughing
Wat dat betreft voldoet Charu daar allemaal aan hihi Laughing ze is ondeugend, lief,en mag graag een baasje zijn Wink
Bericht Maandag 11 Juni 2007 2:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja volgens mij is Charu echt een caique met hoofdletters. Als ik al haar verhalen lees kan je bijna niets anders dan concluderen dat ze een caique is. Laughing

Is Charu ook 'food possessive'? Ik had dat wel eens gelezen in de CPQ, dat caiques dat zijn..
Bericht Maandag 11 Juni 2007 7:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Jip,nee,voldoet niet aan het profiel,het begint er wel steeds meer in te komen,en dat komt door haar leermeester. Laughing Laughing Laughing Speels is ze nog niet echt. De rest wel.
Sam daar in tegen,is een echte caique. Speels,zo wild als wat(heeft vaak last van de vallende ziekte Laughing ) en is ook op zijn tijd toch wel zeer brutaal naar de andere gaaien. Alleen Coco laat ie met rust,want die heeft hem al eens door de lucht gesmeten.
Tja,het welbekende hairsurfen doen ze beide,en op de rug liggen is toch wel weer iets meer van Sam.

En Sue food possesive,of aggresive?? Laughing Laughing Laughing
Ja,geef ze een palmnoot,een stuk fruit of iets anders,dan kom maar niet meer in de buurt. Laughing Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ja volgens mij is Charu echt een caique met hoofdletters. Als ik al haar verhalen lees kan je bijna niets anders dan concluderen dat ze een caique is. Laughing

Is Charu ook 'food possessive'? Ik had dat wel eens gelezen in de CPQ, dat caiques dat zijn..

'food possessive'???? Sue wat bedoel je daar precies mee??
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 10:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Bezitterig. Bij ons,als je ze wat lekkers geeft,worden ze echt agressief als je in de buurt komt,of 1 van de andere gaaien.
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 11:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Thnx voor de uitleg Danny!

Nou heh heh dat is er eindelijk toch 1 dingetje wat Charu dan NIET heeft als caique zijnde Laughing ik kan het haar rustig weer afpakken Very Happy geen probleem.
Maar ik denk niet dat Shandor dat zou moeten doen Wink
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 11:46 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh sorry.. Embarassed Ik heb een heleboel uit Amerikaanse blaadjes, dus vandaar dat ik soms Engelse uitdrukkingen gebruik. Sorry!

Wat grappig dat je het af kan pakken bij haar! Exclamation
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 3:01 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:06 pm
  Berichten van afgelopen: