Klopt zo'n beetje wel ja...In engeland is er een van maarliefst 114 jaar oud..terwijl 9 van de 10 informatie-sites zeggen dat ze gemiddeld 40 worden en dat 60 een uitzondering is...veel foutjes dus op dat internet want er zijn relatief veel kaketoes van rond de 60 jaar oud.
Dan kan ik bij deze zeggen dat de grote keelkuif dus ook onder de ouder kunnen wordende soorten mag vallen (haha wat een rare zin)
ohh fluff je hebt gelijk! maar dan is 125 het maximale!
ik las het ook:
levensverwachting
Hun levensverwachting kan tot 110 jaar zijn. Een kaketoe, 'Cocky Bennett' uit Sydney, New South Wales werd zelfs 120 jaar oud en stierf in 1916. Aan het einde van zijn leven was deze hoogbejaarde papegaai bijna naakt. In 1968 stierf in Nottingham Park Aviary in Groot-Brittannië een grote geelkuifkaketoe op de leeftijd van 114 en in 1969 werd de dood van een 125 jaar oude grote geelkuifkaketoe bekend gemaakt door Bridge Sollers in Herefordshire, Groot-Brittannië. Hun verenpak begint ouderdomsverschijnselen te vertonen vanaf hun vijftigste tot zestigste levensjaar. In gevangenschap wordt de grote geelkuifkaketoe gemiddeld tussen de 85 en 100 jaar oud. In zijn natuurlijk leefgebied haalt de grote geelkuifkaketoe nauwelijks de leeftijd van 20 jaar. Dit komt door ziekten, roofdieren en de stress en het gevaar van elke dag.
(en het waren geen kaapse maar groenlandse walvissen die een leeftijd kunnen bereiken van 200 jaar!)...jeees en dat voor een zoogdier
Donderdag 28 December 2006 5:12 pm
Sue Moderator
Oef, ze kunnen wel oud worden he! Ik vrees dat ze, tegen de tijd dat ze die leeftijd hebben bereikt, al minstens 25 keer van eigenaar zijn verwisseld.
Ze kunnen namelijk behoorlijk schreeuwen!
ja daar weet ik alles van...bij lorre&co hebben ze Simba..een geelkuif die na een jaar therapie eindelijk een niet-schreeuwer is geworden...nu verkopen ze hem voor geen miljoen ...een vaste gaai dus
Ik moest trouwens ook meewerken aan Simba's therapie door de winkel uit te lopen wanneer hij van zich liet horen...maar het resultaat mag er zeker zijn!
Vrijdag 29 December 2006 11:10 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina Vorige1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 10:48 am