Nieuwe aanwinst

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Caique forum, zwartkop caiques en witbuik caiques

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Nieuwe aanwinst  Reageer met quote  

Ja, we hebben gisteren gezinsuitbreiding gehad. Mijn moeders wens is het al langere tijd om een caique te hebben en gisteren is haar wens uitgekomen.
We hebben een popje (zwartkop) uit 2006. Ze is tam en de mensen wilden hem wegdoen, omdat ze er geen tijd meer voor hadden (ze hadden vanaf de geboorte van de kaketoe een kaketoe, 3 katten, 1 hond, 2 baby valkjes, ratjes, gerbils, enz...) Het is een eigenwijs ding wat vanmorgen mijn moeder al tot bloedends toe heeft gebeten... Ze is wel lief hoor, maareee. duidelijk een eigen willetje. We moeten haar dus wel ff consequent opvoeden dat ze weet wat ze aan ons heeft. Verder voelt ze zich al compleet thuis.
Ze kan fluiten, "ja" zeggen (echt heel duidelijk), kusgeluidjes maken, Ze kan nog meer volgens de vorige eigenaren, maar dat gaan we de komende weken nog wel ontdekken met haar.
We hebben haar Kwiebuz genoemd. Die naam had mijn moeder al die tijd dat ze zo eentje wilde al in haar hoofd. Dus dat is het dan.

Foto's volgen snel, maar natuurlijk waren voor deze onverwachte komst de batterijen weer niet opgeladen van mijn fototoestel...
Bericht Maandag 20 Oktober 2008 7:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Nieuwe aanwinst  Reageer met quote  

Gefeliciteerd met de thuiskomst van Kwiebuz. (aparte spelling!) Jullie krijgen haar vast wat minder bijterig. Bijt ze vooral als ze haar zin niet krijgt?
Bericht Maandag 20 Oktober 2008 8:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Het zijn prachtige gaaien, ben ik ook wel gek van. Veel plezier met Kwiebuz en hopelijk krijgen we Kwiebuz snel te zien. Veertje
Bericht Maandag 20 Oktober 2008 8:58 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dank je wel voor jullie reacties.
Kwiebuz hebben we expres zo geschreven, omdat het dan net even weer anders is. Ze bijt inderdaad alleen als ze haar zin niet krijgt of bijvoorbeeld iets moet doen waar ze juist geen zin in heeft. Verder is het een lieverd.
Foto´s volgen snel...met een beetje geluk vanavond al....maar kan niks beloven...
Bericht Maandag 20 Oktober 2008 2:31 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd!
Bericht Maandag 20 Oktober 2008 9:10 pm
Jinta
Kuikentje

Reageer met quote  

Oww wat leuk!
Gefeliciteerd Laughing
Bericht Maandag 20 Oktober 2008 9:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd, leuk zeg Veertje
Bericht Dinsdag 21 Oktober 2008 8:11 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Na het goede nieuws over Kwiebuz heb ik nu ook minder goed nieuws. We hebben madame weg moeten doen. Ze was toch wat minder tam als we dachten. Eigenlijk bleek ze niet zo tam te zijn. Na mijn moeder al een keer flink tot bloedends toe te hebben gebeten, bleek dit niet het einde. Mij heeft ze donderdagavond 3 keer tot flink bloedends toe gebeten (echt een hapje uit mijn vinger) en in mijn vingertopje van mijn pink is sinds de bijt geen gevoel meer. Dat kon dus echt niet meer. Ze bleef zonder reden zo hard uithalen. We hebben daarom helaas maar besloten om haar weg te doen, want dit werkte echt niet meer. We hebben het meerdere malen de kans gegeven, maar bleef echt zo uithalen en dat nu mijn gevoel uit mijn vingertopje is, was een beetje de druppel zeg maar (letterlijk ook de bloedende druppel...)
Bij het topic Bonte boertjes heb ik dan wel weer goed nieuws....
Bericht Zondag 2 November 2008 5:23 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje zeg, dat moet nogal een pitbulletje geweest zijn. Wel jammer natuurlijk maar als het te ver gaat, dan gaat het niet.
Is Kwiebuz nu in een volière of zo?
Bericht Zondag 2 November 2008 8:41 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Sorry hoor, maar om al de moed op te geven na 10 dagen, vind ik eigenlijk te erg voor woorden.
het kost tijd en energie om een gaai tam te maken en je weet nu eenmaal dat hij eerst van een ander is geweest en een verleden heeft.

Keko heeft mij tot op het bot gebeten en heeft Giel meerdere malen aangevallen, waarvan hij de littekens nog heeft, maar we hebben hem niet weggedaan. Integedeel we zijn er juist harder aan gaan werken om hem tam te maken
Nu 2 jaar later is het een geweldige gaai

Maar waar is Kwiebuz nu naar toe gegaan als ik vragen mag?
Bericht Zondag 2 November 2008 8:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik vind het jammer dat ik zo´n reactie krijg. Zeker van iemand die toch ook meer op het forum zit. Dan moet het je niet ontschoten zijn wat voor een problemen ik met Gogo heb gehad en hoe ik daarmee te werk ben gegaan. Dan moet je ook weten dat ik nooit en te nimmer een gaai weg zou doen als er echt niet ergens nog een sprankje hoop zou zijn dat het goed zou komen.
Mensen uit mijn omgeving met ook gaaien die ik heb gesproken en die hem hebben gezien, zeiden ook dat hij gewoon echt niet tam was (ook gezien de zeer negatieve reactie van de andere gaaien) en dat hij het ook nooit echt zou worden.
Ik heb het allerbest voor met mijn gaaien. Ik vond het vreslijk om zo'n beslissing te moeten nemen, maar de situatie was niet anders. Ik had de complete situatie met hem uit kunnen leggen hier, maar ik had er eigenlijk geen zin in, omdat ik het zelf heel erg vind dat ik die beslissing heb moeten nemen omwille van de vogel en omwille van ons zelf. Daarom heb ik besloten om heel beperkt te blijven in mijn uitleg van het "waarom". Ik vind het wel treurig dat ik na deze moeilijk beslissing dan zo'n reactie krijg. Dat doet pijn en dat is dubbel, want ik heb de pijn al van de beslissing.

@ Sarah: dank je wel voor je reactie. Hij zit nu inderdaad in een heerlijk grote volière waar hij zijn ruimte heeft om lekker te kunnen spelen en vliegen met andere gaaien.
Bericht Maandag 3 November 2008 7:09 am
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hey
ik denk dat ik je beslissingwel snap hoor het is moeilijk maar als het echt niet gaat zal je toch een beslissing moeten nemen als deze helaas.
ik geloof absoluut dat dit niet zomaar een beslissing is je moet toch ergens grensen trekken en als een vogel je zo verwondt meerdere malen moet je gewoon kiezen.
nou heel veel sterkte en heel veel plezier met sunny
groetjes valerie
Bericht Dinsdag 4 November 2008 1:12 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

je zal het wel weten, maar ik had het nooit zo gedaan en heb toch een behoorlijk ervaring met vogels met een achtergrond.
Bericht Dinsdag 4 November 2008 3:42 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sommige gaaitjes zijn gewoon geen mensen gaaitjes. Daar verander je weinig aan.
Fijn dat hij nu in een voliere zit met gezelschap van andere gaaitjes.

Mag je daar ook nog weer kijken of is dat niet te doen.
Sterkte hoor Troosten
Bericht Dinsdag 4 November 2008 9:27 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Even een opmerking: iedereen z'n situatie is anders: de één kan meer hebben dan de ander, we zijn allemaal individuen met onze eigen keuzes en omstandigheden.
Bericht Woensdag 5 November 2008 7:03 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:39 pm
  Berichten van afgelopen: